Gå til innhold

Alt blir ikke bra igjen, uansett om vi tegner aldri så mange regnbuer på vinduene våre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har så rett så rett.

https://www.dagbladet.no/meninger/det-er-nok-na/73506941

Dere har hatt et år på dere, likevel, det eneste dere maner til er at vi skal holde avstand; treffe få mennesker; ha hjemmekontor; bli skilt; gå konkurs; holde ut; leve et kontaktløstliv.

Et liv vi alle blir syke av.

For alt blir bra igjen, en gang, der ute, i fremtiden.

Men alt blir ikke bra igjen, uansett om vi tegner aldri så mange regnbuer på vinduene våre.

For vi kan ikke leve slik lenger. Det koster for mye. Det koster liv. Unge liv, og er det ikke dem vi burde tenke på nå?

Snart må myndighetene trylle frem andre ting fra skjorteermet enn forskrifter med forbud og restriksjoner; andre ting enn fargekoder og ringsystemer som vi alle har blitt tulleruske av.

For det fins ikke et portforbud som stenger døden ute.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De måtte klare 5 år under 2.verdenskrig. Satt på spissen. Vi må muligens senke standarden kraftig fremover.

• Liker 11
Skrevet
von Dünkel skrev (2 timer siden):

Hun har så rett så rett.

https://www.dagbladet.no/meninger/det-er-nok-na/73506941

Dere har hatt et år på dere, likevel, det eneste dere maner til er at vi skal holde avstand; treffe få mennesker; ha hjemmekontor; bli skilt; gå konkurs; holde ut; leve et kontaktløstliv.

Et liv vi alle blir syke av.

For alt blir bra igjen, en gang, der ute, i fremtiden.

Men alt blir ikke bra igjen, uansett om vi tegner aldri så mange regnbuer på vinduene våre.

For vi kan ikke leve slik lenger. Det koster for mye. Det koster liv. Unge liv, og er det ikke dem vi burde tenke på nå?

Snart må myndighetene trylle frem andre ting fra skjorteermet enn forskrifter med forbud og restriksjoner; andre ting enn fargekoder og ringsystemer som vi alle har blitt tulleruske av.

For det fins ikke et portforbud som stenger døden ute.

Den ytringen er bra 😊

• Liker 2
Skrevet
15 hours ago, Fakta? said:

Sim salabim: Vaksine!

Men det tar tid. Forsinkelser på forsinkelser.

Skrevet
On 3/12/2021 at 11:42 PM, Fakta? said:

Sim salabim: Vaksine!

You be my guest!

Vaksinen er russisk rulett mtp at vi vet ikke langtidsbivirkninger fra den. 

Under svineinfluensaen så stod ekspertene frem og kalt alle som var skeptisk til vaksinen for idioter. Dette var til og med på TV, noe du kan se igjen om du ikke tror meg. Du ser at eksperter tar feil, og undervurderer kompleksiteten til kroppen.

• Liker 5
Skrevet
MattDa skrev (2 timer siden):

You be my guest!

Vaksinen er russisk rulett mtp at vi vet ikke langtidsbivirkninger fra den. 

Under svineinfluensaen så stod ekspertene frem og kalt alle som var skeptisk til vaksinen for idioter. Dette var til og med på TV, noe du kan se igjen om du ikke tror meg. Du ser at eksperter tar feil, og undervurderer kompleksiteten til kroppen.

Det var ikke måte på hva de sa den gang, blant annet at 13.000 kunne dø. Endte det opp med 31 døde? Og de som ble syke merket ingen ting. Hadde man en liten forkjølelse og ringte legen var svaret at dette var svineinfluensa og ble registrert som det. Alle barn og ungdom fikk automatisk vaksinen på alle skolene, bortsett fra de få som hadde med seg skriv fra foreldrene om at barna ikke skulle ha den. 

• Liker 1
Skrevet
Justlooking skrev (11 minutter siden):

Alle barn og ungdom fikk automatisk vaksinen på alle skolene, bortsett fra de få som hadde med seg skriv fra foreldrene om at barna ikke skulle ha den. 

Jeg vet ikke om det muligens foregikk slik enkelte steder, men i Bergen tok man med seg barnet selv til vaksinering. Jeg og barnet mitt fikk ihvertfall vaksinen  samtidig, på kveldstid, så her måtte det aktivt samtykke til.

Skrevet (endret)
Alivamale skrev (8 minutter siden):

Jeg vet ikke om det muligens foregikk slik enkelte steder, men i Bergen tok man med seg barnet selv til vaksinering. Jeg og barnet mitt fikk ihvertfall vaksinen  samtidig, på kveldstid, så her måtte det aktivt samtykke til.

På Østlandet var folk så happy fordi barna fikk det på skolen, og også ganske tidlig 😂
https://www.klikk.no/helse/doktoronline/infeksjoner/vaksine-mot-svineinfluensa-3648710

Endret av Justlooking
Link
  • Opprett ny...