Gå til innhold

Sørlendinger er rare. De er enten ultrakonservative og religiøse eller det motsatte.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som har merket det?

Anonymkode: 84bff...c69

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehe ja. En venninne har vokst opp der og hun er blitt helt partyjente, bare fest og alkohol hele tiden. Hun beskriver selvsagt sine barndomsvenner som gørrkjedelige.

Det er vanlig at det blir slik i religiøse/konservative miljøer. Enten følger du hopen, eller så får du en sterk motreaksjon.

Anonymkode: 16352...c36

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva baserer du dette på?  
Jeg er født og oppvokst i Kristiansand og er verken det ene eller andre av hva du skriver. 

Anonymkode: 977c6...82b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer ikke.

Anonymkode: db47b...757

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hehe ja. En venninne har vokst opp der og hun er blitt helt partyjente, bare fest og alkohol hele tiden. Hun beskriver selvsagt sine barndomsvenner som gørrkjedelige.

Det er vanlig at det blir slik i religiøse/konservative miljøer. Enten følger du hopen, eller så får du en sterk motreaksjon.

Anonymkode: 16352...c36

Ikke sant. Det virker som det er tøft å havne utenfor på Sørlandet. Hvis man havner på kjøret og ikke er en god kristen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva baserer du dette på?  
Jeg er født og oppvokst i Kristiansand og er verken det ene eller andre av hva du skriver. 

Statistisk observasjon og metastudier. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Statistisk observasjon og metastudier. 

Hvor finner jeg disse? 

AnonymBruker
Skrevet

Er selv fra Sørlandet. Party typen. Flyttet derfra for mange år siden.

Generelt er Sørlendinger veldig kjedelige. Får mange barn tidlig, kristne og opptatt av å ikke skille seg ut. Spesielt i Kristiansand. Alle damer ser like ut. Av bleket langt hår. Klær fra Vero Moda

Anonymkode: 67f51...c4d

• Liker 3
Skrevet

Kun bibelfolk nedi der, aldri møtt noen normale festere derfra 😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
knulleGuden666 skrev (5 minutter siden):

Kun bibelfolk nedi der, aldri møtt noen normale festere derfra 😂

Det går kun i misjonærstilling der nede også?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det går kun i misjonærstilling der nede også?

Vet ikke jeg egentlig, sørlending er vel det eneste jeg ikke har ligget med tror jeg, så må kanskje prøve å få til det en gang, men da må det bli mer enn misjonær 😂

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan bare snakke fra mitt eget synspunkt og egne observasjoner i egen oppvekst her, men jeg kommer fra et strengt kristent miljø, og det er faktisk ganske vanlig der at de som først havner utenfor ender (i hvert fall midlertidig) skikkelig på kjøret.

Man lærer fra man er liten at de som ikke er kristne er uten moral, så når man frivillig eller ufrivillig av en eller annen grunn er "ute" så vil enkelte oppføre seg sånn man tror at "verdslige" oppfører seg, dvs ha mye tilfeldig sex (ofte uten beskyttelse fordi man ikke har lært så mye om sex utenfor ekteskapet), feste hardt og drikke mye alkohol og kanskje bruke andre rusmidler. Jeg sier ikke at disse tingene nødvendigvis er feil i seg selv, folk må få gjøre som de vil med livene sine; poenget er at disse personene er utrolig uforsiktige, har lite måtehold, kan ende opp i veldig utrygge situasjoner og i enkelte tilfeller virkelig fucke opp tilværelsen sin.

Dette kan være en protest på det begrensede livet man har hatt, og/eller en total misoppfatning om hvordan verden fungerer.

Det blir i mange tilfeller en selvoppfyllende profeti, altså at den "verdslige" verden er farlig og korrumperende og at det er tryggest å bli værende i menigheten. Jeg har sett mange personer forlate miljøet for så å komme tilbake, etter å ha vært utstøtt og/eller blitt offentlig irrettesatt først, såklart... 
De er nedslåtte, skamfulle, kanskje gravide om de er jenter, og blir selvsagt brukt som skrekkeksempler på hva som skjer når man vender seg bort fra Gud.

AnonymBruker
Skrevet

Feil

Anonymkode: fc209...9a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Feil

Anonymkode: fc209...9a2

:pls:

Anonymkode: 3e0de...bf0

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Jeg elsker synet og lukten av kirkebrann 😍

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke så gæli i Kr.sand som ute på bygdene. Verre jo lenger vest du kommer, sørvestlandet. Strekningen Flkkefjord - Egersund  f.eks.,  Hjelpe meg for et dobbletmoralsk mekka.

Anonymkode: 61e35...4bb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 3/12/2021 at 7:15 PM, AnonymBruker said:

Er selv fra Sørlandet. Party typen. Flyttet derfra for mange år siden.

Generelt er Sørlendinger veldig kjedelige. Får mange barn tidlig, kristne og opptatt av å ikke skille seg ut. Spesielt i Kristiansand. Alle damer ser like ut. Av bleket langt hår. Klær fra Vero Moda

Anonymkode: 67f51...c4d

Her var det mye feil gitt. Jeg er sørlending, langt fra kjedelig, ikke mange barn, ikke kristen (ikke faen) og jeg er skilt. 

Ta heller for deg de blærete østlendingene, bergensere, rogalendinger og sist men ikke minst.....de helvetes trønderne.

Lov meg en ting, dere som ikke liker sørlendinger, hold dere borte i sommer når ferien starter. Vi trenger ikke dere.

Anonymkode: f7bd1...66e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Her var det mye feil gitt. Jeg er sørlending, langt fra kjedelig, ikke mange barn, ikke kristen (ikke faen) og jeg er skilt. 

Ta heller for deg de blærete østlendingene, bergensere, rogalendinger og sist men ikke minst.....de helvetes trønderne.

Lov meg en ting, dere som ikke liker sørlendinger, hold dere borte i sommer når ferien starter. Vi trenger ikke dere.

Krenkealarm🤣

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dyreparken trenger oss😅

Anonymkode: e2776...9da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...