Gå til innhold

Oppleves eggløsningen annerledes dersom egget blir befruktet av sædceller som allerede er der?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja.. Oppleves eggløsningen annerledes dersom egget blir befruktet av sædceller som allerede er der? 

Merkelig spørsmål, kanskje.. Men håper noen skjønner hva jeg mener. 😊

Anonymkode: 9df1d...4a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei! Voldsomt så mye spamming på denne siden fortiden med mye dumme spørsmål. Greit å lure på ting her inne men må da være måte på🙈

Anonymkode: 9db1a...851

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei! Voldsomt så mye spamming på denne siden fortiden med mye dumme spørsmål. Greit å lure på ting her inne men må da være måte på🙈

Hvordan vet du det da? Har du lest det noe sted? Syntes det var vanskelig å google seg til svaret.. Et dumt spørsmål er det vel ikke? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det tror jeg ikke? Eggløsning er den samme uansett altså slipper kroppen et egg. Egget i seg selv er jo skapt for å bare flyte rundt i ca 24 timer før det visner/dør. Eller det kan befruktes. Ideelt er det om det allerede er sperm der som med en gang kan begynne å prøve å trenge inn i egget. Hvis ikke kan sædceller komme svømmende noen timer senere. Men selve eggløsning er den samme for kvinnen og vi kan heller ikke kjenne egget eller oppleve om det treffer sædceller for egget er ikke knyttet til oss når det er slippet. Hvis vi blir gravide så knyttet det til oss igjen ca 3-7 dager etter eggløsning fordi det da fester seg i livmoren vår og dermed blir en del av oss og vårt blodomløp. Eller misforstår jeg spørsmålet ? :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan vet du det da? Har du lest det noe sted? Syntes det var vanskelig å google seg til svaret.. Et dumt spørsmål er det vel ikke? 

Jo, det er et fryktelig dumt spørsmål. 

Anonymkode: b9280...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ærlig talt, her finnes ikke mye forståelse og tålmodighet for at alle skal kunne stille de spørsmål de ønsker uten at det blir sett ned på? Det finnes mange førstegangsprøvere eller folk som bare har spørsmål de sitter inne med! Skjerp deg.

TS, det er ikke et dumt spørsmål, men heller kanskje mer vanskelig å svare på. Jeg tror ikke man kan kjenne det, med unntak av at noen mener at de kan kjenne at egget fester seg. Håper du kan falle litt til ro med eventuelt det du finner ut 😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg syns faktisk at det virket annerledes den mnd jeg tok ovitrelle og ble gravid. Hadde ikke eggløsningssmerter.

Anonymkode: e7458...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for alle hyggelige svar. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...