AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Jeg er så sliten av jobben min, føler den spiser meg opp og tapper meg for all slags krefter og energi. Jeg har for tiden hjemmekontor og mange av mine venner tror jeg er så heldig fordi jeg sitter hjemme og jobber, hjemmekontor er en stor gode men jobben min er så krevende, det skjer så mye hele tiden, det er telefoner, møter, samtaler, avgjørelser som må tas, klager på irrelevante ting og en stor arbeidsmengde som jeg selv må fikse for at ting skal gå rundt, noen ganger glemmer jeg å spise lunsj til det er middag og jeg må jobbe noen ganger jobbe kvelder for å holde hodet over vann. Jeg er 32 år og vært i jobb mens jeg studerte på høgskolen, jeg har alltid sett på meg selv som en karrierekvinne, jobbet beinhardt for å komme dit jeg er nå men nå føler jeg at jeg ikke orker mer det jaget, å hele tiden være på vakt, å tenke på jobben, på ting jeg burde gjort, på alle saker som venter og prosjekter som må gjennomføres. Jeg har vondt i magen av det hele. Jeg vet heller ikke hvor jeg skal jobbe hvis jeg slutter på denne jobben. Jeg vil ha en enkel jobb, bare leve livet uten å tenke på jobb. Jeg kunne så gjerne tenkt meg å bli lærer, undervise i ett fag jeg elsker men jeg har ræva mattekarakter så det er ikke mulig, dessverre. Jeg tenker å omskolere meg men lurer på om det finnes gode og "enkle" yrker der man ikke trenger matte? Hadde jeg nå vunnet i lotto så hadde jeg sagt opp jobben og jobbet som frilans med et eller annet. Anonymkode: a8d59...b50
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #2 Skrevet 13. mars 2021 Det er på tide at du starter med å se deg rundt etter en annen jobb. En jobb som ikke gir deg vondt i magen, og som ikke presser deg så mye fra alle kanter. Det høres for øvrig ut som et typisk norsk arbeidsliv som forventer altfor mye fra folk, betaler altfor lite og som struper ansatte til dem stuper. Eksempelet ditt er det som er feil med norsk arbeidsliv. Alle må prestere konstant. Anonymkode: 6aad4...e53 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #3 Skrevet 13. mars 2021 Si opp jobben, ta dagpenger. Det er mye bedre enn å være i en dårlig jobb, da har du tross alt inntil 2år med "ferie". Anonymkode: 0d0c9...4a4 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #4 Skrevet 13. mars 2021 Skill i allefall beinhardt mellom det som er arbeidstid og det som er fritid, spesielt på hjemmekontoret. Har du fleksitid, så bruk denne så ofte du kan, det har reddet meg. Jeg har hjemmekontor og elsker det. Jeg begynner veldig tidlig kl06 og slutter av 1400-1430. Kanskje jeg av og til flekser i arbeidstiden og gjør unna ærend eller trening, og heller jobber en lengre dag. Dersom jeg har det spesielt travelt, siler jeg ut henvendelser som må ligge litt. Jeg er alltid hyggelig og det gir meg en liten "buffer". Legg fra deg tanker om at du er karrierekvinne eller flink pike. Ingen bryr seg så lenge jobben blir gjort uansett. Hadde jeg fått vondt i magen av jobben min hadde jeg kanskje begynt med meg selv. Deretter hadde jeg tatt en prat med arbeidsgiver og/eller sett meg rundt etter en ny jobb. Anonymkode: cc72c...f44
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #5 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skill i allefall beinhardt mellom det som er arbeidstid og det som er fritid, spesielt på hjemmekontoret. Har du fleksitid, så bruk denne så ofte du kan, det har reddet meg. Jeg har hjemmekontor og elsker det. Jeg begynner veldig tidlig kl06 og slutter av 1400-1430. Kanskje jeg av og til flekser i arbeidstiden og gjør unna ærend eller trening, og heller jobber en lengre dag. Dersom jeg har det spesielt travelt, siler jeg ut henvendelser som må ligge litt. Jeg er alltid hyggelig og det gir meg en liten "buffer". Legg fra deg tanker om at du er karrierekvinne eller flink pike. Ingen bryr seg så lenge jobben blir gjort uansett. Hadde jeg fått vondt i magen av jobben min hadde jeg kanskje begynt med meg selv. Deretter hadde jeg tatt en prat med arbeidsgiver og/eller sett meg rundt etter en ny jobb. Anonymkode: cc72c...f44 Hva mener du med hyggelig og buffer? 😅 Anonymkode: a8d59...b50
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #6 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg er så sliten av jobben min, føler den spiser meg opp og tapper meg for all slags krefter og energi. Jeg har for tiden hjemmekontor og mange av mine venner tror jeg er så heldig fordi jeg sitter hjemme og jobber, hjemmekontor er en stor gode men jobben min er så krevende, det skjer så mye hele tiden, det er telefoner, møter, samtaler, avgjørelser som må tas, klager på irrelevante ting og en stor arbeidsmengde som jeg selv må fikse for at ting skal gå rundt, noen ganger glemmer jeg å spise lunsj til det er middag og jeg må jobbe noen ganger jobbe kvelder for å holde hodet over vann. Jeg er 32 år og vært i jobb mens jeg studerte på høgskolen, jeg har alltid sett på meg selv som en karrierekvinne, jobbet beinhardt for å komme dit jeg er nå men nå føler jeg at jeg ikke orker mer det jaget, å hele tiden være på vakt, å tenke på jobben, på ting jeg burde gjort, på alle saker som venter og prosjekter som må gjennomføres. Jeg har vondt i magen av det hele. Jeg vet heller ikke hvor jeg skal jobbe hvis jeg slutter på denne jobben. Jeg vil ha en enkel jobb, bare leve livet uten å tenke på jobb. Jeg kunne så gjerne tenkt meg å bli lærer, undervise i ett fag jeg elsker men jeg har ræva mattekarakter så det er ikke mulig, dessverre. Jeg tenker å omskolere meg men lurer på om det finnes gode og "enkle" yrker der man ikke trenger matte? Hadde jeg nå vunnet i lotto så hadde jeg sagt opp jobben og jobbet som frilans med et eller annet. Anonymkode: a8d59...b50 😂 Bli i alle fall ikke lærer. Jeg jobber som regel flere kvelder i uka og i alle fall søndag. Pleier å ta lørdag helt fri for å ikke tørne helt. Anonymkode: 565e8...82a 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #7 Skrevet 13. mars 2021 Ikke bli lærer eller sykepleier dersom du ikke vil ende opp utbrent 😅 Anonymkode: b7803...6a5 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #8 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Si opp jobben, ta dagpenger. Det er mye bedre enn å være i en dårlig jobb, da har du tross alt inntil 2år med "ferie". Anonymkode: 0d0c9...4a4 For en holdning!! 🤮 Anonymkode: dc46b...cd1 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #9 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ikke bli lærer eller sykepleier dersom du ikke vil ende opp utbrent 😅 Anonymkode: b7803...6a5 Har ikke lærere mye ferier? Litt jobbing på kveldstid men da har man alle de lange feriene. Anonymkode: a8d59...b50 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #10 Skrevet 13. mars 2021 Jeg ville styrt mot en typisk 08-16 jobb, og ikke feks. lærerjobb. Er man "flink pike" jobber man det meste av sin våkne tid som lærer for å si det slik. Alt kan alltid bli bedre! Lurt å få hjelp til å skille mellom jobbtid og fritid i hvert fall en periode. Anonymkode: ec627...725 1
#frøken Skrevet 13. mars 2021 #11 Skrevet 13. mars 2021 Avklar med sjefen din når du har arbeidstid og fritid. Pakk ned sakene etter endt arbeidstid. Jeg sitter også på hjemmekontor og hvis det skjer noe må jeg være på, men mye kan vente til dagen etter. Ikke still for høye krav til deg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #12 Skrevet 13. mars 2021 Sånn er det i mange kunnskapsdrevne bransjer i dag, man må være forberedt på å jobbe døgnet rundt. Anonymkode: 74202...234
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #13 Skrevet 13. mars 2021 #frøken skrev (2 minutter siden): Avklar med sjefen din når du har arbeidstid og fritid. Pakk ned sakene etter endt arbeidstid. Jeg sitter også på hjemmekontor og hvis det skjer noe må jeg være på, men mye kan vente til dagen etter. Ikke still for høye krav til deg selv. Takk for råd. Sliter litt med redsel for å ha glemt noe viktig og må sjekke pcn hele tiden, og når jeg gjør det ser jeg da en mail som haster eller som er lite hyggelig eller som krever mye og da sitter jeg og tenker på det og tankene bare kverner. Jeg blir gal. Anonymkode: a8d59...b50
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #14 Skrevet 13. mars 2021 Jeg valgte et yrke som var trygt for fremtiden og der jeg kunne glemme jobben når jeg gikk hjem kl 15. Det er egentlig så mye som du kan be om i Norge. Anonymkode: b68f4...bd2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #15 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg valgte et yrke som var trygt for fremtiden og der jeg kunne glemme jobben når jeg gikk hjem kl 15. Det er egentlig så mye som du kan be om i Norge. Anonymkode: b68f4...bd2 Hva slags yrke? Anonymkode: a8d59...b50
PM75 Skrevet 13. mars 2021 #16 Skrevet 13. mars 2021 Jeg tipper at du uansett jobb vil havne i fellen med at jobben spiser deg opp. Det du må jobbe med er din mentale innstilling til hva som er godt nok, beinhard prioritering av oppgaver (her vil du bli overrasket over hvor mye du kan kutte bort) og fokus på å ha et liv utenfor jobben. Da fikser du jobben helt fint!
Mariell1995 Skrevet 13. mars 2021 #17 Skrevet 13. mars 2021 Man har ikke matte på Sosialt arbeid, hvis du kunne tenke deg å bli sosionom, da. Da har du i hvert fall mange gode og spennende jobbmuligheter - både dagjobber mandag-fredag, og mulighet til å jobbe i diverse turnus, slik som medleverturnus/langturnus (og skift?) 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #18 Skrevet 13. mars 2021 Jeg føler det samme som deg akkurat nå. I tillegg til dobbelt så mye husarbeid siden man bare er hjemme med en ubrukelig samboer som trenger opodragelse. men det var ikke et problem før hjemmekontor kom. Jeg fikset overtid bedre før i tiden. Har du vært sliten i alle år eller bare siden covid? Jeg tenker å bare holde ut til livet er normalt igjen..... Anonymkode: 1316d...5b4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #19 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg føler det samme som deg akkurat nå. I tillegg til dobbelt så mye husarbeid siden man bare er hjemme med en ubrukelig samboer som trenger opodragelse. Jaja. Dette er det man kaller å gjøre ting frivillig mot sin vilje. Har du en krevende arbeidssituasjon så bør du kanskje ta grep på hjemmefronten, slik at du ikke brenner lyset i begge endene. Anonymkode: 6aad4...e53
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #20 Skrevet 14. mars 2021 On 3/13/2021 at 9:38 PM, AnonymBruker said: Har ikke lærere mye ferier? Litt jobbing på kveldstid men da har man alle de lange feriene. Anonymkode: a8d59...b50 Alle lærere: «Det er ikke ferie, det er AVSPASERING» Som om ikke alle andre jobber overtid også 🙄 Anonymkode: cb0ce...9be 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå