AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Hvor kommer de fra? Jeg har ingen dyr. Sitter hjemme 24/7. Anonymkode: 6a482...18a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #2 Skrevet 12. mars 2021 Har du tømt fuglekasser eller forer du fugler? Hvor ofte skifter du på senga? Kan jo være midd Anonymkode: 773b6...4cb
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #3 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du tømt fuglekasser eller forer du fugler? Hvor ofte skifter du på senga? Kan jo være midd Anonymkode: 773b6...4cb Jeg har ingen fugler i nærheten. Jeg tenker at det er lopper fordi de biter på magen og ved trusa Anonymkode: 6a482...18a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #4 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ingen fugler i nærheten. Jeg tenker at det er lopper fordi de biter på magen og ved trusa Anonymkode: 6a482...18a Ser du avføring fra dem feks lang senga? Google litt om skjeggkre. Anonymkode: 773b6...4cb
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #6 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ser du avføring fra dem feks lang senga? Google litt om skjeggkre. Anonymkode: 773b6...4cb Skjeggkre biter ikke Anonymkode: 6a482...18a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #7 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veggdyr?? Anonymkode: 053d0...b06 Biter de ikke bein/armer, der hvor huden er åpen? Anonymkode: 6a482...18a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #8 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du tømt fuglekasser eller forer du fugler? Hvor ofte skifter du på senga? Kan jo være midd Anonymkode: 773b6...4cb Midd biter sjelden. Jeg har fått store prikker (flere på samme sted, en slags «kjede») på magen og på sidene. I cirka 3-4 dager Anonymkode: 6a482...18a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #9 Skrevet 12. mars 2021 Jeg slet med dette 6 mnd i fjor. Det var et helsike å bli kvitt. Fuglelopper kjennetegnes ved at de foretrekker å bite bortover, gjerne i en rekke, på mage, ved trusekanten eller på beina dine. De skal i teorien bare leve maks 14 dager innendørs, men finner de en vert å leve av (deg), så kan de leve lenger. I hvert fall hvis de allerede har formert seg og så vil barna deres komme og bite deg når foreldrene dør. Ta av sengetøyet og vask det på 60 grader. Gjør dette HVER dag du våkner med bitt. Det er et styr, men gjør det. Hvis ikke kan dette la lang tid å bli kvitt. Vask også overmadrass, dyne og pute om du kan. Støvsug rundt senga hver dag, spesielt langs listene. Når du er ferdig å støvsuge, tar du posen ut av støvsugeren og legger den i fryseren til du skal bruke den igjen. Lopper i støvsugerposer vil nemlig finne veien ut av støvsugeren igjen om du ikke gjør dette. Den tabben gjorde jeg! Hvis loppebittene klør; bruk kløestillende krem og ta allergitablett om du har. Det skal hjelpe. Loppebitt kan klø i en uke eller to, og klør helst på kvelden. Loppene kan ha hoppet på deg når du har gått i gress i nærheten av et forlatt rede, og blitt med deg inn. Bare spør om du lurer på mer. Men viktigst; at loppene dør av seg selv innen 14 dager må du ta med en klype salt. Jeg hadde lopper i sofa og alle soverom fra april - november i fjor fordi jeg ikke gjorde alt riktig i begynnelsen og ventet på at de skulle dø av seg selv. Anonymkode: 40abd...52a 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #10 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg slet med dette 6 mnd i fjor. Det var et helsike å bli kvitt. Fuglelopper kjennetegnes ved at de foretrekker å bite bortover, gjerne i en rekke, på mage, ved trusekanten eller på beina dine. De skal i teorien bare leve maks 14 dager innendørs, men finner de en vert å leve av (deg), så kan de leve lenger. I hvert fall hvis de allerede har formert seg og så vil barna deres komme og bite deg når foreldrene dør. Ta av sengetøyet og vask det på 60 grader. Gjør dette HVER dag du våkner med bitt. Det er et styr, men gjør det. Hvis ikke kan dette la lang tid å bli kvitt. Vask også overmadrass, dyne og pute om du kan. Støvsug rundt senga hver dag, spesielt langs listene. Når du er ferdig å støvsuge, tar du posen ut av støvsugeren og legger den i fryseren til du skal bruke den igjen. Lopper i støvsugerposer vil nemlig finne veien ut av støvsugeren igjen om du ikke gjør dette. Den tabben gjorde jeg! Hvis loppebittene klør; bruk kløestillende krem og ta allergitablett om du har. Det skal hjelpe. Loppebitt kan klø i en uke eller to, og klør helst på kvelden. Loppene kan ha hoppet på deg når du har gått i gress i nærheten av et forlatt rede, og blitt med deg inn. Bare spør om du lurer på mer. Men viktigst; at loppene dør av seg selv innen 14 dager må du ta med en klype salt. Jeg hadde lopper i sofa og alle soverom fra april - november i fjor fordi jeg ikke gjorde alt riktig i begynnelsen og ventet på at de skulle dø av seg selv. Anonymkode: 40abd...52a Takk! Jeg skjønner hvis det skjer om sommeren, men i februar? Hvordan kunne de opprinnelig komme hjem til meg? Anonymkode: 6a482...18a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #11 Skrevet 12. mars 2021 Jeg bruker CeraVe krem og det blir bedre utover dagen, men neste morgen finner jeg mange nye bit igjen Anonymkode: 6a482...18a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #12 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk! Jeg skjønner hvis det skjer om sommeren, men i februar? Hvordan kunne de opprinnelig komme hjem til meg? Anonymkode: 6a482...18a Loppesesongen starter ved påske (det er jo snart), roer seg på sommeren, og så topper det seg i september-oktober igjen. Det er nå fuglene begynner å ordne gamle reir de finner. Og om det ikke kommer fugler, spretter loppene ned på bakken og venter heller på at et dyr skal gå forbi. Kommer det ingen dyr heller, hopper de på mennesker. En annen vei inn i huset, er at de har funnet en åpen ventil i nærheten av der de hoppet ut av redet. Og så kryper de inn i varmen selv om varmen er dødelig for dem. Inne i ventilen kan de legge egg og etter hvert som de klekkes, kommer de inn til deg. Jeg hadde ikke annet valg enn å stenge alle ventiler hos meg. Så fikk bare inneklimaet bli som det ble. I stedet luftet jeg en gang om dagen med åpen ytterdør. Anonymkode: 40abd...52a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #13 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg bruker CeraVe krem og det blir bedre utover dagen, men neste morgen finner jeg mange nye bit igjen Anonymkode: 6a482...18a Igjen; vask alt med en gang! 60 grader! Loppene bor i sengetøyet ditt! Vask, vask, vask så ofte du klarer. Og støvsug hver dag, og legg posen i fryseren - uten unntak! Det er det eneste som hjelper! Anonymkode: 40abd...52a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #14 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Loppesesongen starter ved påske (det er jo snart), roer seg på sommeren, og så topper det seg i september-oktober igjen. Det er nå fuglene begynner å ordne gamle reir de finner. Og om det ikke kommer fugler, spretter loppene ned på bakken og venter heller på at et dyr skal gå forbi. Kommer det ingen dyr heller, hopper de på mennesker. En annen vei inn i huset, er at de har funnet en åpen ventil i nærheten av der de hoppet ut av redet. Og så kryper de inn i varmen selv om varmen er dødelig for dem. Inne i ventilen kan de legge egg og etter hvert som de klekkes, kommer de inn til deg. Jeg hadde ikke annet valg enn å stenge alle ventiler hos meg. Så fikk bare inneklimaet bli som det ble. I stedet luftet jeg en gang om dagen med åpen ytterdør. Anonymkode: 40abd...52a Hvordan vet man forresten at det er lopper og ikke veggdyr? Jeg tror fordi veggdyr biter overalt, spesielt der hvor huden er åpen, bein og armer. Eller? Anonymkode: 6a482...18a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #15 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Igjen; vask alt med en gang! 60 grader! Loppene bor i sengetøyet ditt! Vask, vask, vask så ofte du klarer. Og støvsug hver dag, og legg posen i fryseren - uten unntak! Det er det eneste som hjelper! Anonymkode: 40abd...52a Selvfølgelig, men hvis jeg vasker sengetøyet, kan de ikke «bosette seg» et annet sted, på gulvet eller på sofa mens de «venter» på nytt sengetøy? Anonymkode: 6a482...18a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #16 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan vet man forresten at det er lopper og ikke veggdyr? Jeg tror fordi veggdyr biter overalt, spesielt der hvor huden er åpen, bein og armer. Eller? Anonymkode: 6a482...18a Lopper biter i en rekke bortover huden din. Helst på mage og akkurat der trusekanten er. Veggedyr gjør ikke sånt. Veggedyr biter deg over hele kroppen, men helst i nakken, og gjerne på ryggen - men aldri i kantene på trusa. Og heller ikke på rekke bortover. Dessuten, i følge Anticimex jeg hadde her, er det høyst uvanlig å få veggedyr når du ikke har reist utenlands. Fuglelopper er derimot veldig vanlig. Anonymkode: 40abd...52a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #17 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig, men hvis jeg vasker sengetøyet, kan de ikke «bosette seg» et annet sted, på gulvet eller på sofa mens de «venter» på nytt sengetøy? Anonymkode: 6a482...18a Nei, fuglelopper er dumme dyr. Det er veggedyr som er utspekulerte. Men fuglelopper hopper så fort at de er umulig å se. Så du må bare vaske og vaske. Husk å støvsuge madrassen også. Anonymkode: 40abd...52a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #18 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Lopper biter i en rekke bortover huden din. Helst på mage og akkurat der trusekanten er. Veggedyr gjør ikke sånt. Veggedyr biter deg over hele kroppen, men helst i nakken, og gjerne på ryggen - men aldri i kantene på trusa. Og heller ikke på rekke bortover. Dessuten, i følge Anticimex jeg hadde her, er det høyst uvanlig å få veggedyr når du ikke har reist utenlands. Fuglelopper er derimot veldig vanlig. Anonymkode: 40abd...52a Takk! Skjønner. Kan man få veggedyr fra naboen hvis han har reist? Anonymkode: 6a482...18a
beige Skrevet 12. mars 2021 #19 Skrevet 12. mars 2021 Du må finne «kilden» hvis det er fuglelopper. Et gammelt rede eller en fuglekasse. Lukk alle vinduer
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #20 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, fuglelopper er dumme dyr. Det er veggedyr som er utspekulerte. Men fuglelopper hopper så fort at de er umulig å se. Så du må bare vaske og vaske. Husk å støvsuge madrassen også. Anonymkode: 40abd...52a Tusen takk, skal vaske alt 🙂 Anonymkode: 6a482...18a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå