AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Kjenner du noen eller har selv opplevd dette? Allergi+polypper+muligens trange luftveier som har gjort oss helt avhengig av otrivin dessverre. Ting har tatt tid å finne ut av. Allergi er utelukket foreløpig. Men sove må man jo. Brukte 4 timer på legging daglig med ei som gråt seg i søvn hver dag pga tett nese. Og vi skal på jobb og barnehage, så søvn var nok viktigere akkurat da. Har dialog med lege da, men lurer på om det er noen flere som har havnet i en slik kjip situasjon? Og muligens har noe å dele? Trenger ikke kjeft, for dette er vi fullstendig klar over selv. Men det har blitt en ond sirkel. Anonymkode: fddfb...2bd
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #2 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kjenner du noen eller har selv opplevd dette? Allergi+polypper+muligens trange luftveier som har gjort oss helt avhengig av otrivin dessverre. Ting har tatt tid å finne ut av. Allergi er utelukket foreløpig. Men sove må man jo. Brukte 4 timer på legging daglig med ei som gråt seg i søvn hver dag pga tett nese. Og vi skal på jobb og barnehage, så søvn var nok viktigere akkurat da. Har dialog med lege da, men lurer på om det er noen flere som har havnet i en slik kjip situasjon? Og muligens har noe å dele? Trenger ikke kjeft, for dette er vi fullstendig klar over selv. Men det har blitt en ond sirkel. Anonymkode: fddfb...2bd Uff. Sjekk her www.omft.no Den nesesprayen må som dere vet bort Anonymkode: daa71...6fe
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #3 Skrevet 12. mars 2021 Prøv å spraye bare ett nesebor av gangen. Anonymkode: 02176...6b9
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #4 Skrevet 13. mars 2021 Uff. Vi var på vei inn i det samme uføret, men det hjalp å fjerne polypper og mandler. Jeg tror det nok er best å gå Cold Turkey, men vent til påskeferien og gjør det da. Forbered henne på at nå blir det bare saltvann og kanskje vanskelig å sove. Last ned lydbøker og bruk kvelden til noe hyggelig, mens hun tretter seg ut og sovner til slutt. Lurt å velge en ferie når dere har tid og mulighet til å stå i det. Eller hør med legen din? Dette er ikke medisinsk tips fra meg altså, bare mammatips. Stor klem til dere. Og skjønner veldig godt at dere har prioritert søvn, selv om det endte med ris til egen bak... Anonymkode: 7ffa0...ffc 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #5 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Uff. Vi var på vei inn i det samme uføret, men det hjalp å fjerne polypper og mandler. Jeg tror det nok er best å gå Cold Turkey, men vent til påskeferien og gjør det da. Forbered henne på at nå blir det bare saltvann og kanskje vanskelig å sove. Last ned lydbøker og bruk kvelden til noe hyggelig, mens hun tretter seg ut og sovner til slutt. Lurt å velge en ferie når dere har tid og mulighet til å stå i det. Eller hør med legen din? Dette er ikke medisinsk tips fra meg altså, bare mammatips. Stor klem til dere. Og skjønner veldig godt at dere har prioritert søvn, selv om det endte med ris til egen bak... Anonymkode: 7ffa0...ffc Jeg har bestilt en time til legen hennes og tenkte vi skulle ta en prat om dette. Jeg gruer meg veldig. Har lastet ned lydbøker osv. Har dialog med både fastlege og en annen lege som undersøkte henne. Vet jo ikke hvor vanlig dette her er. Har ikke turt og spørre dem om sånt. Føler oss bare dum nå, men de viser heldigvis forståelse for situasjonen. Anonymkode: fddfb...2bd 1
Gjest Blondie65 Skrevet 13. mars 2021 #6 Skrevet 13. mars 2021 Jeg hadde tidenes verste pollen sesong i 2019. Jeg har aldri vært så tett (uten å være forkjølet) noen gang - og det tettet seg i halsen også fordi snørret rant den veien også. Så til slutt, etter å ha hostet i ukesvis, gikk jeg til legen. Og sa tydelig fra om at avhengighetsskapende nesespray kom ikke på tale. Da fikk jeg en som jeg har brukt siden. Jeg har ikke tenkt å nevne navnet på den her, fordi det er uvesentlig. Poenget er at det finnes gode alternativer til Otrivin som ikke forverrer problemet. Jeg tenker at det ikke er nødvendig å ha dårlig samvittighet eller føle seg dum når dere har prøvd å løse et problem. Snakk med legen om alternativer.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #7 Skrevet 13. mars 2021 Blondie65 skrev (39 minutter siden): Jeg hadde tidenes verste pollen sesong i 2019. Jeg har aldri vært så tett (uten å være forkjølet) noen gang - og det tettet seg i halsen også fordi snørret rant den veien også. Så til slutt, etter å ha hostet i ukesvis, gikk jeg til legen. Og sa tydelig fra om at avhengighetsskapende nesespray kom ikke på tale. Da fikk jeg en som jeg har brukt siden. Jeg har ikke tenkt å nevne navnet på den her, fordi det er uvesentlig. Poenget er at det finnes gode alternativer til Otrivin som ikke forverrer problemet. Jeg tenker at det ikke er nødvendig å ha dårlig samvittighet eller føle seg dum når dere har prøvd å løse et problem. Snakk med legen om alternativer. Jeg vet hvilken nesespray du snakker om. Den har vi hjemme og bruker den daglig. Anonymkode: fddfb...2bd
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #8 Skrevet 13. mars 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har bestilt en time til legen hennes og tenkte vi skulle ta en prat om dette. Jeg gruer meg veldig. Har lastet ned lydbøker osv. Har dialog med både fastlege og en annen lege som undersøkte henne. Vet jo ikke hvor vanlig dette her er. Har ikke turt og spørre dem om sånt. Føler oss bare dum nå, men de viser heldigvis forståelse for situasjonen. Anonymkode: fddfb...2bd Ikke gru deg. Det er fint at dere tar opp dette med legen så dere kan få hjelp☀️ Anonymkode: 7ffa0...ffc 1
MattDa Skrevet 13. mars 2021 #9 Skrevet 13. mars 2021 Saltvannspray prøver vi å bruke endel men ville nok ikke brukt otrivin noe særlig, kun hvis det er helt tett og man ikke får sove på annet vis.. men om dette pågår i mer enn 2uker bør man oppsøke lege/spesialist.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #10 Skrevet 13. mars 2021 jeg hadde en langvarig forkjølelse med bihulebetennelse i fjor før korona. Brukte mye otrivin, og det ble bare verre og verre. Fikk en annen nesespray på resept fra lege. Det løste problemet. Husker ikke navnet på sprayen jeg fikk, dessverre. Anonymkode: 125c6...6b8
Sensi Skrevet 13. mars 2021 #11 Skrevet 13. mars 2021 Vet ikke om det går med barn men nasonex eller annen spray med kortison kan hjelpe i en overgangsfase. Pluss stoppe med ett nesebor i gangen. Gå til legen og få hjelp med en plan for å slutte. Det her løser seg nå når dere tar tak i det. Masse lykke til. 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå