Gå til innhold

Oslo vurderer stengte frisører, fysio og tannleger om smitten ikke går ned

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tirsdag innførte Oslo nye, strenge tiltak for å stanse smitten. Hvis tiltakene ikke er nok for å snu smittetrenden, kan stengte frisører, tannleger og fysioterapeuter stå for tur, ifølge Oslos helsebyråd Robert Steen (Ap).

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Qm9B4x/oslo-vurderer-stengte-frisoerer-og-tannleger-om-smitten-ikke-gaar-ned

Å stenge tannleger før skoler er helt utrolig når det er på skolene det florerer av smitte nå.

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pussig. Er det ikke på skolene smitten florerer? 🤔

• Liker 12
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Da må man passe på å ikke få tannverk. Idiotisk å stenge tannleger. 

Skrevet

Hvorfor er ikke frisører stengt når det meste annet er stengt?

• Liker 16
Skrevet (endret)
appelsinjuice skrev (4 minutter siden):

Pussig. Er det ikke på skolene smitten florerer? 🤔

Ja..Virker som om de bare finner noe å stenge, så noen skal tro at de gjør en bra jobb på smittefronten..

Endret av NorthernLight
  • Liker 11
Gjest Tutte
Skrevet

De må jo stenge ned der hvor smitten faktisk skjer i størst grad hvis målet er å få ned smitten. Nok et eksempel på hvor ulogisk mye rundt dette er.

Skrevet
NorthernLight skrev (5 minutter siden):

Ja..Virker som om de bare finner noe å stenge, så noen skal tro at de gjør en bra jobb på smittefronten..

Ja, det virker litt sånn, all den tid de ikke tør å stenge det som fremstår som den største driveren for smittespredningen nå, nemlig skolene. 🤔

Det er kanskje bare meg som ikke forstår hvordan det er å «skjerme barna» å ikke stenge skolene helt i 2 uker, når virkeligheten er at mange barn allerede har måttet gjennomføre flere karantener med hjemmeskole. Hørte nylig om noen som var i sin 4. karantene. 

• Liker 9
Skrevet (endret)

Skjønner de ikke at å stenge sånne steder har 0 effekt? De stenger bare for å stenge

Endret av Spicymami
  • Liker 14
Skrevet
NorthernLight skrev (13 minutter siden):

Tirsdag innførte Oslo nye, strenge tiltak for å stanse smitten. Hvis tiltakene ikke er nok for å snu smittetrenden, kan stengte frisører, tannleger og fysioterapeuter stå for tur, ifølge Oslos helsebyråd Robert Steen (Ap).

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Qm9B4x/oslo-vurderer-stengte-frisoerer-og-tannleger-om-smitten-ikke-gaar-ned

Å stenge tannleger før skoler er helt utrolig når det er på skolene det florerer av smitte nå.

Oj der hadde du alt laget en tråd om dette. Det så jeg ikke. Laget en lignende selv. 

• Liker 1
Skrevet
Spicymami skrev (4 minutter siden):

Skjønner de ikke at å stenge sånne steder har 0 effekt? De stenger bare for å stenge

Det har nok ingen effekt nei. I fjor var det nok lurt. Men med et veldig forsterket smittevern nå  er det nok ikke mange som smittes der. 

Skrevet
J.E skrev (2 minutter siden):

Det har nok ingen effekt nei. I fjor var det nok lurt. Men med et veldig forsterket smittevern nå  er det nok ikke mange som smittes der. 

Hele poenget er egt at de vet akkurat hvor smitten skjer. På skolen og innreise. Men det er to ting de nekter å stenge for

så det er bare bullshit å stenge alt annet bare for at det skal se ut som at de gjør noe

• Liker 4
Skrevet

Jeg er en som har støttet de fleste av de tiltakene som er blitt bestemt både for hele landet og Oslo, men her er jeg helt enig med dere, dette er merkelig og ja, meningsløst å stenge for å stenge. Smitten er mest blant de mlm 10-19 nå, da er det der noe må gjøres hvis ikke de siste tiltakene virker. Man kunne feks stengt skolene en uke før påske og uka etter...

• Liker 10
Skrevet
J.E skrev (9 minutter siden):

Oj der hadde du alt laget en tråd om dette. Det så jeg ikke. Laget en lignende selv. 

Fort gjort:)

Skrevet (endret)

Utrolig tullete forslag. I mellomtiden kanskje det kunne vært en idé å sørge for at videregående skoler i Oslo drives forsvarlig.

Eller skal skoleledere få fortsette å sette elever i nærkontakt med 100 andre i løpet av en dag (på rødt nivå) ? https://www.ao.no/jeg-vil-varsle-om-alvorlig-smittevernbrudd-i-osloskolen/o/5-128-63260

Endret av Frøkensina
  • Liker 7
Skrevet

Steng Stortinget. Det hadde faktisk hjulpet enormt. Få disse politikerne inn på NAV og arbeidstrening.

• Liker 6
Skrevet

Hvordan kan de forsvare å stenge tannleger?! Dårlig tannhelse kan være svært skadelig!

• Liker 11
Skrevet
47 minutter siden, NorthernLight said:

Spørsmålet er; hvilke verden lever man i - når du påpeker tannleger, og ikke frisører. Helt vilt.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Ukjent. skrev (20 minutter siden):

Hvordan kan de forsvare å stenge tannleger?! Dårlig tannhelse kan være svært skadelig!

Det er ikke forsvarlig. Å ha tannhelsetjenesten åpnet er viktig. Det smittes knapt med så forsterket smittevern som det er der nå. Enig igjen 😊 og fysioterapeuter bør heller ikke stenge. 

Endret av J.E
  • Liker 4
Skrevet
Frøkensina skrev (31 minutter siden):

Utrolig tullete forslag. I mellomtiden kanskje det kunne vært en idé å sørge for at videregående skoler i Oslo drives forsvarlig.

Eller skal skoleledere få fortsette å sette elever i nærkontakt med 100 andre i løpet av en dag (på rødt nivå) og skremme elevene? https://www.ao.no/jeg-vil-varsle-om-alvorlig-smittevernbrudd-i-osloskolen/o/5-128-63260

Huff , dette er det tredje leserinnlegget jeg har lest om fortvilede elever på vgs. Steng ned noen dager i forbindelse med påsken og åpne opp med den nye veilederen på plass som de tydeligvis somler med. Smittevern må inn i skolene ellers får vi aldri smitten ned.

• Liker 2
Skrevet

Huff, nå begynner symbolpolitikken å bli smått helsefarlig her.... 

• Liker 12
  • Opprett ny...