TantePose Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Danmark stopper bruken av vaksinen fra AstraZeneca på grunn av mulige dødelige blodpropper. Tror jeg venter litt med å vaksinere meg... 14
NorthernLight Skrevet 11. mars 2021 #2 Skrevet 11. mars 2021 Står litt her om det: https://www.bt.dk/samfund/sundhedsstyrelsen-saetter-alle-vaccinationer-med-astrazeneca-vaccine-paa-pause 2
Cherilyn Skrevet 11. mars 2021 #3 Skrevet 11. mars 2021 (endret) Konspirasjoner ute og går igjen ser jeg. Hva annet er nytt? Endret 11. mars 2021 av Cherilyn 7
Maleficenta Skrevet 11. mars 2021 #4 Skrevet 11. mars 2021 TantePose skrev (11 minutter siden): Danmark stopper bruken av vaksinen fra AstraZeneca på grunn av mulige dødelige blodpropper. Tror jeg venter litt med å vaksinere meg... seriøst. Blodpropp har da ikke noe med vaksinen å gjøre. 11
Fiskegrateng Skrevet 11. mars 2021 #5 Skrevet 11. mars 2021 12 minutter siden, Maleficenta said: seriøst. Blodpropp har da ikke noe med vaksinen å gjøre. Men det står at de skal undersøke om det har noe vaksinen å gjøre, så hvis de mistenker det har de nok en grunn 20
parmanoia Skrevet 11. mars 2021 #6 Skrevet 11. mars 2021 De er nok føre var og vil være sikre på årsak. Det er slettes ikke sikkert at det er vaksinen som er årsaken til blodpropp. Sannsynligvis ikke. Men det er jo bra de stopper opp og undersøker dette. 28
TantePose Skrevet 11. mars 2021 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2021 Maleficenta skrev (14 minutter siden): seriøst. Blodpropp har da ikke noe med vaksinen å gjøre. Steinar Madsen i Legemiddelverket: "Det var blant annet to meldinger fra Østerrike for et par dager siden, hvor det var to yngre personer som var vaksinert, en fikk dødelig blodpropp, en annen fikk blodpropp i lungen." https://www.vg.no/nyheter/i/39Rb8v/danmark-setter-astrazeneca-vaksine-paa-vent 14
Maleficenta Skrevet 11. mars 2021 #8 Skrevet 11. mars 2021 TantePose skrev (Akkurat nå): Steinar Madsen i Legemiddelverket: "Det var blant annet to meldinger fra Østerrike for et par dager siden, hvor det var to yngre personer som var vaksinert, en fikk dødelig blodpropp, en annen fikk blodpropp i lungen." https://www.vg.no/nyheter/i/39Rb8v/danmark-setter-astrazeneca-vaksine-paa-vent stod det noe om bakenforliggende ting? leiden mutasjon? p-pillebruk? 5
Fiskegrateng Skrevet 11. mars 2021 #9 Skrevet 11. mars 2021 1 minutt siden, Maleficenta said: stod det noe om bakenforliggende ting? leiden mutasjon? p-pillebruk? De vet jo ikke noe enda, de skal undersøke det 7
Gjest Jon Are Skrevet 11. mars 2021 #10 Skrevet 11. mars 2021 Maleficenta skrev (20 minutter siden): seriøst. Blodpropp har da ikke noe med vaksinen å gjøre. hvordan vet du det? det kan det godt ha. jeg skal ikke vaksinere meg med denne vaksinen.
Maleficenta Skrevet 11. mars 2021 #11 Skrevet 11. mars 2021 Jon Are skrev (Akkurat nå): hvordan vet du det? det kan det godt ha. jeg skal ikke vaksinere meg med denne vaksinen. fordi det er mest sannsynlig at det er rene tilfeldigheter. det var samme hysteriet etter de gamle som tilfeldigvis døde noen dager etter vaksinen 10
Gjest Airman Skrevet 11. mars 2021 #12 Skrevet 11. mars 2021 TantePose skrev (36 minutter siden): Danmark stopper bruken av vaksinen fra AstraZeneca på grunn av mulige dødelige blodpropper. Tror jeg venter litt med å vaksinere meg... Uaktuelt å vaksinere seg Google en litt på engelsk rundt temaet vaksine, bivirkninger og dødsfall blant vaksinerte så finner du alt norsk media ikke snakker om. Unntaket er dagens nyheter med blodpropper blant vaksinerte i Danmark
etnavn Skrevet 11. mars 2021 #13 Skrevet 11. mars 2021 Det står at FHI er i hastemøte nå vedrørende om de skal stoppe vaksinen også i Norge, så det er klart at det er ikke "bare tull" nei. Var det ikke denne vaksinen folk nektet å ta i Frankrike og Tyskland, når jeg tenker meg om...? Jo, stemmer: https://www.nrk.no/nyheter/astrazeneca-vaksiner-hoper-seg-opp-1.15407059 12
gjest:) Skrevet 11. mars 2021 #14 Skrevet 11. mars 2021 Folk dør av blodpropp som skyldes p-pillebruk også. Selv om de skulle konkludere med at det ene dødsfallet skyldes vaksinen så er ikke det nok grunn i seg selv til å stoppe vaksinering. 20
etnavn Skrevet 11. mars 2021 #15 Skrevet 11. mars 2021 gjest:) skrev (2 minutter siden): Folk dør av blodpropp som skyldes p-pillebruk også. Selv om de skulle konkludere med at det ene dødsfallet skyldes vaksinen så er ikke det nok grunn i seg selv til å stoppe vaksinering. Nei, nå har de jo stoppet den i Danmark da. Så hva mener du egentlig, tenker du at det ligger mer bak? 13
Gibralfaro Skrevet 11. mars 2021 #16 Skrevet 11. mars 2021 12 minutter siden, Maleficenta said: fordi det er mest sannsynlig at det er rene tilfeldigheter. Er det godt nok at det "mest sannsynlig" ikke er en sammenheng, eller burde man være litt mere sikker? 11
Maleficenta Skrevet 11. mars 2021 #17 Skrevet 11. mars 2021 Gibralfaro skrev (Akkurat nå): Er det godt nok at det "mest sannsynlig" ikke er en sammenheng, eller burde man være litt mere sikker? etter 2 tilfeller føler ikke jeg det er grunn nok for panikk. Hadde det vørt massetilfeller av dødelige blodpropper hadde jeg vært mer bekymra 7
parmanoia Skrevet 11. mars 2021 #18 Skrevet 11. mars 2021 Tenk så mange som skal vaksineres, og tenk så mange som da vil få sykdommer og symptomer like etterpå, men som likevel ikke har noen sammenheng med vaksinen! 20
gjest:) Skrevet 11. mars 2021 #19 Skrevet 11. mars 2021 Just now, etnavn said: Nei, nå har de jo stoppet den i Danmark da. Så hva mener du egentlig, tenker du at det ligger mer bak? De har da ikke stoppet den for godt i danmark. De har satt vaksinasjonen på vent mens de vurderer om den skal stanses. Mest sannsynlig så kommer de til å ta opp igjen vaksinasjonen når de har gått gjennom tallene. Og hvis de ikke tar opp igjen vaksinasjonen så kommer det til å være mer enn ett enkelt dødsfall som er årsaken. Som sagt. Det dør folk av p-piller også. Allikevel bruker vi p-piller fordi gevinsten er større enn risikoen. AstraSenecaVaksinen har også store gevinster(i form av sparte menneskeliv), derfor kommer man ikke til å stoppe den pga en microskopisk sannsynlighet for dødsfall pga vaksinebivirkninger. 9
Marshmallow Skrevet 11. mars 2021 #20 Skrevet 11. mars 2021 Nå er blodpropp en svært vanlig tilstand, som rammer tusenvis av mennesker hvert år, også en del yngre. Det er mange årsaker, blant annet covid-19, kreft, immobilitet og p-pillebruk. Når mange hundretusen mennesker blir vaksinert hver dag, vil noen av dem statistisk sett få blodpropp etter vaksinering. Det kan ha en sammenheng med vaksinen, men det er minst like sannsynlig at det ikke har sammenheng. Ikke få panikk før legemiddelverket har kommet til en konklusjon. 30
Anbefalte innlegg