AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Heisann. Dette er et par spørsmål til alle som har uregelmessig mensen, hvor lang tid tok det dere for å bli gravid? Var det vanskelig å vite når du hadde eggløsning hver måned? Vil gjerne høre om noen bare vet det uten eggløsningstester. Hvor vanskelig var det å bli gravid? Jeg sluttet på p-piller 2 uker siden og fikk bare blødning 4 dager, tror ikke det var mensen. Jeg bruker appen Flo, men føler ikke jeg har fått korrekt data fordi jeg har gått 2 måneder uten mensen selvom jeg tok pause pr. p-pille runde. Jeg har uregelmessig mensen selv så jeg vil gjerne høre fra andre kvinner som opplever å bli gravid, eller opplevde. Hvis du ikke har barn, eller ikke hvis du ikke er gravid, har ikke noe å si så lenge du prøver. Vil gjerne høre opplevelsen din uansett. Jeg og samboer vil prøve nå, så blir nysgjerrig på om vi kommer til å ha eller om vi har noen likheter eller vanskeligheter pga uregelmessig mens. Anonymkode: 07874...69f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #2 Skrevet 13. mars 2021 Vi fant ut for rundt to år siden at vi ville prøve å få en baby, jeg har uregelmessig menstruasjon alt fra 34-50+ dager. Etter rundt 6-8 mnd med aktiv prøving uten hell, så gikk vi over på "skjer det så skjer det". Tok oss vell et år og 3 mnd å bli gravid, det som fikk oss til å bli gravide var at vi hadde samleie hver dag i midten av syklusen (ifølge flo appen da jeg hadde eggløsning), og jammen klaffa det og vi ble gravid 😊 Hadde null tro på at flo kunne stemme da jeg har uregelmessig menstruasjon, men i mitt tilfelle så stemte unnfangelsen med eggløsningsdato som sto på appen! Tok aldri eggløsningstester under prøvingen heller, tok meg ikke råd til det da syklusen min er så uregelmessig og kan ha flere dager enn en vanlig menstruasjon og dermed gjør kjøpet av EL tester dyrt 😅 Anonymkode: 4d3bd...53e
Gjest 96erjente Skrevet 13. mars 2021 #3 Skrevet 13. mars 2021 Normalt sett har jeg mensen hver 3-4 måned. Da vi skulle ha første og andre barnet startet vi med sex annenhver dag fra jeg var ferdig med mensen til positiv test, som utrolig nok kom etter litt over en måned begge gangene. Da vi skulle prøve på nummer tre tok det lenger tid. Startet i november 2019 og fikk positiv test i midten av juli 2020(?). Termindato om 3 dager😬 Hadde vel mensen to ganger mellom da vi startet å prøve og positiv test. Var 19, 21 og 23 da jeg ble gravid. Alder kan vel ha en del å si det og.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #4 Skrevet 13. mars 2021 Kommer vel litt an på hvorfor man har uregelmessig mens. Mange av oss som har det har anovulatoriske sykluser slik at det ikke er så ofte vi faktisk har eggløsning. Og da tar det gjerne litt tid. Anonymkode: 55eac...987
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #5 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi fant ut for rundt to år siden at vi ville prøve å få en baby, jeg har uregelmessig menstruasjon alt fra 34-50+ dager. Etter rundt 6-8 mnd med aktiv prøving uten hell, så gikk vi over på "skjer det så skjer det". Tok oss vell et år og 3 mnd å bli gravid, det som fikk oss til å bli gravide var at vi hadde samleie hver dag i midten av syklusen (ifølge flo appen da jeg hadde eggløsning), og jammen klaffa det og vi ble gravid 😊 Hadde null tro på at flo kunne stemme da jeg har uregelmessig menstruasjon, men i mitt tilfelle så stemte unnfangelsen med eggløsningsdato som sto på appen! Tok aldri eggløsningstester under prøvingen heller, tok meg ikke råd til det da syklusen min er så uregelmessig og kan ha flere dager enn en vanlig menstruasjon og dermed gjør kjøpet av EL tester dyrt 😅 Anonymkode: 4d3bd...53e Ser ut som det tok lang tid, men ikke etter dere bestemte dere for å bare ta det som det kommer. Har sett at det er vanskeligst å bli gravid når man har forventninger. Det er godt å høre at Flo er til å stole på! Jeg skal prøve å bruke appen ofte nå for å ha kontroll over mensen sånn at jeg forstår syklusen min bedre. 