*Lene* Skrevet 24. august 2005 #1 Skrevet 24. august 2005 Heisan! Vennegjengen vår har startet en gourmetklubb, hvor vi på tur skal ha hver vår aften hvor det skal serveres 3 retters gourmet-mat, med drikke. Dette er dødskult, men fikk litt angst, da matlaging ikke akkurat er min største side Noen som har ideèr til menyer? Kom gjerne med oppskrifter etc. På forhånd tuuusen takk for innspill.
Arkana Skrevet 24. august 2005 #2 Skrevet 24. august 2005 (endret) Ta en titt her:Gourmetklubben I eller her: Gourmetklubben II Endret 24. august 2005 av Arkana
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2005 #3 Skrevet 24. august 2005 hva med and med kirsebær? eller and med appelsin? and surprise går også an (det er and uten kirsebær eller appelsin)
Arkana Skrevet 24. august 2005 #4 Skrevet 24. august 2005 hva med and med kirsebær? eller and med appelsin? and surprise går også an (det er and uten kirsebær eller appelsin) ← :grine2: :grine2: Jeg så den senest i går! :grine2:
*Lene* Skrevet 25. august 2005 Forfatter #5 Skrevet 25. august 2005 Så hva da i går? :klø: Takk for svar
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #6 Skrevet 25. august 2005 hva med and med kirsebær? eller and med appelsin? and surprise går også an (det er and uten kirsebær eller appelsin) ← Den er helt fantastisk Men veldig slitsom.
Arkana Skrevet 25. august 2005 #7 Skrevet 25. august 2005 Så hva da i går? :klø: Takk for svar ← Det er en episode av Fawlty Towers hvor de skal arrangere gourmetaften. Men, som vanlig, går til skeis og kokken blir full og kan ikke lage all den gode maten. Så de bestiller utenfra, og det eneste de kan få er and med kirsebær og/eller appelsin, eller uten kirsebær/appelsin (= duck surprise).
Imax Skrevet 25. august 2005 #8 Skrevet 25. august 2005 (endret) Jeg og venninnen min hadde gourmetmiddag for noen venner her i vinter, og hadde kjempe suksess med disse oppskriftene: Kalkun med pasta(vi brukte poteter riktignok...), og serverte med lett stekte bønner og cherrytomater Ellers er jo fisk veldig godt, hva med denne? Sprøstekt steinbit i mandarinsaus Til hvilerett hadde vi Basilikumkanelsorbet. Utrolig godt, ikke kjempe vanskelig å lage (men du må lage den i forkant). Ser utrolig stilig ut servert i coctailglass. Til dessert hadde vi Sjokoladefondant. Sinnsvakt godt! Husk at den skal være rennende inni. Lykke til! Endret 25. august 2005 av Imax
*Lene* Skrevet 26. august 2005 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2005 Nam, de oppskriftene så spennende ut! Tusen takk Imax!
Imax Skrevet 26. august 2005 #10 Skrevet 26. august 2005 Bare hyggelig! Lykke til (og fortell hvordan det gikk da).
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2005 #11 Skrevet 27. august 2005 Jeg og venninnen min hadde gourmetmiddag for noen venner her i vinter, og hadde kjempe suksess med disse oppskriftene: Kalkun med pasta(vi brukte poteter riktignok...), og serverte med lett stekte bønner og cherrytomater Ellers er jo fisk veldig godt, hva med denne? Sprøstekt steinbit i mandarinsaus Til hvilerett hadde vi Basilikumkanelsorbet. Utrolig godt, ikke kjempe vanskelig å lage (men du må lage den i forkant). Ser utrolig stilig ut servert i coctailglass. Til dessert hadde vi Sjokoladefondant. Sinnsvakt godt! Husk at den skal være rennende inni. Lykke til! ← Hører kalkun og steinbit til gourmemat nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå