Gå til innhold

Fuglelopper i sengen? What to do?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
beige skrev (30 minutter siden):

Veldig mulig. Her hoppet de 1,5m opp til min sønns vindu, han ble bitt hver eneste natt. Loppene kom fra en fuglekasse med et gammelt reir inni. 

Hva gjorde dere? 

Anonymkode: 6a482...18a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Igjen; vask alt med en gang! 60 grader! Loppene bor i sengetøyet ditt! Vask, vask, vask så ofte du klarer. Og støvsug hver dag, og legg posen i fryseren - uten unntak! Det er det eneste som hjelper! 

Anonymkode: 40abd...52a

Det har ingen hensikt når det gjelder fuglelopper. De overlever i fuglereir og -kasser om vinteren så en tur i fryseren spiller ingen rolle for dem. 

Ellers kan TS finne god informasjon om fuglelopper og hvordan bli kvitt dem her

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen forklare «logikken» at lopper biter magen eller steder dekket med to lag med klær i stedet for å bite armer som ikke er dekket? 

AnonymBruker
Skrevet

Sprer de noen sykdommer, disse loppene?

AnonymBruker
Skrevet
Leo skrev (47 minutter siden):

Det har ingen hensikt når det gjelder fuglelopper. De overlever i fuglereir og -kasser om vinteren så en tur i fryseren spiller ingen rolle for dem. 

Ellers kan TS finne god informasjon om fuglelopper og hvordan bli kvitt dem her

Takk for oppklaring. Men de kryper likevel ut av støvsugeren gjennom slangen, så posen må ut av støvsugeren etter bruk og evt. legges i en plastpose som knyttes hardt igjen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Sprer de noen sykdommer, disse loppene?

Lopper sprer ikke sykdom til mennesker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for oppklaring. Men de kryper likevel ut av støvsugeren gjennom slangen, så posen må ut av støvsugeren etter bruk og evt. legges i en plastpose som knyttes hardt igjen.

Hvis du vil være helt sikker så må du legge støvsugerposen i en pose, knyte igjen og kaste posen etter hver gang. Poenget mitt var at det da ikke hjelper å legge støvsugerposen i fryseren og så fortsette og bruke den samme posen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Lopper sprer ikke sykdom til mennesker.

Hvorfor biter de under klær? Hvordan klarer de det egentlig? Jeg har to gensere på meg...😏

Skrevet

Ser at tråden er litt gammel, men tenkte bare jeg skulle tipse om at det går av å kjøpe luftavfuktere dersom man mistenker at dyrene er avhengig av høy luftfuktighet. 

AnonymBruker
Skrevet
AntiBullshit skrev (1 minutt siden):

Ser at tråden er litt gammel, men tenkte bare jeg skulle tipse om at det går av å kjøpe luftavfuktere dersom man mistenker at dyrene er avhengig av høy luftfuktighet. 

What? Gammel? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

What? Gammel? 

Oisann her har jeg blingsa hehe, jeg leste nettopp i en annen tråd om veggdyr/fulgelopper som var fra september 2020

AnonymBruker
Skrevet
AntiBullshit skrev (11 minutter siden):

Oisann her har jeg blingsa hehe, jeg leste nettopp i en annen tråd om veggdyr/fulgelopper som var fra september 2020

Lopper er avhengige av fuktighet? 

Skrevet

Lopper er avhengige av fuktighet? 

Det var noen som skrev det i den gamle tråden jeg egentlig mente å kommentere i. Jeg kan ikke så mye om lopper, men har hatt sølvkre på badet (de er avhengig av høy luftfuktighet for å overleve) og jeg ble heldigvis kvitt dem ved hjelp av luftavfukter, daglig støvsuging og nøye utlufting av badet etter hvert bruk

AnonymBruker
Skrevet
AntiBullshit skrev (8 timer siden):

Det var noen som skrev det i den gamle tråden jeg egentlig mente å kommentere i. Jeg kan ikke så mye om lopper, men har hatt sølvkre på badet (de er avhengig av høy luftfuktighet for å overleve) og jeg ble heldigvis kvitt dem ved hjelp av luftavfukter, daglig støvsuging og nøye utlufting av badet etter hvert bruk

Det er en annen sak 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som vet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva gjorde dere? 

Spraya MASSE insektspray inni fuglekassen og spikra for hullet. Fikk ikke tatt den ned pga den satt bom fast. Men borte ble fugleloppene👍🏻

AnonymBruker
Skrevet
beige skrev (3 minutter siden):

Spraya MASSE insektspray inni fuglekassen og spikra for hullet. Fikk ikke tatt den ned pga den satt bom fast. Men borte ble fugleloppene👍🏻

Vår fuglekasse er i tiende etasje :( 

Skrevet

Vår fuglekasse er i tiende etasje :( 

Du må få hjelp til det på noe vis? Skadedyrfirma vet kanskje?

AnonymBruker
Skrevet
beige skrev (1 minutt siden):

Du må få hjelp til det på noe vis? Skadedyrfirma vet kanskje?

Håper det. Vet ikke om vaktmester også kan ta seg av det? Skal spørre. Føler at det er flaut å spørre siden det er snakk om fugler...

AnonymBruker
Skrevet

Har noen hatt det samme problemet? Hvor lenge varte det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...