😅 Tenker det er litt vanskelig med eggløsningstester for oss som har uregelmessig mens og ja, det er dyrt, blir sikkert dyrere for meg som er så usikker hele tiden 😂 - TS Anonymkode: 07874...69f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #6 Skrevet 13. mars 2021 96erjente skrev (1 time siden): Normalt sett har jeg mensen hver 3-4 måned. Da vi skulle ha første og andre barnet startet vi med sex annenhver dag fra jeg var ferdig med mensen til positiv test, som utrolig nok kom etter litt over en måned begge gangene. Da vi skulle prøve på nummer tre tok det lenger tid. Startet i november 2019 og fikk positiv test i midten av juli 2020(?). Termindato om 3 dager😬 Hadde vel mensen to ganger mellom da vi startet å prøve og positiv test. Var 19, 21 og 23 da jeg ble gravid. Alder kan vel ha en del å si det og. Wow, jeg forventa ikke at det skulle være så enkelt. Mens jeg har gått på p-piller så har alltid vært redd for å bli gravid uplanlagt fordi det var et par ganger jeg glemte pillene, men det har faktisk aldri skjedd med meg så jeg har vært utrolig heldig de siste 2 årene, tror kanskje det er pga jeg har uregelmessig mens og jeg visste ikke at p-pillene slutter å fungere før om en uke etter p-pille slutt før nylig. 😅 Tror alder har en del å si ja. Gratulerer så mye med nr 3! 🙈 Anonymkode: 07874...69f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #7 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer vel litt an på hvorfor man har uregelmessig mens. Mange av oss som har det har anovulatoriske sykluser slik at det ikke er så ofte vi faktisk har eggløsning. Og da tar det gjerne litt tid. Anonymkode: 55eac...987 Selvfølgelig, det kommer an på det også. Jeg har hatt uregelmessig mens siden jeg fikk mensen. Skjønte aldri det med sykluser når jeg var yngre. Hvordan vet man at har anovulatoriske sykluser? Må man sjekke det? - TS Anonymkode: 07874...69f
Hjulvisp Skrevet 21. mars 2021 #8 Skrevet 21. mars 2021 Jeg fikk positiv test i går etter 2,5 år som prøver med ustabil syklus. Om dere har sameie annenhver dag hele syklus treffer dere nok eggløsning til slutt 😊 På mine 2,5 år som prøver har vi hatt 12 prøveperioder, sykluser på alt fra 29 til over 300 dager. Tror imidlertid den syklusen på over 300 dager skyldes underliggende sykdom. El-testes noen sykluser, men det blir dyrt om syklusen kan være både kort og lang. Det hjalp for meg å teste etter eggløsning noen sykluser slik at jeg lettere fikk oversikt over symptomer på eggløsning, så kunne jeg vite ca når eggløsning var uten testing også. Men da blir det litt feilmargin 😄 Syklusen din kan endre seg, så selv om den har vært ustabil tidligere trenger den ikke være det nå. Registrer mens og gjerne ulike symptomer i løpet av syklus i app, såå kanskje du ser noe mønster etter noen prøveperioder. Viktigste er uansett regelmessig samler. Når du eventuelt ser sammenheng i syklusen kan det være verd å prøve el-tester. Lykke til 😊
SilSil Skrevet 21. mars 2021 #9 Skrevet 21. mars 2021 Det tok oss 13 måneder. Jeg har hatt sykluser mellom 32-64 dager mens vi prøvde, og jeg er nå nøye undersøkt slik at jeg vet at det er ingen årsak til disse uregelmessige syklusene. Første prøveperiode på Letrozol (startet rett på dobbel dose) så fikk jeg eggløsning syklusdag 16 (det vet jeg fordi jeg målte basaltemperatur, jeg har ingen andre «symptomer» på eggløsning som bl.a. eggløsningsslim o.l.) og jeg ble gravid! Er i dag 12+2 🥰
Kålfrid Skrevet 21. mars 2021 #10 Skrevet 21. mars 2021 Ca ett år fra vi ble samboere og var nyforelsket. Fulgte ikke med på eggløsning, så det har jeg ikke peiling på. Men jeg var ofte så sen at jeg trodde jeg var gravid, men alltid kom mensen. Sluttet å tro på at jeg kunne bli gravid, så jeg var allerede 8-9 uker på vei da jeg kjøpte test. Hadde vært kvalm en god stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå