Gå til innhold

Boligprisene går enda mer opp. Fortsette å slite meg ihjel med overtidsarbeid for ingenting eller nav?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet masse overtid for å komme inn på markedet. Det har ført til at jeg har mistet kontakt med mange venner. Med enda mer stigende priser har jeg ikke mulighet til å komme inn på markedet. Hva er vitsen med å fortsette å leve sånn? Vil bare gi opp

Anonymkode: 0e062...b81

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom deg ut fra byen, du får et slott i bygda for samme pris som et utedass i byen

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

1. Kjøp litt utenfor byen. 

2. Mister venner fordi du ikke eier? Hva slags venner er det? Høres ikke troverdig ut...

Anonymkode: 05df9...338

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

1. Kjøp litt utenfor byen. 

2. Mister venner fordi du ikke eier? Hva slags venner er det? Høres ikke troverdig ut...

1 Litt utenfor byen stiger med 20% på to år og blir for dyrt

2 Jeg mister venner fordi jeg veksler på mellom å jobbe overtid og ligge utslått på sofaen 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt på trynet at det skal være slik. Forsett å spar alt du kan (men sørg for tid og overskudd med vennene dine slik at du ikke møter veggen og går på en smell) og kjøp det billigste du finner for å få en fot innenfor. 

Vår bolig har steget 64% i verdi på 6 år. Ikke at det hjelper stort siden alle boliger i området har steget like mye og vi behøver mer plass, men har ikke sjans til å ha råd til det. 🤦‍♀️

Anonymkode: 69c21...b2e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

1 Litt utenfor byen stiger med 20% på to år og blir for dyrt

2 Jeg mister venner fordi jeg veksler på mellom å jobbe overtid og ligge utslått på sofaen 

Dyrt, men billigere enn i sentrum 

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet

Spar til egenkapital. Lei billig imens du sparer.  Skjønner godt at det er utfordrende å kjøpe nå med krav som er til egenkapital.  Glad jeg kjøpte for flere år siden. 

AnonymBruker
Skrevet

Bor du i Oslo? Har isåfall veldig stor sympati, der er det omtrent umulig nå😔 Var veldig heldig og har fått kjøpt en knøttliten 1-roms oppussingsobjekt for noen få år siden. I samme bygg gikk nettopp en leilighet på 28 kvm for nesten fire millioner. Oslo er ekstremt. Hvis du bor i en annen by er det håp!

Hvis du bor i Oslo: hva med litt utenfor Oslo?

Anonymkode: abfaa...a47

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har jobbet masse overtid for å komme inn på markedet. Det har ført til at jeg har mistet kontakt med mange venner. Med enda mer stigende priser har jeg ikke mulighet til å komme inn på markedet. Hva er vitsen med å fortsette å leve sånn? Vil bare gi opp

Kjøp en liten bolig litt i utkanten av byen? :) 

Da er du inne på markedet og kan jobbe deg oppover.

Hvor mye EK har du? Hva får du i lån?

Anonymkode: cf385...a66

Skrevet

Hvorfor er alternativet NAV? Får du bolig av det?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Flytt langt fra byen til et sted du kan dyrke fritidsinteresser!

Anonymkode: f6036...a1f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Med mindre du bor i Oslo eller nabokommunene så er det ikke spesielt vanskelig å komme inn i boligmarkedet med en gjennomsnittlig inntekt.

Anonymkode: 2e5c3...a2f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Perleugla skrev (20 minutter siden):

Hvorfor er alternativet NAV? Får du bolig av det?

Jeg får ikke bolig ellers heller. Jeg har masse egenkapital og vil ikke bo i sentrum. Selv nabobyene er rådyre

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Flytt langt fra byen til et sted du kan dyrke fritidsinteresser!

Anonymkode: f6036...a1f

OK!

Anonymkode: 59fbf...7c0

AnonymBruker
Skrevet

Iflg våre politikere burde du hatt rike foreldre som skulle hjulpet deg.

Ingen andre kommer inn i Oslo. Sier seg selv når prisene stiger med 10% i året mens lønninger står stille.Men de som er på nav og blir sponset av kommunen har en fordel.

Anonymkode: 78b6d...c02

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Iflg våre politikere burde du hatt rike foreldre som skulle hjulpet deg.

Ingen andre kommer inn i Oslo. Sier seg selv når prisene stiger med 10% i året mens lønninger står stille.Men de som er på nav og blir sponset av kommunen har en fordel.

Anonymkode: 78b6d...c02

Dette stemmer ikke. Folk kan kjøpe selv uten foreldrenes hjelp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det er så forbanna viktig å eie for en hver pris.. 

Anonymkode: 2ea2a...c00

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor det er så forbanna viktig å eie for en hver pris.. 

Anonymkode: 2ea2a...c00

Kultur? Forventninger? 

Skrevet

Hvorfor skriver du "...eller NAV" i overskriften? Hva har NAV med å kjøpe bolig og boligsparing og overtid å gjøre?

• Liker 7
Skrevet

Flere utbyggere har konsepter som "deleie" og "fra leie til eie" som kan være til hjelp for folk som mangler EK. Du kan jo ev. undersøke om det er en mulighet for deg. Lykke til i alle fall :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...