Gå til innhold

Gourmetaften, trenger innspill!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan!

Vennegjengen vår har startet en gourmetklubb, hvor vi på tur skal ha hver vår aften hvor det skal serveres 3 retters gourmet-mat, med drikke.

Dette er dødskult, men fikk litt angst, da matlaging ikke akkurat er min største side :ler:

Noen som har ideèr til menyer? Kom gjerne med oppskrifter etc.

På forhånd tuuusen takk for innspill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med and med kirsebær? eller and med appelsin? and surprise går også an (det er and uten kirsebær eller appelsin)

Skrevet
hva med and med kirsebær? eller and med appelsin? and surprise går også an (det er and uten kirsebær eller appelsin)

:grine2: :grine2:

Jeg så den senest i går! :grine2:

Skrevet

Så hva da i går? :klø:

Takk for svar :)

Skrevet

Den er helt fantastisk :ler: Men veldig slitsom.

Skrevet
Så hva da i går?  :klø:

Takk for svar :)

Det er en episode av Fawlty Towers hvor de skal arrangere gourmetaften. Men, som vanlig, går til skeis og kokken blir full og kan ikke lage all den gode maten. Så de bestiller utenfra, og det eneste de kan få er and med kirsebær og/eller appelsin, eller uten kirsebær/appelsin (= duck surprise). :ler:

Skrevet (endret)

Jeg og venninnen min hadde gourmetmiddag for noen venner her i vinter, og hadde kjempe suksess med disse oppskriftene:

Kalkun med pasta(vi brukte poteter riktignok...), og serverte med lett stekte bønner og cherrytomater

Ellers er jo fisk veldig godt, hva med denne? Sprøstekt steinbit i mandarinsaus

Til hvilerett hadde vi Basilikumkanelsorbet. Utrolig godt, ikke kjempe vanskelig å lage (men du må lage den i forkant). Ser utrolig stilig ut servert i coctailglass.

Til dessert hadde vi Sjokoladefondant. Sinnsvakt godt! Husk at den skal være rennende inni.

Lykke til!

Endret av Imax
Skrevet

Nam, de oppskriftene så spennende ut!

Tusen takk Imax!

Skrevet

Bare hyggelig!

Lykke til (og fortell hvordan det gikk da).

Skrevet
Jeg og venninnen min hadde gourmetmiddag for noen venner her i vinter, og hadde kjempe suksess med disse oppskriftene:

Kalkun med pasta(vi brukte poteter riktignok...), og serverte med lett stekte bønner og cherrytomater

Ellers er jo fisk veldig godt, hva med denne? Sprøstekt steinbit i mandarinsaus

Til hvilerett hadde vi Basilikumkanelsorbet. Utrolig godt, ikke kjempe vanskelig å lage (men du må lage den i forkant). Ser utrolig stilig ut servert i coctailglass.

Til dessert hadde vi Sjokoladefondant. Sinnsvakt godt! Husk at den skal være rennende inni.

Lykke til!

Hører kalkun og steinbit til gourmemat nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...