AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Skal gi i gave og tips mottas med takk😊 Anonymkode: 0d5d2...813
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #4 Skrevet 12. mars 2021 Kan du si litt om interesser m.m? Anonymkode: 8c8f3...2c5 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #5 Skrevet 13. mars 2021 Cleo88 skrev (24 minutter siden): Ehhh. Nå lurer jeg fælt på hvilke kriterier som vil finnes passende for dame 80+ 😄 Trivialiteter som været og hvitveisblomstring? Svelemaking opp gjennom tidene? Hvis hun ikke selv kan svare på hva slags innhold/type bok som kunne interessere, så kanskje finn på noe annet? Kanskje hun ikke vil ha noen fuckings bok men derimot nytt headset og spotify abo. Eller et kursi selvutvikling, hvis hun på sine 80 år fortsatt ikke vet hva hun liker. Takk for svar og engasjement😅 jeg har ikke spurt henne om hvilke bøker hun liker å lese men tenkte det kunne være hyggelig å gi i gave og derfor trenger jeg tips til gode bøker😊 Og er jo litt forskjell på hvilke bøker en 20 åring liker og en på 80 år så derfor nevnte jeg alder😉 Anonymkode: 0d5d2...813 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #6 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar og engasjement😅 jeg har ikke spurt henne om hvilke bøker hun liker å lese men tenkte det kunne være hyggelig å gi i gave og derfor trenger jeg tips til gode bøker😊 Og er jo litt forskjell på hvilke bøker en 20 åring liker og en på 80 år så derfor nevnte jeg alder😉 Anonymkode: 0d5d2...813 Det er vel ikke nødvendigvis alderen som avgjør? Noen liker nobelprisvinnere, noen liker romantiske seriebøker. Veldig vanskelig å vite! Anonymkode: 2ef78...003 2
Hannah80 Skrevet 13. mars 2021 #7 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar og engasjement😅 jeg har ikke spurt henne om hvilke bøker hun liker å lese men tenkte det kunne være hyggelig å gi i gave og derfor trenger jeg tips til gode bøker😊 Og er jo litt forskjell på hvilke bøker en 20 åring liker og en på 80 år så derfor nevnte jeg alder😉 Anonymkode: 0d5d2...813 Ja, jeg tviler på at besta gidder å lese bøkene til Sophie Elise, eller selvbiografien til Staysman😄
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #8 Skrevet 13. mars 2021 Gamlingene i min familie har en tendens til å like lokalhistorie og slektsgranskning. Anonymkode: 5727f...b6f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #10 Skrevet 13. mars 2021 Boka -Kongen forteller, ble veldig godt mottatt av min mamma på 73. Der forteller kong Harald om sitt liv som prins,kronprins og konge, og om hvordan Norge har utviklet seg i løpet av disse årene. Holder på med boka selv nå, og den er veldig fin. Anonymkode: 45aa0...739 1
Chiubi Skrevet 13. mars 2021 #11 Skrevet 13. mars 2021 Klipp ut dødsannonser og sett dem inn i album. Seriøst, det er ikke sånn at 80- åringer slutter å like det de har likt før, bare for at de fyller 80. Hvis du ikke vet hva vedkommende liker, kan du kanskje gi et gavekort i en bokhandel, eller rett og slett spørre om det er en bok hun har lyst til å lese, som du kan få kjøpe til henne. 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. mars 2021 #12 Skrevet 13. mars 2021 Det hadde vært enklere å komme med tips om du skrev sjangere eller forfattere hun liker.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #13 Skrevet 13. mars 2021 Som flere nevner, vanskelig uten å kjenne personen. Min farmor hadde satt pris på en av disse dumme damebøkene, de med maleri på forsida hvor en eller annen dame sett bakfra stirrer ut på havet, den håpløse øya eller hva de nå enn heter, heter forfatteren hislop eller noe sånt kanskje? Min mormor hadde satt pris på populærvitenskapelig sakprosa innen alle tema. Men biografier om kongen, eller Erik Bye el kan slå godt an i begge leirer. Og den nye om kongen har fått veldig gode anmeldelser. Anonymkode: 121e4...923 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #14 Skrevet 13. mars 2021 Novellesamling til Margareth Skjelbred, som kom for et par år siden. Husker ikke hva den het, men det er den eneste hun har utgitt. (merkelig sure svar du får i en positiv tråd!) Anonymkode: 732ff...68a
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mars 2021 #15 Skrevet 13. mars 2021 Jeg er i midten av 50-årene og jeg kan ikke se for meg at jeg skal endre smak nevneverdig de nærmeste 25 årene. Hadde du kommet med "Kongen forteller" eller biografi av Erik Bye til meg hadde jeg takket pent og lett febrilsk etter byttelappen. Det er med andre ord helt umulig å si hva en tilfeldig valgt person - uansett alder - vil like å lese. Til sammenligning låner jeg krimbøker av min onkel han er 20+ år eldre enn meg. Så hvis du ikke vet hva hun liker å lese så ville jeg heller gitt et gavekort til en bokhandel, abonnement på en sånn lydbok sak eller lignende.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mars 2021 #16 Skrevet 13. mars 2021 Jeg kan også legge til at vi er tre venninner som er ca like gamle. En av oss kan ikke fordra fantasy, den andre liker det veldig godt og den tredje leser ikke bøker.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #17 Skrevet 13. mars 2021 Gave versus gavekort: En bokgave kan åpne opp for nye bokopplevelser fordi man leser noe man ikke ville valgt selv. Dessuten er det hyggelig med papir og sløyfe! Jeg ville mye heller fått en bok enn en papirlapp. Anonymkode: 732ff...68a
Hoppetaujenta Skrevet 13. mars 2021 #18 Skrevet 13. mars 2021 Min første tanke er at; liker damen å lese i det hele tatt? Ikke alle mennesker gjør det, uansett alder. Kanskje blir hun sliten av å lese og foretrekker mest mulig bilder? Da hadde et abo på "Hjemmet" eller "Norsk ukeblad" kanskje heller vært tingen. Eller "Illustrert vitenskap" om hun er av det slaget. Man skal ikke putte eldre folk i bås, for de er like forskjellige som de alltid har vært. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #19 Skrevet 13. mars 2021 Jeg jobber i bokhandel der det er mange eldre kunder som hander og de liker veldig mange forskjellige bøker. Det er ikke slik at bøker har aldersstempel når man er voksne. Er hun en person som er oppdatert på nyheter og følger med på samfunnet? Er hun er som er romantisk og liker søte ting? Er hun en som liker lokale ting eller sport? Til den alderen så, uten å vite noe om personen, så er "Kongen forteller" noe som kan falle i smak, eller lokal litteratur som handler om området man bor i, gjerne fra gammelt av. Du har også boken "Olav V" som kom i høst som kan falle i smak. Pass på å få byttekort og fortell personen at du ikke blir lei deg om de bytter den. Anonymkode: 9634a...622 1
Million Skrevet 13. mars 2021 #20 Skrevet 13. mars 2021 Kjøp en fin liten gaveeske i papp i en bokhandel, og print ut en liten lapp og legg nedi der det står; "Jeg har bestilt ett 1-års abonnement på ukebladet Hjemmet/Allers til deg i gave. Første bladet kommer om x uker. Klem fra Inger" En gave som kommer i postkassen hver uke gjennom året er jo mye hyggeligere enn en bok, og en tilfeldig bok som kanskje ikke faller i smak helt heller? Jeg vet ikke om ukeblader er noe for din 80 år gamle bekjente/slektning, men det pleier å være godt likt blant damer i den alderen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå