Gå til innhold

Slitsom mor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så sliten for tiden. Har en mor som er sykemeldt og har for lite å gjøre. Så da har det blitt et prosjekt for henne å blande seg i mitt familieliv og hvordan jeg gjør ting. 

I dag koket det over for meg. Når hun kommer på besøk skal hun rydde og vaske. Jeg sier at det går fint og skal gjøre det senere. Huset er vasket og ryddet, men tydeligvis ikke etter hennes standard. Om det står et par fat i vasken fra frokosten og ligger litt leker på gulvet så ser ikke huset ut tydeligvis. 
Når det er sagt kom hun på ubuden besøk rett etter vi kom hjem fra jobb og barnehage. 

Er det urimelig av meg å sette ned foten? På toppen av det hele forventer hun at kjæresten min som jeg har vært sammen med i knapt 4 mnd skal gjøre husarbeid når han er på besøk. 
Orker snart ikke å ha henne på besøk mer om hun skal gnåle om hvordan huset mitt ser ut eller hvordan jeg oppdrar barna mine. 

Anonymkode: 8e929...e11

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si det til henne da. At du ikke synes det er koselig å ha henne på besøk og at hvis de tingene du nevner i innlegget ditt ikke blir bedre så ønsker du ikke besøk.

Anonymkode: 1eb69...3b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Si det til henne da. At du ikke synes det er koselig å ha henne på besøk og at hvis de tingene du nevner i innlegget ditt ikke blir bedre så ønsker du ikke besøk.

Anonymkode: 1eb69...3b9

Sagt det til henne 100 ganger. Det har mine søsken også gjort. Hun forstår det ikke bare 🤷‍♀️🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun trenger å føle at hun blir trengt eller er nyttig. Det beste er å finne på et behov og be henne gjøre det og si takk sånn at hun får ro i sjelen og du får mere fred. Evt i kombo med å si fra.

Anonymkode: 633a4...5f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun trenger å føle at hun blir trengt eller er nyttig. Det beste er å finne på et behov og be henne gjøre det og si takk sånn at hun får ro i sjelen og du får mere fred. Evt i kombo med å si fra.

Anonymkode: 633a4...5f8

Hun passer barnebarna mer enn gjerne, men da vasker hun hus og rydder samtidig. Selv om jeg ikke ønsker hun skal gjøre det 😅😅 

Så enklere for meg å sende de på besøk til henne. Hun klager på at hun må ha «audiens» for å besøke mine eldre søsken. De har satt ned foten til henne.

Skrevet

Min mor gjorde også det. Vasket og ryddet hvis hun passet barnebarna. Jeg Elsket det. Fantastisk å komme hjem til ryddig og rent hus og ferdig middag.

Dumt hvis moren din ikke respekterer at du ikke ønsker hennes hjelp. Men du kan jo sette henne i arbeid, og tenke vinn-vinn. Kjekt for henne å være til nytte, kjekt for dere å få ting gjort i heimen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...