Gå til innhold

Rotten smak i munnen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste dagene har jeg hatt en rotten smak i munnen. Jeg fant en klomp i munn som ser ut som mandelstein, luktet død og fordervelse.. jeg har operert ut mandlene for lenge siden. Jeg klarer ikke finne "kilden" til lukta, kan virke som den kommer fra oppi nesa? Noen tips? Er desperat etter å få bort denne smak/lukta NÅ 

Anonymkode: ae0e2...9aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KJør på med tanntråd og tannpirkere.  Det kan være noe som råtner mellom tennene, tannstein, eller noe annet, og tanntråd og -pirkere kan bidra til å utelukke noe av det.

AnonymBruker
Skrevet

Har forsøkt med tanntråd, luktet ingenting rart der, så tror ikke det kommer fra tennene denne gangen 

AnonymBruker
Skrevet

Skyll munnen med kokosolje- det heter oil pulling. Søk det opp, det er veldig bra for tannhelse. 

Anonymkode: d356e...b66

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skyll munnen med kokosolje- det heter oil pulling. Søk det opp, det er veldig bra for tannhelse. 

Anonymkode: d356e...b66

Tull, hva skal det være godt for?

Anonymkode: 4b02d...c8c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt samme problem, men da virket det som det var oppstøt fra magen. Hadde drukket for mye brus i timene før, kombinert med stor middag. Den råtne smaken varte i to-tre dager. SYKT ekkelt. Kan det komme fra magen?

Anonymkode: 07fd9...bc3

AnonymBruker
Skrevet

Du får begynne med sjekk hos tannlegen. Er det normalt ville jeg gått til fastlegen, kanskje du får henvisning til ØNH?

Anonymkode: 7ed7d...3b2

Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
AnonymBruker
Skrevet
Cleo88 skrev (11 timer siden):

Det kan være sånne der gule klumper som har samlet seg bakom der mandlene var. Husker ikke hva man kaller det, men det finnes  🤢

Ja, jeg tror det er det - jeg tror nemlig den "klumpen" kom opp i et host. Men hvordan i alle dager blir man kvitt det da, når jeg googlet står det "fjern mandlene", men det har jeg jo allerede gjort. Jeg klarer ikke vente hele helga med denne lukta/smaken. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De siste dagene har jeg hatt en rotten smak i munnen. Jeg fant en klomp i munn som ser ut som mandelstein, luktet død og fordervelse.. jeg har operert ut mandlene for lenge siden. Jeg klarer ikke finne "kilden" til lukta, kan virke som den kommer fra oppi nesa? Noen tips? Er desperat etter å få bort denne smak/lukta NÅ 

Tonsil stones?

Anonymkode: 1d7af...403

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tonsil stones?

Anonymkode: 1d7af...403

Ja, min tanke også, men kan det være det når jeg ikke har mandler?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja, min tanke også, men kan det være det når jeg ikke har mandler?

Ja, du kan ha det selv om du har fjernet mandlene!

Anonymkode: 0d35f...e62

Skrevet

Hvis du er sikker på at det ikke kommer fra tennene (hos meg luktet det også sånn her om dagen og da ramlet kronen ut).. Var visst litt mellomrom der og da kom det bakterier inn. Luktet døden. 

Jeg tenker det kan komme fra magen. Sliter du med halsbrann/sure oppstøt/vondt i magen?

Skrevet

Har du hatt Covid-19? Noen av de som mister smaken, opplever at det de spiser smaker «død og fordervelse» når smakssansen kommer tilbake.

AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (1 time siden):

Har du hatt Covid-19? Noen av de som mister smaken, opplever at det de spiser smaker «død og fordervelse» når smakssansen kommer tilbake.

Har ikke hatt covid som jeg vet om nei 😊 har hatt sure oppstøt som en annen spør om. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være parasitter. Noen vanlige parasitter gir drittlei smak i munn. Evt annet fra tannkjøtt/tann eller mage. 

Anonymkode: 115a4...af9

AnonymBruker
Skrevet

Bruk lommelykt eller mobillys og se rundt hele munnen og halsen. Kanskje det finnes en liten grop et sted hvor mandelstenene samler seg. Siden du fant en finnes det kanskje flere siden du fortsatt kjenner den vonde smaken.

gurgle godt med varmt saltvann flere ganger om dagen 

Anonymkode: fcf7f...056

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...