Gå til innhold

Hvilken utdanning kan barne og ungdomsarbeider ta med realkompetanse? Utenom barnehagelærer.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er barne og ungdomsarbeider, men ønsker ikke lenger å jobbe i barnehage. Da jeg har tatt studiekompetanse men strøket i matte fire ganger, er det utelukket å ta opp igjen matematikken. Hvilke alternativer har jeg til utdanning basert på realkompetanse? Utenom barnehagelærer, det ønsker jeg heller ikke ta, er så ferdig med barnehagejobb 😔 nå er jeg hjemme med baby. Tanken på å begynne på jobb igjen i barnehagen får meg til å bli kvalm, og hvis jeg fortsetter der blir jeg sikkert utbrent.

Anonymkode: ddb6d...c6d

Videoannonse
Annonse
Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er barne og ungdomsarbeider, men ønsker ikke lenger å jobbe i barnehage. Da jeg har tatt studiekompetanse men strøket i matte fire ganger, er det utelukket å ta opp igjen matematikken. Hvilke alternativer har jeg til utdanning basert på realkompetanse? Utenom barnehagelærer, det ønsker jeg heller ikke ta, er så ferdig med barnehagejobb 😔 nå er jeg hjemme med baby. Tanken på å begynne på jobb igjen i barnehagen får meg til å bli kvalm, og hvis jeg fortsetter der blir jeg sikkert utbrent.

Ganske få, da mange av de typiske realkompetansefagene har begynt å få fagkrav som eks. Sykepleie. 

AnonymBruker
Skrevet

Vernepleier? 
Altså, les deg litt opp på det med bhglærer, de jobber jo i mange forskjellige institusjoner, ikke nødvendigvis i bhg. Og, dersom du velger de riktige fagene, feks med vekt på ledelse kan du søke jobb som styrer. Styrere har vel kansje en dag eller to i uka hvor de er «på gulvet» resten sitter de jo på kontor:-) 

Anonymkode: 37bc8...4c9

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke består matte, så vil høyskolestudier bli vanskelig. Det er også vanskelig å komme inn på studier med realkomp. 

Anonymkode: 049c5...c22

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vernepleier? 
Altså, les deg litt opp på det med bhglærer, de jobber jo i mange forskjellige institusjoner, ikke nødvendigvis i bhg. Og, dersom du velger de riktige fagene, feks med vekt på ledelse kan du søke jobb som styrer. Styrere har vel kansje en dag eller to i uka hvor de er «på gulvet» resten sitter de jo på kontor:-) 

1) Vernepleie har medisinutregning, så tviler sterkt på at TS kommer inn uten matematikk.

2) Bhglærere har vanskeligheter med å få jobb på andre institusjoner, da de er forbeholdt barnehagen (nye regler/krav). Om de søker jobb på andre steder, blir de lønnet som assistent.

Anonymkode: fe4a2...f7d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som antatt, veldig begrenset med utdanning. Jeg er så redd for at jeg ikke vil klare matematikken igjen. Har mistet motet etter nte stryk.. 

Jeg tviler sterkt på at det kryr av styrer jobber i bhg. Mellomleder kan jo være en ting om man er barnehagelærer, men jeg tror ikke jeg ønsker å fortsette i barnehage, verken som styrer, mellomleder eller pedagogisk leder. Jeg ser jo hva de også sliter med i jobben i barnehage. 

AnonymBruker
Skrevet

1) Vernepleie har medisinutregning, så tviler sterkt på at TS kommer inn uten matematikk.

2) Bhglærere har vanskeligheter med å få jobb på andre institusjoner, da de er forbeholdt barnehagen (nye regler/krav). Om de søker jobb på andre steder, blir de lønnet som assistent.

Anonymkode: fe4a2...f7d

Dette stemmer ikke. 

Skrevet

Du kan f.eks. ta videreutdanninger innenfor:

- Psykisk helsearbeid (ikke helt den samme som neste punkt, nei)

- Psykisk helsearbeid og rusarbeid

- Barn med særskilte behov

- Barsel og barnepleie

Det kan godt hende at det er flere også, men her er i hvert fall fire eksempler forslag :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...