Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen et år, vi har det veldig fint sammen, ler, tuller og har mye nærhet i form av kos og kyss. Men så er det sexen, den  har forsvunnet helt. Jeg har forsøkt å ta initiativ, men jeg blir avvist og har derfor sluttet å prøve fordi jeg føler meg så dårlig. Han virker til å ha mindre lyst. Det skal sies at det har vært endel for ham den siste tiden, men det dabbet av før dette. Jeg savner det veldig. Jeg har tatt det opp, at jeg ønsker mer sex og intimitet, at han kan ta på meg osv. det skjer ingenting, han forklarer det med at han ikke har så mye sex og ikke vil at det skal være et press om å måtte. 

Dette er veldig sårt for meg, jeg har fått en knekk i selvfølelsen min og er redd det er meg det er noe galt med. Vi har gått skikkelig i stå på dette punktet og for å være ærlig så ødelegger dette mye for meg. Samtidig vil jeg ikke presse ham og jeg vil jo det skal skje naturlig. Jeg har aldri opplevd at noen ikke tar initiativ til sex i forholdet over så lang tid. 

Det tærer på meg og humøret mitt blir dårligere, jeg blir mer irritabel og går i forsvarsmodus, den minste ting tar jeg personlig fordi jeg føler meg stygg og ikke bra nok. Dette gjør at det blir mer smådiskusjon også fordi jeg er så sinnsykt sårbar på grunn av dette. Vi har nok litt forskjellige behov. Han er også typen som er litt redd for å miste seg selv og trenger alenetid, og dette i tillegg til dager hvor jeg føler meg mer som en venninne, gjør at jeg føler meg veldig lite spesiell og rett og slett dyttet til side og tatt for gitt. 

Jeg er veldig glad i denne fyren og han betyr utrolig mye for meg. Han er ærlig og han er ikke redd for å ta opp ting når han tenker på noe. Han synes ikke at det er noe feil med oss. Ting har kanskje blitt litt for komfortabelt for fort. Savner gnisten vi hadde, så utrolig mye. Hva kan jeg gjøre for å få oss ut av dette og få igang sexlivet igjen? Jeg ønsker jo å bli i forholdet. 

Anonymkode: 074e6...ca0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper han holder på med noen andre i tillegg til deg faktisk. 

Er bare å innse det at han har sakte, men sikkert gått lei og det nytter ikke mase. Vil du ha mer sex gjør du det slutt å begynner date andre etter hvert. 

Anonymkode: 4a9eb...177

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke være andre, men ts du må tenke gjennom om du orker dette, og ta en til prat med han, han må vte hbor sårt dette er for deg. Får veldig vondt av deg, vet hvordan det føles. Jeg orket ikke mer etter årevis m null sex. 

Anonymkode: eb0e5...8da

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tipper han holder på med noen andre i tillegg til deg faktisk. 

Er bare å innse det at han har sakte, men sikkert gått lei og det nytter ikke mase. Vil du ha mer sex gjør du det slutt å begynner date andre etter hvert. 

Anonymkode: 4a9eb...177

Vet at han ikke holder på med noen andre, vi er mye sammen og jeg har full oversikt over hva som skjer utenom den tiden 😊

-ts

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi har vært sammen et år, vi har det veldig fint sammen, ler, tuller og har mye nærhet i form av kos og kyss. Men så er det sexen, den  har forsvunnet helt. Jeg har forsøkt å ta initiativ, men jeg blir avvist og har derfor sluttet å prøve fordi jeg føler meg så dårlig. Han virker til å ha mindre lyst. Det skal sies at det har vært endel for ham den siste tiden, men det dabbet av før dette. Jeg savner det veldig. Jeg har tatt det opp, at jeg ønsker mer sex og intimitet, at han kan ta på meg osv. det skjer ingenting, han forklarer det med at han ikke har så mye sex og ikke vil at det skal være et press om å måtte. 

Dette er veldig sårt for meg, jeg har fått en knekk i selvfølelsen min og er redd det er meg det er noe galt med. Vi har gått skikkelig i stå på dette punktet og for å være ærlig så ødelegger dette mye for meg. Samtidig vil jeg ikke presse ham og jeg vil jo det skal skje naturlig. Jeg har aldri opplevd at noen ikke tar initiativ til sex i forholdet over så lang tid. 

Det tærer på meg og humøret mitt blir dårligere, jeg blir mer irritabel og går i forsvarsmodus, den minste ting tar jeg personlig fordi jeg føler meg stygg og ikke bra nok. Dette gjør at det blir mer smådiskusjon også fordi jeg er så sinnsykt sårbar på grunn av dette. Vi har nok litt forskjellige behov. Han er også typen som er litt redd for å miste seg selv og trenger alenetid, og dette i tillegg til dager hvor jeg føler meg mer som en venninne, gjør at jeg føler meg veldig lite spesiell og rett og slett dyttet til side og tatt for gitt. 

Jeg er veldig glad i denne fyren og han betyr utrolig mye for meg. Han er ærlig og han er ikke redd for å ta opp ting når han tenker på noe. Han synes ikke at det er noe feil med oss. Ting har kanskje blitt litt for komfortabelt for fort. Savner gnisten vi hadde, så utrolig mye. Hva kan jeg gjøre for å få oss ut av dette og få igang sexlivet igjen? Jeg ønsker jo å bli i forholdet. 

Leit og høre, sex er en viktig del av forholdet selvom det er naturlig at det dabber av etterhvert. Opplevd akkurat det samme som dere er igjennom nå. Vi gjorde noen enkle grep og nå er vi ny forelsket, bestevenner og vi har aldri hatt så lyst på hverandre som nå. 
Det finnes enkle grep til å redde noe som har store konsekvenser om man lar det ebbe ut.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Trenger ikke være andre, men ts du må tenke gjennom om du orker dette, og ta en til prat med han, han må vte hbor sårt dette er for deg. Får veldig vondt av deg, vet hvordan det føles. Jeg orket ikke mer etter årevis m null sex. 

Må nok ta en ny prat ja, jeg er bare redd jeg skaper mer prestasjonsangst. Tenker liksom på om det kan være noen måter å dra det naturlig i gang på. Ser jo at jeg da eventuelt må prøve å ta initiativ igjen. Ofte ender det jo opp med at det blir «klaging» på at vi aldri har sex fra min side. Vi koser mye, men det stopper liksom der.. Jeg har nok et større behov enn han, men man må vel kunne lande på et kompromiss. Det er målet mitt.. 

-ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
M Mads skrev (1 minutt siden):

Leit og høre, sex er en viktig del av forholdet selvom det er naturlig at det dabber av etterhvert. Opplevd akkurat det samme som dere er igjennom nå. Vi gjorde noen enkle grep og nå er vi ny forelsket, bestevenner og vi har aldri hatt så lyst på hverandre som nå. 
Det finnes enkle grep til å redde noe som har store konsekvenser om man lar det ebbe ut.

Har du noen tips på hva som kan dra det igang? Vi er jo begge forelsket og vi er hverandres beste venner og har det veldig fint ellers. Må ikke ha sex hver dag, men å føle meg litt mer begjært vil garantert få opp humøret og selvfølelsen min, og da automatisk  gjøre meg til en mye bedre partner igjen. Viktig for meg å ha et sexliv da jeg føler at det drar oss enda nærmere hverandre. 

-ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du noen tips på hva som kan dra det igang? Vi er jo begge forelsket og vi er hverandres beste venner og har det veldig fint ellers. Må ikke ha sex hver dag, men å føle meg litt mer begjært vil garantert få opp humøret og selvfølelsen min, og da automatisk  gjøre meg til en mye bedre partner igjen. Viktig for meg å ha et sexliv da jeg føler at det drar oss enda nærmere hverandre. 

-ts

Sex er en viktig del selv om det ikke er for sex’en sin del. Kjenner mange som har mistet det helt etter småbarns periode osv men legger inn rutinesex i kalenderen.

Kan ta detaljer på hvordan vi snudde det på pm. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig masete ut. Sex er verken så godt eller viktig. Du får heller begynne å ligge med bolere på kur. Der står det visst hele tiden. Blir supermekanisk og fint. 

Anonymkode: 5b975...fe1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir lett litt masing i en slik fortvilet situasjon, er ikke bare å skru av lysten.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det høres veldig masete ut. Sex er verken så godt eller viktig. Du får heller begynne å ligge med bolere på kur. Der står det visst hele tiden. Blir supermekanisk og fint. 

Det er vel forskjellig fra person til person hvor viktig sex er for dem. Hvis det ikke er så godt så har du kanskje hatt feil partnere 😉

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det blir lett litt masing i en slik fortvilet situasjon, er ikke bare å skru av lysten.. 

Nei nettopp.. Det å føle seg begjært er for min del ganske viktig hvertfall. Jeg ønsker jo ikke skru av lysten min, ønsker bare å skru hans opp to hakk. Kompromiss. 

-ts 

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare si at det er mulig å ha ett godt meningsfult forhold selv om sex uteblir for uker av gangen. Når dere har ulike behov må dere bli enige om å møtes på midten. Og i fht fremtiden så kan det skulle opp sykdom tar fra en nesten alt som finnes av sex, hva da? Vi er heldigvis enige om at vi skal bo sammen resten av livet uansett sex eller ikke. Er vi venner så kan vi fortsatt ha mye glede av å bo sammen. Heller det enn å sitte ensom.

Så, snakk om sex. Hvor mye og hvor lite er greitt, hva slags sex er bra og hva er dårlig, er det noe som kan hjelpe feks stryke på armen/ryggen gi nærhet. Hvilke fordeler har dere i forholdet, hva er bra med partneren din. Liker du at den er engasjert i samfunnet,i musikk, med venner, sprek, god venn for deg etc etc når du ser partnerens fine ting som betyr noe for deg, kan de da se hvor viktig det er med sex eller om det er ok å ikke ja sex så ofte. Kan du feks lage middag og gi to glass fin,,så kommer formen?.

Anonymkode: 1c941...d70

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vil bare si at det er mulig å ha ett godt meningsfult forhold selv om sex uteblir for uker av gangen. Når dere har ulike behov må dere bli enige om å møtes på midten. Og i fht fremtiden så kan det skulle opp sykdom tar fra en nesten alt som finnes av sex, hva da? Vi er heldigvis enige om at vi skal bo sammen resten av livet uansett sex eller ikke. Er vi venner så kan vi fortsatt ha mye glede av å bo sammen. Heller det enn å sitte ensom.

Så, snakk om sex. Hvor mye og hvor lite er greitt, hva slags sex er bra og hva er dårlig, er det noe som kan hjelpe feks stryke på armen/ryggen gi nærhet. Hvilke fordeler har dere i forholdet, hva er bra med partneren din. Liker du at den er engasjert i samfunnet,i musikk, med venner, sprek, god venn for deg etc etc når du ser partnerens fine ting som betyr noe for deg, kan de da se hvor viktig det er med sex eller om det er ok å ikke ja sex så ofte. Kan du feks lage middag og gi to glass fin,,så kommer formen?.

Anonymkode: 1c941...d70

Tusen takk for et fint svar! Jeg er helt enig og det er ikke aktuelt å avslutte forholdet på tross av dette, jeg ønsker bare en mellomting - det gjør forsåvidt han også. Tror det har utviklet seg til å bli mer som et press, at det har gått litt i stå. Han ønsker også sex, vi kommer bare ikke helt dit. 

Det er så mye fint med han som helt klart trumfer sex. Han er den jeg vil dele livet med på godt og vondt. Vil heller at sexen skal være spennende, morsom og booste oss. Blir nok en ny prat. 

-ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vel forskjellig fra person til person hvor viktig sex er for dem. Hvis det ikke er så godt så har du kanskje hatt feil partnere 😉

Sex er faktisk ganske oppskrytt enda man har hatt gode partnere. Er mye annet i livet som er bedre. Men nå er jo nordmenn flest bare opptatt av knulling, lage barn, orgasme og noen å sitte oppå 24/7. ikke rart jeg ikke er så interessert i å omgås folk lenger, da det ikke gir meg noe annet slitsomme samtaler om bare sex, partner, barn og at livet er så sinnsykt perfekt🙄🙄

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei nettopp.. Det å føle seg begjært er for min del ganske viktig hvertfall. Jeg ønsker jo ikke skru av lysten min, ønsker bare å skru hans opp to hakk. Kompromiss. 

-ts 

Vel du virker ganske desperat og sexfokusert, ro deg ned et par hakk så kanskje du slipper å skremme bort mannfolka.. ingen liker desperate folk som ikke kan noe annet enn å knulle. Men folk flest har ikke noe annet å tilby enn sex i et forhold🙄 man møter sjeldent noen å ha gode samtaler med, gode verdier og som har noe annet å tilby. Kanskje ikke så rart at han ikke er interessert i deg lenger når du ikke kan gi han noe annet enn sex? Menn blir også dritt lei damer som maser om sex, og spesielt i langvarige forhold.

Anonymkode: c294a...a7c

AnonymBruker
Skrevet

Et.år inn i forholdet skulle han normalt sett vært lidenskapelig betatt, kåt og klar. Men det kan være hans libido er slik normalt sett. Eller at han holder tilbake fordi han ikke helt stoler på deg. 

Anonymkode: 0882d...068

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres ut som om det bare er slik han er, han har svært lav libido. Hvordan var sexen i begynnelsen av forholdet? 

Anonymkode: 63c96...a65

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har sexlivet vært "borte" da, som du sier? Uker? Måneder?

Anonymkode: f6394...5be

AnonymBruker
Skrevet

Etter kun et år? Da hadde jeg faktisk gjort det slutt. Han bryr seg jo tydeligvis ikke om deg med måten han avviser deg på. 
Dere skulle jo fortsatt vært forelsket og holdt på som kaniner. Uansett alder. 

Anonymkode: feffa...247

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sex er både godt og viktig! 

Anonymkode: feffa...247

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...