Gå til innhold

Ta kontakt igjen etter avsluttet vennskapet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen år siden hadde jeg en nær venn som jeg ønsker sporadisk kontakt med igjen. Vi bor ikke i samme land, men hadde planer om å møtes da jeg skulle på ferie der han bor. Jeg reiste dit, men avlyste møtet. Det er en god grunn til at jeg avlyste møtet. Det hadde med hans oppførsel å gjøre. Men han ble naturlig nok veldig skuffet og sint. Han avsluttet vennskapet.

Selv om jeg ikke ønsker et nært vennskap slik som før tenker jeg av og til på ham og kunne tenke meg å ta kontakt. Vi hadde mye til felles. Hadde vært fint med et bekjentskap/"low maintenance" vennskap.

Forslag til hvordan jeg kan gå fram slik at han skjønner at jeg tar kontakt for et bekjentskap/"low maintenance" vennskap og ikke et nært vennskap?

Anonymkode: d7460...694

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

For noen år siden hadde jeg en nær venn som jeg ønsker sporadisk kontakt med igjen. Vi bor ikke i samme land, men hadde planer om å møtes da jeg skulle på ferie der han bor. Jeg reiste dit, men avlyste møtet. Det er en god grunn til at jeg avlyste møtet. Det hadde med hans oppførsel å gjøre. Men han ble naturlig nok veldig skuffet og sint. Han avsluttet vennskapet.

Selv om jeg ikke ønsker et nært vennskap slik som før tenker jeg av og til på ham og kunne tenke meg å ta kontakt. Vi hadde mye til felles. Hadde vært fint med et bekjentskap/"low maintenance" vennskap.

Forslag til hvordan jeg kan gå fram slik at han skjønner at jeg tar kontakt for et bekjentskap/"low maintenance" vennskap og ikke et nært vennskap?

Synes cdet høres veldig merkelig ut i den situasjonen. Det tar lang tid å opprette en slik relasjon, fordi man sees skjelden/tilfeldig, går vanligvis motsatt, man er nær, men så fader ut pga avstand eller feks forskjellig livssituasjon.

AnonymBruker
Skrevet
Menchit skrev (Akkurat nå):

Synes cdet høres veldig merkelig ut i den situasjonen. Det tar lang tid å opprette en slik relasjon, fordi man sees skjelden/tilfeldig, går vanligvis motsatt, man er nær, men så fader ut pga avstand eller feks forskjellig livssituasjon.

Tror ikke avstandsvennskap er for alle nei. Mange har behov for å se hverandre face to face. Vi brukte derimot video og telefon. Det fungerte helt fint for oss. Jeg har flere slike vennskap og bekjentskap og de har igjen avstandsvennskap med andre. Samme gjelder denne vennen. Vennskapet startet online og vi fikk raskt tonen.

Men uavhengig av om det er et avstandsvennskap så lurer jeg på hvordan jeg kan gå frem. Forestill deg at det er et vanlig vennskap f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...