Gå til innhold

Fuglelopper i sengen? What to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Håper det. Vet ikke om vaktmester også kan ta seg av det? Skal spørre. Føler at det er flaut å spørre siden det er snakk om fugler...

Anonymkode: 6a482...18a

Du må i hvertfall lukke alle vindu de kan komme inn. Flaut? Det er jo ikke din feil😄

AnonymBruker
Skrevet
beige skrev (3 minutter siden):

Du må i hvertfall lukke alle vindu de kan komme inn. Flaut? Det er jo ikke din feil😄

Jeg luker vinduer, men hvordan skal man lufte da? :( og problemet er allerede inne siden de biter meg 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg luker vinduer, men hvordan skal man lufte da? :( og problemet er allerede inne siden de biter meg 

Hvorfor må du lufte?

skift på senga og vask litt ekstra rundt vinduet de kommer inn osv. de forsvinner etterhvert når de ikke kommer seg inn mer

AnonymBruker
Skrevet
beige skrev (23 minutter siden):

Hvorfor må du lufte?

skift på senga og vask litt ekstra rundt vinduet de kommer inn osv. de forsvinner etterhvert når de ikke kommer seg inn mer

Fordi jeg liker frisk luft 😀 og jeg har luftet i flere år uten at det har vært et problem, men plutselig...Skal jeg ikke kunne åpne vinduer mer? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor de biter UNDER klær og hvordan de kommer seg inn dit. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Fordi jeg liker frisk luft 😀 og jeg har luftet i flere år uten at det har vært et problem, men plutselig...Skal jeg ikke kunne åpne vinduer mer? 

Jo, når du er kvitt loppene kan du åpne vinduet igjen😄 men du må bli kvitt reiret først.

AnonymBruker
Skrevet
beige skrev (6 minutter siden):

Jo, når du er kvitt loppene kan du åpne vinduet igjen😄 men du må bli kvitt reiret først.

Ok, jeg har i hvert fall begynt med å vaske alt sengetøyet og pledd som jeg har i senga. Etterpå kontakter jeg vaktmester. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ok, jeg har i hvert fall begynt med å vaske alt sengetøyet og pledd som jeg har i senga. Etterpå kontakter jeg vaktmester. 

Bra, lykke til! Blir deilig når loppefaen er borte😄

AnonymBruker
Skrevet
beige skrev (19 minutter siden):

Bra, lykke til! Blir deilig når loppefaen er borte😄

Tusen takk! Håper at det ikke tar lang tid å bli kvitt dem 😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 18.39):

Jeg slet med dette 6 mnd i fjor. Det var et helsike å bli kvitt.

Fuglelopper kjennetegnes ved at de foretrekker å bite bortover, gjerne i en rekke, på mage, ved trusekanten eller på beina dine.

De skal i teorien bare leve maks 14 dager innendørs, men finner de en vert å leve av (deg), så kan de leve lenger. I hvert fall hvis de allerede har formert seg og så vil barna deres komme og bite deg når foreldrene dør.

Ta av sengetøyet og vask det på 60 grader. Gjør dette HVER dag du våkner med bitt. Det er et styr, men gjør det. Hvis ikke kan dette la lang tid å bli kvitt. Vask også overmadrass, dyne og pute om du kan. Støvsug rundt senga hver dag, spesielt langs listene. Når du er ferdig å støvsuge, tar du posen ut av støvsugeren og legger den i fryseren til du skal bruke den igjen. Lopper i støvsugerposer vil nemlig finne veien ut av støvsugeren igjen om du ikke gjør dette. Den tabben gjorde jeg!

Hvis loppebittene klør; bruk kløestillende krem og ta allergitablett om du har. Det skal hjelpe. Loppebitt kan klø i en uke eller to, og klør helst på kvelden.

Loppene kan ha hoppet på deg når du har gått i gress i nærheten av et forlatt rede, og blitt med deg inn.

Bare spør om du lurer på mer. Men viktigst; at loppene dør av seg selv innen 14 dager må du ta med en klype salt. Jeg hadde lopper i sofa og alle soverom fra april - november i fjor fordi jeg ikke gjorde alt riktig i begynnelsen og ventet på at de skulle dø av seg selv.

Anonymkode: 40abd...52a

De overlever i opptil 18 mnd

Anonymkode: a787a...1ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Leo skrev (På 12.3.2021 den 20.46):

Det har ingen hensikt når det gjelder fuglelopper. De overlever i fuglereir og -kasser om vinteren så en tur i fryseren spiller ingen rolle for dem. 

Ellers kan TS finne god informasjon om fuglelopper og hvordan bli kvitt dem her

Å legge den fryseren dreper de ikke, men bedøver de såpass at de ikke angriper så lett...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 21.36):

Lopper sprer ikke sykdom til mennesker.

Anonymkode: 40abd...52a

Jo, de kan spre histoplasma. De kan også komme seg inn i alle kroppens hulrom. En kvinne i USA ble innlagt med pusteproblemer fordi hun hadde kroppen full av fuglelopper... altså, innvendig...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vår fuglekasse er i tiende etasje :( 

Hvorfor har dere fuglekasse? Det tiltrekker seg fugler, de lager reir, så kommer fugleloppene og hele huset ditt er infisert og ødelagt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo, de kan spre histoplasma. De kan også komme seg inn i alle kroppens hulrom. En kvinne i USA ble innlagt med pusteproblemer fordi hun hadde kroppen full av fuglelopper... altså, innvendig...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor har dere fuglekasse? Det tiltrekker seg fugler, de lager reir, så kommer fugleloppene og hele huset ditt er infisert og ødelagt. 

Wooow takk for hyggelige ord....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De overlever i opptil 18 mnd

Så det som står på nettet om "et par uker" er løgn? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...