Gå til innhold

Er møkk lei naboen da han parkerer delvis inn på vår innkjørsel fra privat vei

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor sånn passe på bygda, utenfor byen men samtidig ikke øde. Vi bor innerst mot skogen og har vei inn mellom to hus (flere hus) men 2 av de nære. Det er en privat vei som går inn til en del flere hus, men jeg tar av og inn på innkjørselen min parkerer alltid han ene naboen langt ut i min innkjørsel så jeg såvidt får lirket meg forbi med bilen. Problemet er at ytterste delen av innkjørselen ikke er min, den er en bonde sin han som eier skogen. 

Jeg har ved flere anledninger snakket med naboen om det og hver gang jeg gjør det parkerer han enda lenger ut så jeg må legge inn speilene for å komme forbi, var også en gang jeg ikke kom forbi i det heletatt. 

Jeg har snakket med bonden som er konfliktsky, han sier vi må ordne opp oss i mellom, han vil ikke blandes inn men han synes jo ikke noe om slik naboen gjør. 

Jeg har ved flere anledninger tatt bilder av hvordan bilen står og ser nå ikke annen utvei enn å politianmelde men er usikker på om de får gjort noe pga jeg ikke eier veien og eieren ikke vil blande seg. 

Naboen har svær parkering på sin tomt, så han har null problem med parkering, går fint å ha hvertfall 7-8 biler hos han uten problemer. 

Hva bør jeg gjøre? 

Anonymkode: a5157...b0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du parkere på samme måte tilbake?

Ev. spør grunneier om du kan plante noen hekkplanter imellom deg og naboen for å dele oppkjørselen rettferdig.

Anonymkode: c8b72...b91

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier naboen når du sier fra at han står i veien da?

Anonymkode: dc274...de9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva bør jeg gjøre? 

Sett noe der. Søppeldunker, lekestativ, trillebår, blomsterkrukker el. 

Anonymkode: 548d2...2c5

• Liker 4
Skrevet

Snakk med bonden om å kjøpe de meterne med vei, så kan du sette oppgjerde, hekk eller hva det måtte være 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legg ut spiker

Anonymkode: 9d979...c4f

Gjest Smeltemann
Skrevet

Hva om du kjøper deg mindre bil, lettere å komme forbi.

AnonymBruker
Skrevet

Har dere en annen konflikt? Synes det er merkelig at han parkerer som han gjør uten grunn. Var du litt krass når du snakket med han om det, så han ble sur for det? 🤷‍♀️ 

Jeg ville kontaktet bonden å spurt om du kan kjøpe de meterne du trenger. Så ville jeg satt opp et stødig gjerde (stein kanskje?). 

Anonymkode: a5a43...bea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Sett noe der. Søppeldunker, lekestativ, trillebår, blomsterkrukker el. 

Anonymkode: 548d2...2c5

Hagemøbler, lån eller kjøp en henger som kan stå der halvfull av ting som skal bort 

• Liker 3
Gjest Tassel
Skrevet

Vi kan dessverre ikke flytte biler telepatisk.

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (På 13.3.2021 den 11.37):

Hva om du kjøper deg mindre bil, lettere å komme forbi.

Øh, skal se mye rart før øya detter ut.....

må være kødd!

Anonymkode: 0549a...9fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...