AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Kan man kreve barnebidrag? Har man rett på overgangsstønad og utvidet barnetrygd dersom man er kjæreste med barnefar, men ikke bor sammen? Anonymkode: 37fc7...46a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #2 Skrevet 12. mars 2021 Ja, men hvorfor bor dere ikke sammen? Er det for å snylte på den norske stat? Anonymkode: e3100...d9f 1
MattDa Skrevet 12. mars 2021 #3 Skrevet 12. mars 2021 Just now, AnonymBruker said: Ja, men hvorfor bor dere ikke sammen? Er det for å snylte på den norske stat? Anonymkode: e3100...d9f Fordi det er mange som ikke gjør det i dag. Smarteste måten å få et forhold til å fungere er å bo hver for seg. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #4 Skrevet 12. mars 2021 MattDa skrev (Akkurat nå): Fordi det er mange som ikke gjør det i dag. Smarteste måten å få et forhold til å fungere er å bo hver for seg. Stakkars barn, må jo bli helt forvirret. Anonymkode: e3100...d9f 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #5 Skrevet 12. mars 2021 Mener nei, var diskusjon om dette i annen tråd Anonymkode: b32e2...f83 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #6 Skrevet 12. mars 2021 Ganske sikker på at du ikke kan få overgangsstønad hvis du fremdeles er sammen med barnefar uavhengig av om dere bor sammen. Dette fordi de kan avvise søknad om overgangsstønad om mor og far bor for nærme hverandre eller hvis dere spiser middag sammen av og til med unger, drar på en ferietur sammen, osv. I utgangspunktet er det nærmest lagt opp til at man ikke skal tilbringe tid med den andre forelderen om man mottar overgangsstønad Anonymkode: 47569...666 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #7 Skrevet 12. mars 2021 Det gjelder ikke meg, men en i nær familie. De har ikke adresse sammen, men er mer sammen enn hver for seg. Han sover hos henne de fleste dager i uken, har mange ting der, er med å betale utgifter både til barnet og henne, allikevel har hun krevd barnebidrag og diverse stønader fra nav. Han føler det er urettferdig. Anonymkode: 37fc7...46a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #8 Skrevet 12. mars 2021 Er det noen som klarer å finne noe i lovverket ang dette? Anonymkode: 37fc7...46a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #9 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det gjelder ikke meg, men en i nær familie. De har ikke adresse sammen, men er mer sammen enn hver for seg. Han sover hos henne de fleste dager i uken, har mange ting der, er med å betale utgifter både til barnet og henne, allikevel har hun krevd barnebidrag og diverse stønader fra nav. Han føler det er urettferdig. Anonymkode: 37fc7...46a Garantert ikke tillatt, de risikerer å bli straffet for det og da må alt betales tilbake pluss at de risikerer fengsel. Anonymkode: 2778f...20c 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #10 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Garantert ikke tillatt, de risikerer å bli straffet for det og da må alt betales tilbake pluss at de risikerer fengsel. Anonymkode: 2778f...20c De? Anonymkode: 37fc7...46a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #11 Skrevet 12. mars 2021 Vi bodde fra hverandre, og det gikk fint. Men de kommer til å spørre flere ganger på NAV, helsestasjonen, BUP og lignende senere. Så om dere prøver å lure de, så må dere holde tunga rett i munnen i mange år fremover De vet hva de skal spørre om, tro meg. Anonymkode: d78a7...ff3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #12 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Garantert ikke tillatt, de risikerer å bli straffet for det og da må alt betales tilbake pluss at de risikerer fengsel. Anonymkode: 2778f...20c Så lenge man ikke har samme bostedsadresse i folkeregisteret så er det fult lovlig Anonymkode: 9eec2...ada 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #13 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det gjelder ikke meg, men en i nær familie. De har ikke adresse sammen, men er mer sammen enn hver for seg. Han sover hos henne de fleste dager i uken, har mange ting der, er med å betale utgifter både til barnet og henne, allikevel har hun krevd barnebidrag og diverse stønader fra nav. Han føler det er urettferdig. Anonymkode: 37fc7...46a Hvorfor tillater han det da? Det er bare å sette ned foten og si at de må definere sitt forhold. Anonymkode: 01add...f33 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #14 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så lenge man ikke har samme bostedsadresse i folkeregisteret så er det fult lovlig Anonymkode: 9eec2...ada https://dinerstatning.no/trygdesaker/her-er-alt-du-trenger-a-vite-om-overgangsstonad/ Anonymkode: 2778f...20c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #15 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): https://dinerstatning.no/trygdesaker/her-er-alt-du-trenger-a-vite-om-overgangsstonad/ Anonymkode: 2778f...20c Der står det jo dette. Anonymkode: 37fc7...46a 1
sirenas Skrevet 12. mars 2021 #16 Skrevet 12. mars 2021 (endret) Hvis man i praksis er samboende, lever i det så før kaltes et "ekteskaps lignende forhold", men på papiret er særbo så er dette ulovlig. Folkeregistret adresse eller ei. En vennine av meg fikk politi på døren kl.5 på morgenen, utsendt fra NAV, hvor det ble dokumenter at barnefar sov i samme seng som mor. Funn av tannbørste tilhørende far og barbersaker ect ble brukt som bevis. Venninnen min fikk rundt 20 dager i fengsel og et tilbakebetaling krav på rundt 150000 kr. Dette er knappe 2 år siden. Dette gjaldt overgangsstønad, om dette praktiseres likt når det gjelder barnetrygd/bidrag aner jeg ikke. Men jeg kan egentlig aldri tenke meg at det er lov å motta forhøyet barnetrygd eller bidragsforskudd om du er i et forhold med den andre foreldren. Endret 12. mars 2021 av sirenas Manglet ett ord 7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #17 Skrevet 12. mars 2021 sirenas skrev (1 minutt siden): Hvis man i praksis er samboende, lever i det så før kaltes et "ekteskaps lignende forhold", men på papiret er særbo så er dette ulovlig. Folkeregistret adresse eller ei. En vennine av meg fikk politi på døren kl.5 på morgenen, utsendt fra NAV, hvor det ble dokumenter at barnefar sov i samme seng som mor. Funn av tannbørste tilhørende far og barbersaker ect ble brukt som bevis. Venninnen min rundt 20 dager i fengsel og ett tilbakebetaling krav på rundt 150000 kr. Dette er knappe 2 år siden. Dette gjaldt overgangsstønad, om dette praktiseres likt når det gjelder barnetrygd/bidrag aner jeg ikke. Men jeg kan egentlig aldri tenke meg at det er lov å motta forhøyet barnetrygd eller bidragsforskudd om du er i et forhold med den andre foreldren. Har faktisk aldri hørt en slik historie før. Misforstå meg rett, men det er faktisk oppløftende å høre at slikt blir tatt tak i. Jeg har inntrykk av at det er mye svindel av midler rundt barnetrygd, foreldrepenger, overgangsstønad m.m. Det virker som om det nærmest er stuerent å forsøke å kutte hjørner. Godt å vite at det faktisk blir tatt tak i. Men muligens vanskelig å fange opp. Har hun inntrykk av at noen rapporterte henne? Anonymkode: 01add...f33
Brunello Skrevet 12. mars 2021 #18 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): De? Anonymkode: 37fc7...46a Ja, den andre medvirker til bedrageriet. Nyter nok godt av det begge to.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #19 Skrevet 12. mars 2021 Brunello skrev (2 minutter siden): Ja, den andre medvirker til bedrageriet. Nyter nok godt av det begge to. Han nyter da ikke godt av å bli krevd for bidrag for et barn han allerede er med på å forsørge! Anonymkode: 37fc7...46a
Gjest Mysticgirl Skrevet 12. mars 2021 #20 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så lenge man ikke har samme bostedsadresse i folkeregisteret så er det fult lovlig Anonymkode: 9eec2...ada Dette er ikke tilfelle. Så lenge hun er sammen med barnefar, får hun ikke overgangsstønad. Nytter ikke at de ikke har samme adresse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå