Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter du igjenn med ein følelse av at du  var litt blåøyd ved valg av partner, og det er var  noe du oversåg som skulle vise seg å få stor innflytelse på forholdet.   Kanskje har det du oversåg  ført til samlivsbrudd eller du / dere har gått i tenkeboksen her. 

Mann :

Kvinne:  

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor konfliktsky eksene var. Jeg var så naiv at jeg trodde på at de var enige med meg og at vi hadde felles planer og livsmål. 

Det var ei overgang å møte en mann som er nesten motsatt.

Anonymkode: 376d6...849

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor konfliktsky eksene var. Jeg var så naiv at jeg trodde på at de var enige med meg og at vi hadde felles planer og livsmål. 

Det var ei overgang å møte en mann som er nesten motsatt.

Stiller meg bak denne. 

I tillegg var det lite ved personligheten hans som egentlig passet min. Min lekenhet forsvant helt i hans alvorlighet. 

Har en nå som er rake motsetningen av eksen. Er mange ting som kan irritere meg, men i bunn tror jeg vi har større muligheter for å bli gamle sammen. 

Anonymkode: 30b2c...328

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvinnelige partner som ikke hadde mye på hjertet, eller særlig flink til å uttrykke følelser eller meninger. Tenkte først dette var sjarmerende, men innså etterhvert at det gjorde meg utrolig ensom i forholdet.

Anonymkode: 6159f...709

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Stiller meg bak denne. 

I tillegg var det lite ved personligheten hans som egentlig passet min. Min lekenhet forsvant helt i hans alvorlighet. 

Har en nå som er rake motsetningen av eksen. Er mange ting som kan irritere meg, men i bunn tror jeg vi har større muligheter for å bli gamle sammen. 

Ja. Den der med hvem som er for lite/mye alvorlig/leken er lei. Tipper mine ekser ville sagt litt ulike ting der. Men jeg opplever at jeg og kjæresten matcher hverandre på at vi liksom er alvorlig og leken på samme måte. Vi har liksom ingen krasj i humør eller stil. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja. Den der med hvem som er for lite/mye alvorlig/leken er lei. Tipper mine ekser ville sagt litt ulike ting der. Men jeg opplever at jeg og kjæresten matcher hverandre på at vi liksom er alvorlig og leken på samme måte. Vi har liksom ingen krasj i humør eller stil. 

Det er så viktig. Jeg ser jo det nå, men da vi ble sammen var jeg 21 år og da tenker man kanskje ikke at du en dag skal sitte der å savne noen som matcher deg på slike måter. 

Han var perfekt på papiret, og jeg er sikker på at den nye dama er veldig fornøyd med at han gjør rent, rydder, er til å stole på og en snill fyr. For min del vet jeg bare at jeg må ha en som utfordrer meg, en som ber meg ta meg sammen hvis jeg skaper meg og en som gir meg rom til å være meg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Der og da hadde vi veldig god kjemi, men jeg ser i ettertid at vi hadde veldig lite til felles. Ulik smak i det meste, ulike venner og ulike interesser. Det eneste vi hadde var den seksuelle kjemien...

Anonymkode: 5d03b...361

AnonymBruker
Skrevet

Med ex ble jeg lurt, men var veldig våken når jeg møtte min nåværende samboer, han er ekte og jeg kan være hundre prosent meg selv, noe mine venner legger merke til, det beste forholdet jeg har hatt, vi blir nok gamle sammen. 

Anonymkode: c96f2...4de

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg lest meg opp på ADHD fra starten, slik han sa jeg burde gjøre, hadde jeg forstått at de ubehandlede symptomene spiller en mye større rolle i forholdet enn det ble fremstilt som da. Dengang mente han at han hadde vokst det av seg, og at det var omtrent bare noe på papiret, bortsett fra at han lett blir rastløs. Så feil kan man ta... 

Anonymkode: 5bb52...f43

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen er perfekte. Vi har samme livsmål og han er på mange måter en drømmemann og skikkelig "hel ved" (snill, trofast, ordnet økonomi, morsom, intelligent +++), men jeg undervurderte hvor belastende det er å leve sammen med en person som verken rydder eller vasker uten å bli bedt om det, som aldri fullfører påbegynte prosjekter, som er ekstremt ustrukturert og som utsetter absolutt alt. Hadde prokrastinering vært en egen olympisk gren ville han vært på pallen hver eneste gang. I etterkant har vi forstått at han har udiagnostisert ADHD (eller trolig ADD, for han har ikke utpreget hyperaktivitet), og at det er oppmerksomhetsproblemene hans som preger mye av livet mitt og setter en del begrensninger for oss begge. 

Anonymkode: 9cd70...280

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...