AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Til dere som er i langvarig forhold ( spesielt til menn ), Hvordan var overgangen fra forelskelse til kjærlighet for dere? Hva var de fysiske tegnene som ble endret? Jeg har litt problem med å se forskjell på om han er på vei å falle ut, eller at forelskelsen bare har gått over til kjærlighet? Hvordan endret partneren deres seg etter at forelskelsen har gått over? Mindre søte meldinger? Mindre opptatt av å se helt perfekt ut hele tiden? Tar litt lengre tid å svare? Tørr å vise irritasjon? Vi har vært sammen 1,5år og i starten var det søte meldinger hele tiden. Han ringer hver dag og sier han savner meg. Svarer med engang når jeg sender melding. Han ville stressa helt fælt hvis han fikk anrop uten mulighet å ringe tilbake. Vi har sex 2-4ganger hver gang vi møtes. Han ler av alt det jeg sa og gjorde. Sørget for å se fint ut når vi møtes. Mens nå har det endret seg. Han bruker lengre tid å svare meldinger. Han kan irriterer seg over ting han synes var søt før. Han bryr seg ikke om utseende lenger. Trener nesten aldri mer. Og sexen har blitt mindre av. Kan kjede seg under daglig samtaler ( vi snakker 1-2 ganger hver dag i 1-2t ). Men han snakker fortsatt om fremtiden sammen. Om våre plan sammen. Han sier han gleder seg til vi kjøper hus sammen og flytter inn. Han snakker om sine drømmer og våre drømmer. Til dere menn: kan forelskelsen som har dappet av, få dere til å bruke mindre tid og energi på dama, men likevel kjærligheten er der. At dere elsker henne og ønsker et liv med henne. Til dere kvinner: hvordan var mannen deres da dere fortsatt var stormforelsket til når dere ble sammen lenge ( forelskelsen gikk over til kjærlighet )? Håper å få litt hjelp her inne:) Hilsen en litt fortvilet kvinne Anonymkode: bf3e7...b6c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #2 Skrevet 12. mars 2021 At forelskelse går over til kjærlighet, er en Disney-myte. Forelskelse er hormonell galskap, som oppstår som ledd i å føre arten videre. Kjærlighet er en kunst, en viljeshandling. Anonymkode: 22729...ab7 7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #3 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan endret partneren deres seg etter at forelskelsen har gått over? Mindre søte meldinger? Mindre opptatt av å se helt perfekt ut hele tiden? Tar litt lengre tid å svare? Tørr å vise irritasjon? Disse tegnene er tydelig; Han bryr seg ikke. Anonymkode: 22729...ab7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #4 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan kjede seg under daglig samtaler ( vi snakker 1-2 ganger hver dag i 1-2t ). Dårlig tegn. Man lever ikke et helt liv med noen man kjeder seg med. Anonymkode: 22729...ab7 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #5 Skrevet 12. mars 2021 Har vært sammen med mannen i 18 år, og kjenner meg lite igjen i det du skriver. Den umiddelbare forelskelsen, der vi måtte være sammen hele tiden, ikke fikk nok av hverandre, roet seg jo ned etter 1-2 år. Men ble jo samtidig erstattet av kjærlighet, og trygghet. En dypere følelse av at alt var riktig. At ingenting var anstrengt, bare naturlig og trygt. Ingen endret personlighet eller væremåte. Det var og er fortsatt mange kjærtegn, meldinger/snap, komplimenter og omtenksomhet. Og om man melder eller ringer får man svar umiddelbart. Irritasjon - aldri. Kjede seg når vi snakker sammen - aldri. Trening - like mye som før (det har vi alltid gjort for egen del). Anonymkode: 6a48c...d12 7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #6 Skrevet 12. mars 2021 Jeg hadde gått om mannen viste tegn til kjedsomhet eller irritasjon etter bare 1,5 år. Vi har også vært sammen drøyt 1,5 år og jeg merker bare at vi leser hverandre bedre. Sexen er også bedre. Anonymkode: 2efc1...07e 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #7 Skrevet 12. mars 2021 Helt normalt at man kan bli irritert på hverandre etter at forelskelsen går over, da ser man jo hele mennesket og deres uvaner (som kan irritere) Anonymkode: 4e6ef...ed8 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #8 Skrevet 12. mars 2021 Takk for alle svar. Nå ble jeg litt lei meg, men mye klokere. Skal vurderer igjen huskjøp og fremtid hvis han faktisk ikke bryr seg:( Anonymkode: bf3e7...b6c
Dise Skrevet 12. mars 2021 #9 Skrevet 12. mars 2021 13 år med samme mann 🙋🏽At forelskelse går over til kjærlighet kan være helt nydelig. At ting blir mere avslappet og man kan slippe en fis og vite at man fortsatt er elsket 😄 men å føle at man blir tatt for gitt er ikke noe stas, ei heller hvis du tviler på hvor han er følelsesmessig. Har du kommunisert behovene og tankene dine? 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #10 Skrevet 12. mars 2021 Det er jo ikke sikkert at han har slutta å like deg, det kan faktisk være mange andre faktorer i hans liv som er årsaken til hans fraværende atferd. Stress? Mye jobb? Vanskelige relasjoner? Kosthold? Trening? Korona? Andre faktorer? Det lureste er nok å prate med han og spørre han direkte hva som plager han😊 Anonymkode: 19402...920 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #11 Skrevet 12. mars 2021 Sammen i snart 6 år og 2 små barn sammen. Han sluttet med alle de små tingene og søte tingene han gjorde det første året. Jeg får kanskje høre noe fint på morsdagen og bursdag🤭 Så min erfaring med han, forsvant alt det romantiske med forelskelsen hans! Anonymkode: 04695...e8a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #12 Skrevet 12. mars 2021 Dise skrev (1 time siden): 13 år med samme mann 🙋🏽At forelskelse går over til kjærlighet kan være helt nydelig. At ting blir mere avslappet og man kan slippe en fis og vite at man fortsatt er elsket 😄 men å føle at man blir tatt for gitt er ikke noe stas, ei heller hvis du tviler på hvor han er følelsesmessig. Har du kommunisert behovene og tankene dine? Hei! Takk for svar. Jeg har ikke snakket med han om dette. Er redd for at jeg virker masete/klengete. Men jeg tror jeg følger råd her og tar opp med han. Men jeg er så redd det gjør meg lite tiltrukket? Anonymkode: bf3e7...b6c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #13 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er jo ikke sikkert at han har slutta å like deg, det kan faktisk være mange andre faktorer i hans liv som er årsaken til hans fraværende atferd. Stress? Mye jobb? Vanskelige relasjoner? Kosthold? Trening? Korona? Andre faktorer? Det lureste er nok å prate med han og spørre han direkte hva som plager han😊 Anonymkode: 19402...920 Hvordan går jeg frem uten å virke klengete/svak! Anonymkode: bf3e7...b6c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #14 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Sammen i snart 6 år og 2 små barn sammen. Han sluttet med alle de små tingene og søte tingene han gjorde det første året. Jeg får kanskje høre noe fint på morsdagen og bursdag🤭 Så min erfaring med han, forsvant alt det romantiske med forelskelsen hans! Anonymkode: 04695...e8a Jeg håper det er mitt tilfelle! Men skal ikke utelukke at det er som en tidligere har skrevet, at han bryr seg ikke:( Anonymkode: bf3e7...b6c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #15 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan går jeg frem uten å virke klengete/svak! Anonymkode: bf3e7...b6c Beklager, det skulle være et spørsmålstegn der. Anonymkode: bf3e7...b6c
Blue81 Skrevet 12. mars 2021 #16 Skrevet 12. mars 2021 Du kan jo starte samtalen med noe sånt som: jeg vil gjerne ta opp noe som er viktig for meg. Vil gjerne lufte tankene mine og få en tilbakemelding fra deg om hvordan ståa er i forholdet vårt. Vi er i ferd med å bli ganske seriøse sammen,og jeg vil gjerne vite om du føler at vi er på samme spor her,og føler det samme for hverandre. . Noe sånt? 4
Dise Skrevet 12. mars 2021 #17 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei! Takk for svar. Jeg har ikke snakket med han om dette. Er redd for at jeg virker masete/klengete. Men jeg tror jeg følger råd her og tar opp med han. Men jeg er så redd det gjør meg lite tiltrukket? Anonymkode: bf3e7...b6c ❤️ Har du lest/hørt om om boka The 5 love languages av Gary Chapman? Den er bra for å forstå både seg selv og partneren sin sitt «kjærlighetsspråk» bedre. Den har hatt stor betydning for oss ihvertfall! Tips: Hva om du leser den og forteller han om den? Kanskje dere vil forstå hverandre bedre? 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #18 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg håper det er mitt tilfelle! Men skal ikke utelukke at det er som en tidligere har skrevet, at han bryr seg ikke:( Anonymkode: bf3e7...b6c Det var jeg som skrev det, og jeg fikk skikkelig vondt av deg nå. Jeg kan strengt tatt ikke vite om han bryr seg. Men basert på det du skriver, så behandler han deg uansett ikke bra. Han behandler deg ikke som om han bryr seg. Men jeg tror at det å si fra om hvordan du føler det, vil gjøre at han enten a) tar deg på alvor og skjerper seg, og dermed viser at han bryr seg, eller b) ikke tar deg på alvor, og dermed viser at han ikke gjør det. Ergo vil det komme for en dag. Det skal ikke være sånn at man ikke kan ta opp ting fordi man virker svak. Det å ta opp ting handler om at man har respekt nok for seg selv til ikke å finne seg i alt mulig. Og det er faktisk en styrke, ikke en svakhet. En god mann vil sette pris på at du ivaretar deg selv og står opp for deg selv. For det er det du gjør, hvis du tar dette opp. Du står opp for DEG. Anonymkode: 22729...ab7 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #19 Skrevet 12. mars 2021 Blue81 skrev (1 time siden): Du kan jo starte samtalen med noe sånt som: jeg vil gjerne ta opp noe som er viktig for meg. Vil gjerne lufte tankene mine og få en tilbakemelding fra deg om hvordan ståa er i forholdet vårt. Vi er i ferd med å bli ganske seriøse sammen,og jeg vil gjerne vite om du føler at vi er på samme spor her,og føler det samme for hverandre. . Noe sånt? Dette var en fin måte å prøve å det opp. Tusen takk! Tror jeg nesten må ta det opp snart. Kan ikke gå rundt å være så usikker hele tiden:( Spesielt det med sex. Har gått rundt og følt at han finner meg ikke tiltrekkende lenger. Går mye ut på selvtilliten min:( Anonymkode: bf3e7...b6c 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #20 Skrevet 12. mars 2021 Dise skrev (1 time siden): ❤️ Har du lest/hørt om om boka The 5 love languages av Gary Chapman? Den er bra for å forstå både seg selv og partneren sin sitt «kjærlighetsspråk» bedre. Den har hatt stor betydning for oss ihvertfall! Tips: Hva om du leser den og forteller han om den? Kanskje dere vil forstå hverandre bedre? Takk for tipset! Jeg skal sjekke ut boka. Tror jeg kanskje bør lese den først? Eller tar opp med han, så deretter leser sammen? Anonymkode: bf3e7...b6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå