Gjest Gjest Skrevet 23. august 2005 #1 Skrevet 23. august 2005 Søsteren min har fått dilla på hekser og "trolldom". Noen som vet om filmer som handler om hekser? Eller er litt "magiske"? (ikke Harry Potter filmene, de har hun sett for lenge siden) Takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2005 #2 Skrevet 23. august 2005 Og selvfølgelig "Heksene" av Roald Dahl.
Gjest gjest1 Skrevet 24. august 2005 #5 Skrevet 24. august 2005 Matilda (nok en Roald Dahl-film) er også gøy for barn i alle aldre...
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2005 #6 Skrevet 24. august 2005 Chihiro og heksene vel Spirited Away er den engelske tittelen.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2005 #8 Skrevet 26. august 2005 "Practical magic" med Sandra Bullock og Nicole Kidman "Merlin" med Sam Neill og Helena Bonham Carter
smilepia Skrevet 26. august 2005 #9 Skrevet 26. august 2005 Ble laget endel fantasy filmer på 80-tallet også. Skjeldent godt kjennte eller spesiellt gode filmer etter dagens nivå, men flere er god fantasy underholdning likevel... Kommer ikke på så mange titler men Ladyhawke (med Michelle Phiffer bl.a), Labyrinth og Willow er noen av dem. (ps - de omhandler ikke nødvendigvis hekser, men magi og eventyr)
Gjest Virvel Skrevet 31. august 2005 #11 Skrevet 31. august 2005 The Mists of Avalon kan vel også gå i denne båsen. Er basert på roman med samme navn (bare "Avalon" på norsk) av Marion Zimmer Bradley. Jeg leste den flere ganger da jeg var 11-12 år og elsket den, så filmen er litt spesiell for meg, selv om den ikke akkurat er noe mesterverk. :icon_smile:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå