AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Vi har pleid å bysse babyen vår for legging. Det har vært så raskt og greit. Men nå begynner det å bli tungt. Babyen er 8 mnd og veier rundt 9 kg. Problemet er bare at vi ikke aner hvor vi skal starte. Babyen er veldig avhengig av ytre faktorer for innsovning. På dagtid er det vogn i bevegelse som gjelder (kjøre frem og tilbake over en dørkarm), og på kvelden er det da byssing. For en måned siden hadde vi et par uker der det gikk an å sovne liggende med å holde babyen inntil meg, men så sluttet dette å fungere. Vi har prøvd å ligge ved siden av og bare vente og se hva som skjer. Men etter to timer uten noen innsovning har vi gitt opp. Babyen tar ut smokken og leker med tærne sine. Kan gjespe litt, men klarer liksom ikke finne søvnen. Noen som har tips? Anonymkode: c9401...279
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #2 Skrevet 13. mars 2021 Det jeg gjorde var for det første ha en god legge rutine men bleie skift tannpuss lese bok (alltid i samme rekke følge) så la jeg baby (har to barn) i sprinkel senga og satt og strøk på de til de sovnet. Gråt de så vurderte jeg om de kom til å ro seg seg relativt fort eller så løftet jeg de opp til de roet seg også l de ned igjen. De første dagene tok det ofte noen timer før de sovnet men innen 3-7dager skjønte de greie og sovnet fortere og fortere. Men du må ha overskudd til å gjøre det. er ingen skrike kur og du er jo hos baby hele tiden så baby får støtte men allikavel må stå i følelsene selv noe de også må lære seg. Anonymkode: b48d0...ee1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #3 Skrevet 13. mars 2021 Du må bestemme deg for å gjennomføre og stå i det, ikke gi opp hvis det tar tid, det vil det nok gjøre i begynnelsen. Vi avvente når baby var en del yngre, 3 mnd, så hos oss var det en del gråt men var der og trøstet hele tiden. Satte en intervall jeg var komfortabel med før jeg plukket opp og bysset sånn at baby roet seg, men la tilbake i sengen våken. Det gikk mye bedre allerede neste dag. Hvis baby er fornøyd og bare pludrer ville jeg gått ut av rommet og gitt rom for å sovne selv og så gått inn og trøstet i sengen først hvis det ble gråt. Anonymkode: 77242...36f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå