Gjest Ishm Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Jeg skjønner ikke hvordan folk har tid for seg selv etter så mange barn? Hvor blir av egenpleie? handler livet deres bare om barn? Ikke om dere selv? Er det ikke trist at når dere bare har et liv, at dere skal bruke det livet på andre menneskeliv. tenker et barn til og med er mer enn nok. Hvordan kommer dere frem til 3-4 barn? Tenker folk i det hele tatt på før de får barn? På hvor mye ansvar de for, økonomien, på nettene, fritiden og livet fremover?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #2 Skrevet 12. mars 2021 Da barna var små følte jeg vi aldri hadde tid for oss selv. Nå er minste 9, og nå vil alle ungene se oss minst mulig, så nå Jar vi for mye tid for oss selv🤣🤣 Anonymkode: 637e7...632 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #3 Skrevet 12. mars 2021 Hadde lite tid mens de var våkne, så kjøpte vi et nettbrett til dem hver..... Anonymkode: f36af...0e7 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #4 Skrevet 12. mars 2021 Ikke noe problem med egentid. Vi er 2 voksne så bytter på tur og vil vi finne på noe sammen så har vi bestemor som veldig gjerne passer alle 3. Så trening får jeg unnagjort når et av barna er på trening. Anonymkode: e03a8...028 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #5 Skrevet 12. mars 2021 Livet består av så mye mer enn egentid. Det er verdi i å ta seg tid til å være mamma. En god trygg mamma. Egentid kan man pleie før barn, og når barna har blitt store. Barna våre er små i så kort tid. Trenger oss så altfor kort tid. Om du ikke tar deg tid til det, så vipps er denne dyrebare tiden forbi. Anonymkode: 94a4e...d70 13
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #6 Skrevet 12. mars 2021 Jeg har tre tette barn. Våkennetter kan jeg telle på to hender. Vi er to foreldre. Hva er det jeg ikke kan gjøre mener du? Anonymkode: 2e347...d1a 5
Gjest Trynefaktor Skrevet 12. mars 2021 #7 Skrevet 12. mars 2021 Ishm skrev (32 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvordan folk har tid for seg selv etter så mange barn? Hvor blir av egenpleie? handler livet deres bare om barn? Ikke om dere selv? Er det ikke trist at når dere bare har et liv, at dere skal bruke det livet på andre menneskeliv. tenker et barn til og med er mer enn nok. Hvordan kommer dere frem til 3-4 barn? Tenker folk i det hele tatt på før de får barn? På hvor mye ansvar de for, økonomien, på nettene, fritiden og livet fremover? Vi voksne er flinke til å avlaste hverandre, vi får begge tid til å trene for eksempel. Det skinner jo gjennom hva du mener her, men vi har det fint. Trives med mange barn. Alt blir jo lettere når ungene blir eldre også, ikke så intenst lenger.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #8 Skrevet 13. mars 2021 Har ikke tid for meg selv, og innfunnet meg med det Anonymkode: 79341...81b 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #9 Skrevet 13. mars 2021 Vi har tre barn som er litt spredt i alder (8 år mellom yngste og eldste) Dette, kombinert med at vi har vært veldig opptatt av å ikke være curlingforeldre gjør at vi synes det går greit. Vi er kanskje heller ikke superopptatt av egentid. Det betyr ikke at livet bare handler om barna, men at vi naturlig tar med oss barna i mye av det vi gjør. Vi liker jo våre egne barn, og sånn sett er det overhodet ikke noe offer å ta de med på ting. Vi har litt tid til å trene, vi får vært med venner innimellom (pre corona)- og vi kan også be om barnevakt om vi vil ha tid som par (igjen pre corona). Vi hadde bare planer om to barn, men kjente at vi ønsket ett til etter de var født. Vi synes altså at barna er et positivt faktor i livene våre, og om de hadde forsvunnet nå hadde livet mitt føltes mindre meningsfylt. Det er faktisk begrenset hvor mye tid jeg trenger til å dyrke egne interesser - og det gir meg veldig stor glede å også følge barnas interesser f.eks. Det å ikke få være med på stevner med barna det siste året har f.eks vært et lite savn for meg. Det er sosialt å være med de andre foreldrene, og veldig fint å følge med at barna utvikler seg og blir bedre i sin idrett. Vi tenkte absolutt over ansvar osv før vi fikk barn. Vi syntes det har gått mye bedre enn vi trodde. Vi har god økonomi, og det føles meningsfylt å bruke penger på å tre små mennesker - i stedet for å bare bruke det på oss selv. Anonymkode: c7e57...339 5
Vera Vinge Skrevet 13. mars 2021 #10 Skrevet 13. mars 2021 Vi har tre barn, men er jo to foreldre, så den ene kan trene mens den andre legger barna f.eks. De er jo ikke like små og hjelpetrengende samtidig alle sammen. Og så setter jeg jo utrolig mye større pris på den alenetiden jeg får nå, siden jeg ikke tar den for gitt, sammenlignet med da jeg ikke hadde barn og hadde et hav av tid til å gjøre hva jeg ville. Dessuten liker jeg jo å være sammen med barna, da, må liksom ikke ha massevis av egentid for å ha det bra. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #11 Skrevet 13. mars 2021 Jeg har vært helt alene med tre barn, med tre år mellom hver, siden yngste var to år. Har så og si ikke hatt avlastning. Da de var yngre, hadde jeg et par timer alenetid på kvelden etter at de har lagt seg. Nå når de er eldre (yngste er 10) er de gjerne på rommet eller sover lenger enn meg i helgene. Nå er helgemorgenene mine med kaffekoppen i stillhet for meg selv. Ellers er det mye å drive med, med tre aktive barn, men jeg trives med det! Jeg føler meg heldig som får lov til å følge mine tre favorittpersoner gjennom oppveksten 💕 Plutselig er de voksne, og jeg har mer egentid enn jeg ønsker😉 Anonymkode: 224af...e82 8
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #12 Skrevet 13. mars 2021 Ishm skrev (På 12.3.2021 den 20.39): Jeg skjønner ikke hvordan folk har tid for seg selv etter så mange barn? Hvor blir av egenpleie? handler livet deres bare om barn? Ikke om dere selv? Er det ikke trist at når dere bare har et liv, at dere skal bruke det livet på andre menneskeliv. tenker et barn til og med er mer enn nok. Hvordan kommer dere frem til 3-4 barn? Tenker folk i det hele tatt på før de får barn? På hvor mye ansvar de for, økonomien, på nettene, fritiden og livet fremover? Mange er heldige å har barnepass og flinke besteforeldre som stiller opp. Jeg har 2barn hele tiden,men kjenner flere med 3-4barn som har fri omtrent hver helg og barna lenge i bhg og sfo.I tilegg er det vel blitt så populært å gå fra hverandre at de kjn har bsrbe 1uke og fri 1uke. Anonymkode: 92269...724 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #13 Skrevet 13. mars 2021 Folk er jo forskjellige, ikke alle har behov for så mye egentid. Jeg trenger tid for meg selv og kjenner at to barn er nok. Anonymkode: 92631...1f0 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #14 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 21.10): Jeg har tre tette barn. Våkennetter kan jeg telle på to hender. Vi er to foreldre. Hva er det jeg ikke kan gjøre mener du? Anonymkode: 2e347...d1a Svært mye. Kan du være tre timer i stallen hver dag, og likevel rekke å trene 90 minutter 4-5 dager i uka? Kan du få besøk av en venninne og dele et glass vin en helt tilfeldig kveld uten å føle dere avlyttet av mannen og kanskje barna om de ikke har sovnet? Kan du sove til du våkner hver morgen du ikke skal på jobb? Jeg har fått ekstremt mye mindre egentid etter jeg fikk barn. Det betyr ikke at det ikke er verdt det, men jeg tenker man må ha vært en sofagris i utgangspunktet om det ikke påvirker egentiden i svært stor grad. Anonymkode: 21cbd...b15
Lorieen Skrevet 13. mars 2021 #15 Skrevet 13. mars 2021 Egentid har jeg så og si aldri. Det er en del av pakka.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #16 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 21.10): Jeg har tre tette barn. Våkennetter kan jeg telle på to hender. Vi er to foreldre. Hva er det jeg ikke kan gjøre mener du? Anonymkode: 2e347...d1a Heldig med så lite våken netter.Ikke alle har så flaks! Og noen har våken netter til de flytter ut pga div diagnoser feks!Tar på å aldri sove ut! Anonymkode: 92269...724
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #17 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 0.47): Svært mye. Kan du være tre timer i stallen hver dag, og likevel rekke å trene 90 minutter 4-5 dager i uka? Kan du få besøk av en venninne og dele et glass vin en helt tilfeldig kveld uten å føle dere avlyttet av mannen og kanskje barna om de ikke har sovnet? Kan du sove til du våkner hver morgen du ikke skal på jobb? Jeg har fått ekstremt mye mindre egentid etter jeg fikk barn. Det betyr ikke at det ikke er verdt det, men jeg tenker man må ha vært en sofagris i utgangspunktet om det ikke påvirker egentiden i svært stor grad. Anonymkode: 21cbd...b15 Jeg er og har alltid vært aktiv og sosial. Både før og etter barn. Anonymkode: 2e347...d1a
Applehead Skrevet 15. mars 2021 #18 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Heldig med så lite våken netter.Ikke alle har så flaks! Og noen har våken netter til de flytter ut pga div diagnoser feks!Tar på å aldri sove ut! Anonymkode: 92269...724 Hva er våkennetter? To av barna våre har hatt kolikk. Men de skrek fra ca. kl. 16.00 - 01.00. Etter det sov de 6- 7 timer... men det er jo snakk om en veldig kort periode i livet uansett. 5- åringen har barnerevmatisme og må ofte ha smertestillende på natt. Men hun sovner jo igjen. I tillegg er vi to foreldre, dermed avlaster vi hverandre så begge får jo sove.
Gjest Chroma Skrevet 15. mars 2021 #19 Skrevet 15. mars 2021 Yngste legger seg kl 19, så har hele kvelden for meg selv. Mye egentid er det ikke, men det går helt fint for min del.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #20 Skrevet 15. mars 2021 Jeg har fire jenter på 5, 6, 8 og 12. Det var travelt når dei minste var små, all min tid gikk til barna, men jeg elsket det. Kunne aldri vore uten jentene. Vi har hus, alle har hver sitt soverom og økonomien er god nok. Vi gjør generelt mye sammen, og håper virkelig at jentene alltid føler at dei kan komme til meg. Jeg er selv oppvoksen med mange søsken, og ja, vi hadde vore krangler slik som mine jenter har. Men jeg vet også hvor godt det er å ha mange søsken. Egentid? Ja, når jeg tar meg tid til det. Tar meg en joggetur, fjelltur, eller en tur til venner, men har lite behov for å reise bort om nettene. Tenker at vi vil se tilbake på denne tiden når barna er voksne og savne det. Partid? Tenker vi er kommet over den verste kneiken med småbarnsperioden og bare kan se framover og glede oss over dei fine jentene vi har skapt ❤️ Lykkeligste tid er når barna er glade, når dei mestrer nye ting og gleden er stor. Og alt er ikke fryd og gammen, men vil heller bruke mye tid på barna når dei er små, kommer vel en tid dei syns vi er både dumme og teite. Anonymkode: cb1e2...08b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå