AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Del Skrevet 12. mars 2021 Jeg er kvinne, er 60 kg og 1,74 cm høy. Leste at proteinpulver er totalt unødvendig, for de aller fleste får i seg nok protein gjennom kostholdet. Hvis man får i seg for mye protein blir det da gjort om til fett? Stemmer det at man regner 1,5 til 2 gram protein pr kg/ kroppsvekt for å finne ut hvor mye protein man trenger? Dvs at jeg da trenger fra 90-120 gram protein pr dag? Anonymkode: e11ab...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #2 Del Skrevet 12. mars 2021 Min trener anbefalte 1 g protein per kilo kroppsvekt for å bevare muskelmasse, så 1,5-2 g ville nok være ideelt. Proteinpulver er et fint supplement om man ikke får i seg nok proteiner gjennom kostholdet, men det er ikke vanskelig å få i seg nok proteiner via vanlig mat. https://nhi.no/kosthold/ernaring/protein/ Anonymkode: 510b2...47d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #3 Del Skrevet 13. mars 2021 Jeg legger meg på 1,8-2 g protein per kilo kroppsvekt, og dette funker bra for meg. Jeg får stort sett i meg mellom 100 og 120 g protein per dag. Bruker riktignok proteintilskudd, og spesielt de dagene jeg trener. Absolutt ikke nødvendig, men jeg synes 120 g proteiner kun via mat er litt tungvindt. Spesielt med tanke på at kroppen ikke klarer å ta opp mer enn 25-30 g proteiner på en gang, så noe mer enn dette i et måltid, er ikke nødvendig. For mye proteiner gjøres om til fett. Kvinne, 25 år Anonymkode: d50b5...805 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #4 Del Skrevet 13. mars 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er kvinne, er 60 kg og 1,74 cm høy. Leste at proteinpulver er totalt unødvendig, for de aller fleste får i seg nok protein gjennom kostholdet. Hvis man får i seg for mye protein blir det da gjort om til fett? Anonymkode: e11ab...62e Det er nok bullshit. Mennesker flest får ikke i seg nok protein. Proteinpulver ville sannsynligvis hjulpet positivt på vekten til de aller fleste nordmenn. Anonymkode: 14629...367 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #5 Del Skrevet 13. mars 2021 Det skal mye til å bli overvektig av protein. Det kan omdannes først til sukker og så videre til fett, men det er seg selv en svært energikrevende prosess. Du blir mett lenge før det blir for mye. Bare det å overdrive proteininntaket på bekostning av fett og spesielt karbohydrater er i seg selv en måte å gå ned i vekt. Anonymkode: 32169...ff1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #6 Del Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det skal mye til å bli overvektig av protein. Det kan omdannes først til sukker og så videre til fett, men det er seg selv en svært energikrevende prosess. Du blir mett lenge før det blir for mye. Bare det å overdrive proteininntaket på bekostning av fett og spesielt karbohydrater er i seg selv en måte å gå ned i vekt. Anonymkode: 32169...ff1 Jeg skal opp i vekt og ikke ned. Ts Anonymkode: e11ab...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå