AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Jeg er nødt til å dra til tannlegen min imorgen, for jeg har sett nyheter som sier at corona reglene kan bli strengere og det sto spesefikk at tannlegen kan stenges. mitt spørsmål er. Kan smittesporingen vite at jeg vært hos tannlegen? kort har jeg betalt med. Så jeg skal kun gå der hente ting og få informasjon dermed komme hjem. ••• for dere som lurer, jeg er symptomfri og har tatt test en gang og fått negativ. Men er tvunget karantene til test 2. så for min del er jeg innocent! Anonymkode: 27790...f0a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #2 Skrevet 12. mars 2021 Hold deg hjemme. Anonymkode: 32ec6...23a 10
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #3 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hold deg hjemme. Anonymkode: 32ec6...23a Var ikke det jeg spurte om Anonymkode: 27790...f0a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #4 Skrevet 12. mars 2021 Du er ikke ‘innocent’ - tvert imot. Det er god grunn til at skal være i karantene til en har tatt test to, du kan være smittet selv om det var for tidlig i forløpet til å slå ut på test en. Med alle mutantene er dette spesielt strengt. Å bryte karantenen kan anmeldes. For ikke å snakke om risikoen du utsetter andre for. Du ringer heller tannlegen og spør om å få tilsendt tingene du skal ha, informasjon kan du få over telefon. Å spørre om hvordan du kan bryte lover og retningslinjer uten å bli oppdaget er vel strengt tatt også brudd på kg sine regler. Anonymkode: e23a7...c23 17
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #6 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du er ikke ‘innocent’ - tvert imot. Det er god grunn til at skal være i karantene til en har tatt test to, du kan være smittet selv om det var for tidlig i forløpet til å slå ut på test en. Med alle mutantene er dette spesielt strengt. Å bryte karantenen kan anmeldes. For ikke å snakke om risikoen du utsetter andre for. Du ringer heller tannlegen og spør om å få tilsendt tingene du skal ha, informasjon kan du få over telefon. Å spørre om hvordan du kan bryte lover og retningslinjer uten å bli oppdaget er vel strengt tatt også brudd på kg sine regler. Anonymkode: e23a7...c23 Jeg vil nok sende en annen for meg istedet. Anonymkode: 27790...f0a 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #7 Skrevet 12. mars 2021 Du syns det er helt greitt at tannlegen kanskje havner i karantene fordi du smitter h*n? Hvor hjernedød er det mulig å bli? Anonymkode: a41f8...ea1 15
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #8 Skrevet 12. mars 2021 Du er ikke velkommen hos tannlegen inn du er i karantene. Jeg var hos min i går, og måtte undertegne på at jeg var symptomfri og ikke i isolasjon eller karantene. Anonymkode: bbb45...719 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #9 Skrevet 12. mars 2021 Er tannlegen din åpen i morgen? Anonymkode: 1b543...bc1
Collan Skrevet 12. mars 2021 #10 Skrevet 12. mars 2021 35 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er nødt til å dra til tannlegen min imorgen, for jeg har sett nyheter som sier at corona reglene kan bli strengere og det sto spesefikk at tannlegen kan stenges. mitt spørsmål er. Kan smittesporingen vite at jeg vært hos tannlegen? kort har jeg betalt med. Så jeg skal kun gå der hente ting og få informasjon dermed komme hjem. ••• for dere som lurer, jeg er symptomfri og har tatt test en gang og fått negativ. Men er tvunget karantene til test 2. så for min del er jeg innocent! Anonymkode: 27790...f0a Det kan ikke smittesporingen vite, det er ikke automatisk overvåking av folk i Norge (heldigvis får en si), så her er det opp til folk å bruke sunt vett og holde seg hjemme. Å ha tillit til folk og stole på at folk gjør det rette er jo i utgangspunktet bedre enn pisk og tvang, men når den meget smittsomme britiske mutasjonen er i omløp kan vi nok trenge både pisk og tillit. Det er alltid noen som tenker at "jamen det vel ikke så farlig om jeg gjør bare dette". Det er noe som heter inkubasjonstid, så du kan være smittet selv om du har testa negativt. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #11 Skrevet 12. mars 2021 Ikke bare utsetter du tannlegen for risiko, men også alle ansatte og pasientene i et par dager. I verste fall er du positiv og sprer smitte videre og det tar dagesvis før det oppdages fordi du ikke skal teste deg før satt tidspunkt. Hva om de andre du smitter sprer det videre igjen? Nei, det et ikke en risiko du tar. Informasjon kan du få over telefon og noen andre kan hente tingene for deg. Håper du ikke tar egoistiske valg som kan få store konsekvenser for mange andre. Anonymkode: cf0a1...fbd 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #12 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke bare utsetter du tannlegen for risiko, men også alle ansatte og pasientene i et par dager. I verste fall er du positiv og sprer smitte videre og det tar dagesvis før det oppdages fordi du ikke skal teste deg før satt tidspunkt. Hva om de andre du smitter sprer det videre igjen? Nei, det et ikke en risiko du tar. Informasjon kan du få over telefon og noen andre kan hente tingene for deg. Håper du ikke tar egoistiske valg som kan få store konsekvenser for mange andre. Anonymkode: cf0a1...fbd Hmm. Vurderer å sende noen andre Anonymkode: 27790...f0a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #13 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke bare utsetter du tannlegen for risiko, men også alle ansatte og pasientene i et par dager. I verste fall er du positiv og sprer smitte videre og det tar dagesvis før det oppdages fordi du ikke skal teste deg før satt tidspunkt. Hva om de andre du smitter sprer det videre igjen? Nei, det et ikke en risiko du tar. Informasjon kan du få over telefon og noen andre kan hente tingene for deg. Håper du ikke tar egoistiske valg som kan få store konsekvenser for mange andre. Anonymkode: cf0a1...fbd Men moren min bor med meg. Så hvis jeg har corona har vel hun å? Men hun er ikke i karantene er det ikke det samme om jeg sender henne eller meg? vi er i samme stue i timesvis. Anonymkode: 27790...f0a
Collan Skrevet 12. mars 2021 #14 Skrevet 12. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men moren min bor med meg. Så hvis jeg har corona har vel hun å? Men hun er ikke i karantene er det ikke det samme om jeg sender henne eller meg? vi er i samme stue i timesvis. Anonymkode: 27790...f0a At hun også burde være i karantene er jo åpenbart. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #15 Skrevet 12. mars 2021 Er det tannblekesett du skal hente? Anonymkode: 08f73...d62
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #16 Skrevet 12. mars 2021 Collan skrev (2 minutter siden): At hun også burde være i karantene er jo åpenbart. Hun fikk beskjed om å være i karantene frem til jeg fikk svar på test 1 som jeg har fått. Så nå er hun ut av karantene men syntes likevel det ikke gir mening. Om jeg drar eller henne, det er vel det samme? men i følge regelverk har likevel kun hun lov og ikke jeg Anonymkode: 27790...f0a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #17 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er det tannblekesett du skal hente? Anonymkode: 08f73...d62 Stemmer. Men jeg ønsker å være tilstedet på grunn av veiledning Anonymkode: 27790...f0a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #18 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Stemmer. Men jeg ønsker å være tilstedet på grunn av veiledning Anonymkode: 27790...f0a + da kan de fysisk prøve på meg og om de sitter dårlig kan de fikse Anonymkode: 27790...f0a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #19 Skrevet 12. mars 2021 Det er ikke viktig nok grunn til å gå til tannlegen. Det er sjeldent at blekeskinnen ikke passer. Jeg har bleket tennene med blekeskinne fra tannlegen, og jeg trengte ikke å få tannlegen til å sjekke om den passet til meg. De kan sende det i posten til deg. Anonymkode: 08f73...d62 5
Gjest Airman Skrevet 12. mars 2021 #20 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er nødt til å dra til tannlegen min imorgen, for jeg har sett nyheter som sier at corona reglene kan bli strengere og det sto spesefikk at tannlegen kan stenges. mitt spørsmål er. Kan smittesporingen vite at jeg vært hos tannlegen? kort har jeg betalt med. Så jeg skal kun gå der hente ting og få informasjon dermed komme hjem. ••• for dere som lurer, jeg er symptomfri og har tatt test en gang og fått negativ. Men er tvunget karantene til test 2. så for min del er jeg innocent! Anonymkode: 27790...f0a Hvis du har sporingsappen eller oppgitt tlf nr til dem så kan de vel følge deg fotskrittvis, det var jo nylig en rettsak, Bertheussen saken, der en helseapp var bevismateriale, hvor mange skritt inn og ut av sin egen bolig osv
Anbefalte innlegg