AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Hei! Jeg er 20 år og er så heldig å få bi sammen med kjæresten (22). Romantisk sett går alt veldig bra, MEN.... jeg ser at jeg gjør alt husarbeid her... jeg rydder og vasker kjøkkenet, stua, badet hver dag. Jeg støvsuger, vasker klær, henger opp klær og legger alt tilbake i skapet. Dere vet, alle disse husarbeidsoppgavene man ofte gjør ila en dag. I tillegg studerer jeg full tid og jobber, så det blir mye. Og hva gjør han mens jeg gjør alt dette andre? Jo, han GAMER... han gjør SÅ lite hjemme, og hver gang jeg tar det opp at jeg synes han kan gjøre mer, for det er hans ansvar også, så slenger han tilbake at han faktisk gjør mye! Ja, HVA DA?! og han sier at han da ryddet kjøkkenet for meg den kvelden jeg kom hjem fra jobb kl 22.00 og var utslitt for 2 uker siden. Jeg spør om han kan ta ut søpla, «ja, i morgen». Hver gang jeg spør om noe så blir det «i morgen». Spurte han for 1 time siden nå om han kunne ta 10 min pause fra gaminga og hjelpe meg å brette klær, og han bryter ut «TI MINUTTER?! SÅ LENGE?! Kan jeg gjøre det i morgen?». Men greia er at jeg hater å la ting stå halvferdig gjort. Og jeg vet at han ikke kommer til å gjøre det i morgen, for jeg har gitt han sjansen så mange ganger før. Han har ikke selvinnsikt i denne situasjonen i det hele tatt. Altså, han klarer jo faen (unnskyld språket) ikke gi katta mat engang! Har noen noen råd til meg, som IKKE er at jeg skal gjøre det slutt? Alt annet er veldig bra, er bare dette aspektet som er helt på trynet.. takk til alle som tok seg tid til å lese!! hilsen en frustrert og sliten jente😓 Anonymkode: ad280...e32
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #2 Skrevet 12. mars 2021 Om han er så håpløs, så er det bare å dumpe han Anonymkode: f3c08...eb8 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #3 Skrevet 12. mars 2021 Du bør lære deg hva avsnitt er. Se forøvrig alle de 1000 andre trådene om samme tema. Lærdommen i alle er: ta en alvorsprat, si det blir slutt om han ikke endrer seg, hvis han ikke endrer seg -> dump Anonymkode: cecd9...219 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #4 Skrevet 12. mars 2021 Han hadde jeg aldri giddet å være sammen med. Hvis du vil forsette å være sammen han, prøv å ikke gjøre noe (la rot og søppel flyte, vask kun dine egne klær osv), og se om det hjelper. Anonymkode: 8805c...da4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #5 Skrevet 13. mars 2021 Han høres ut som et barn. Vet ikke engang om jeg hadde orket å fortsette forholdet med noen som er så åpenbart umoden. Jeg ville bedt han pent om å prioritere huslige oppgaver før han setter seg på PCen, da er det lettere å få ting gjort. Evt. hvis du orker å fortsatt være sammen med en forvokst baby så kan dere (sammen) lage en liste over alt som må gjøres i løpet av en uke (skill mellom ting som gjøres hver dag og ting som gjøres 1-2 ganger i uka), så innser han kanskje hvor jævlig mye mer du gjør. Deretter kan dere dele oppgavene 50/50, og lag regler for man feks tar ut søpla når den er full, ikke dagen etter osv. Ha faste dager for feks vask av bad osv, så vet han at hver/eller annen hver onsdag skal han vaske badet før kl 20.00 feks, detaljene må dere finne ut sammen. Anonymkode: 10253...f63 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #6 Skrevet 13. mars 2021 Hvorfor er du heldig som har fått bli sammen med han? Rydde og vaske stue, kjøkken og bad hver dag? Anonymkode: ed118...9fd 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #7 Skrevet 13. mars 2021 Han kan leve med rot og det kan ikke du. Ditt problem. Du kan ikke tvinge han til å rydde og vaske bare fordi du vil ha det sånn. Anonymkode: 84f00...417
MollyJones Skrevet 13. mars 2021 #8 Skrevet 13. mars 2021 Dere må snakke sammen - ble enige om hva som skal gjøres, sette opp lister og fordele mellom dere. Da ser han veldig tydelig hva du gjør, og han vet hva han skal gjøre. Men dere må først bli enige om dette. Du må få han til å forstå hva som må gjøres og hvem som har ansvaret for deg. Ellers vil jeg faktisk anbefale særbo - at dere bok hver for dere. Så får han drukne i rotet sitt, og du slipper å irritere deg over han. Er han deprimert?
Gjest Smeltemann Skrevet 13. mars 2021 #9 Skrevet 13. mars 2021 Han er vel vant til at moren rydder etter seg. Denne gutten kan du "gi" til noen andre .
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #10 Skrevet 13. mars 2021 Han kommer ikke til å forandre seg, uansett hva du gjør eller sier. Anonymkode: 80790...742 4
Knirke Skrevet 14. mars 2021 #11 Skrevet 14. mars 2021 Han høres jo ut som et ordentlig kupp Jeg kan knapt tenke meg noe mer turnoff enn gutter på over 20 som ikke har vokst fra dataspill. Spør ham om når han har tenkt til å bli voksen, og at du finner et annet sted å bo frem til da. 6
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #12 Skrevet 14. mars 2021 Tenk deg om det var omvendt. Du flyttet sammen med noen og han tar alt husarbeidet så du bare kan sitte og surfe hele kvelden. Hva skulle til for at du tok ansvar? Anonymkode: 5e477...312 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #13 Skrevet 14. mars 2021 On 3/12/2021 at 11:18 PM, AnonymBruker said: Du bør lære deg hva avsnitt er. Se forøvrig alle de 1000 andre trådene om samme tema. Lærdommen i alle er: ta en alvorsprat, si det blir slutt om han ikke endrer seg, hvis han ikke endrer seg -> dump Anonymkode: cecd9...219 Du burde lære deg at det ikke skrives "forøvrig". TS, du har en håpløs partner. Han må bli voksen. Anonymkode: e9f48...392 1
Jdz Skrevet 14. mars 2021 #14 Skrevet 14. mars 2021 (endret) Knirke skrev (3 timer siden): Han høres jo ut som et ordentlig kupp Jeg kan knapt tenke meg noe mer turnoff enn gutter på over 20 som ikke har vokst fra dataspill. Så hva er akseptable hobbyer når man har passert 20? Strikking? Kryssord? Glane på TV? Jeg gamer ikke selv, men er nysgjerrig Er i slutten av 30-årene og har inntrykk av at mange gamer, både kvinner og menn. Er vel ganske lenge siden gaming var en guttegreie. Endret 14. mars 2021 av Jdz 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #15 Skrevet 14. mars 2021 Hadde ikke orket å bo med deg. Rundvaske leiligheten hver dag, tellekantsystemet i skapet. Særbo? Om dere kan fordele og ha noen faste oppgaver, ha ett litt mer normalt nivå på ryddighet (at han faktisk kan gjøre oppgavene når det passer) så ser du om det er du eller ham som ikke funker. Han må ta sin del (men ikke etter ditt tempo) og du må jobbe med deg selv for å ikke stressrydde. Anonymkode: a6e70...cd4 1
Knirke Skrevet 14. mars 2021 #16 Skrevet 14. mars 2021 3 hours ago, Jdz said: Så hva er akseptable hobbyer når man har passert 20? Strikking? Kryssord? Glane på TV? Jeg gamer ikke selv, men er nysgjerrig Er i slutten av 30-årene og har inntrykk av at mange gamer, både kvinner og menn. Er vel ganske lenge siden gaming var en guttegreie. Man kan jo starte med å gjøre husarbeid, kanskje? Det var forøvrig en lang og opphetet diskusjon om gaming nylig her på KG. Mange gamere med såre tær som var veldig opptatt av å forklare hvorfor 10 timer med spilling daglig er fornuftig bruk av tid. 1
Jdz Skrevet 14. mars 2021 #17 Skrevet 14. mars 2021 Knirke skrev (1 time siden): Man kan jo starte med å gjøre husarbeid, kanskje? Det var forøvrig en lang og opphetet diskusjon om gaming nylig her på KG. Mange gamere med såre tær som var veldig opptatt av å forklare hvorfor 10 timer med spilling daglig er fornuftig bruk av tid. Selvfølgelig skal plikter komme først og ti timer gaming om dagen høres ikke bra ut under noen omstendigheter. Men om man bruker tid på gaming tilsvarende andre "meningsløse" ting som tv eller hobbyer, synes jeg ikke det er noe galt i det.
Brunello Skrevet 14. mars 2021 #18 Skrevet 14. mars 2021 Jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange som ikke felle oppfatning av samliv som bor sammen.
Knirke Skrevet 14. mars 2021 #19 Skrevet 14. mars 2021 33 minutter siden, Jdz said: Selvfølgelig skal plikter komme først og ti timer gaming om dagen høres ikke bra ut under noen omstendigheter. Men om man bruker tid på gaming tilsvarende andre "meningsløse" ting som tv eller hobbyer, synes jeg ikke det er noe galt i det. Problemet er jo at typen til TS heller gamer enn å gjøre sin del av husarbeidet. Hadde han sett på fotball hadde det gått for det samme.
Gjest Shawtyella Skrevet 15. mars 2021 #20 Skrevet 15. mars 2021 Knirke skrev (På 14.3.2021 den 3.19): Han høres jo ut som et ordentlig kupp Jeg kan knapt tenke meg noe mer turnoff enn gutter på over 20 som ikke har vokst fra dataspill. Spør ham om når han har tenkt til å bli voksen, og at du finner et annet sted å bo frem til da. Å spille dataspill er da ikke noe barslig. Jeg er selv en kvinne på 22 som har gamet hver dag siden jeg var barn. MEN det skal ikke gå utover jobb, utdanning eller husarbeid. Enkelt og greit. En hobby er en hobby.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå