AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Bor på et middels stort tettsted, og har fint turområde kort fra huset. Livet er ikke helt som normalt, men hvis man løfter blikket litt. Vi har det egentlig utrolig bra. Og kanskje hadde det norske folk godt av en pandemi? Her er i hvertfall tråden for å se lyst på ting: - Jeg er av de heldige som har trygg jobb, mannen min litt mer usikker bransje. Men hallo. I Norge har vi jo et sikkerhetsnett uansett. - Vi lever bortimot normalt. Litt redusert, men ikke som de landene der du ikke får gå ut av døren i månedsvis. - Det er leit om ungen din ikke får sparke fotball, men... Kanskje har han godt av at ikke alt går på skinner? At man av og til må snu om på ting. - Jeg har alltid reist mye. Men... Det går helt fint å måtte holde seg litt mer i nærområdet og. Anonymkode: 6f73d...e5c 44
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #2 Skrevet 12. mars 2021 Det er DIN mening. Det er helt ok hvis andre skulle mene noe annet. Anonymkode: 28786...db7 31
Gjest Reidunrev Skrevet 12. mars 2021 #3 Skrevet 12. mars 2021 Ja, for deres situasjon er jo normen? Ingen kan ha det vanskelig nå?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #4 Skrevet 12. mars 2021 Jeg har fullt av venner fra England jeg studerte med for mange år siden og når jeg ser på Facebook hvor begredelig de og barna har hatt det i denne pandemien, ville jeg følte meg som verdens største bortskjemte drittsekk hvis jeg klagde her i Norge. Det er MIN mening. Anonymkode: ef7fc...458 37
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #5 Skrevet 12. mars 2021 Jeg er enig. Majoriteten i Norge har det jevnt over ganske bra. Anonymkode: 100bf...e50 17
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #6 Skrevet 12. mars 2021 Jeg tenker mest på barn som har det helt jævlig hjemme, på voksne som har mistet levebrødet sitt. Har de det «helt fint», mener du? Anonymkode: 28786...db7 20
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #7 Skrevet 12. mars 2021 Helt enig. Man burde tenke på de som bor i fattige land som må gå en hel dag for å hente vann 😳 sånne ting tar vi helt for gitt, også er det noen som klager fordi de ikke får reist til utlandet på ferie?! Sett pris på det du har, du er heldigere enn du skjønner selv. Anonymkode: 22a4d...e74 19
Hengebuksvinet Skrevet 12. mars 2021 #8 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker mest på barn som har det helt jævlig hjemme, på voksne som har mistet levebrødet sitt. Har de det «helt fint», mener du? Anonymkode: 28786...db7 Hvis barna har det helt jævlig hjemme, er det vel mer en korona som er problemet? Det er nok ikke beste perioden i livet vårt. Men om dette er krisen vi skal gjennom, så går det vel helt greit? 24
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #9 Skrevet 12. mars 2021 SS skrev (19 minutter siden): Hvis barna har det helt jævlig hjemme, er det vel mer en korona som er problemet? Det er nok ikke beste perioden i livet vårt. Men om dette er krisen vi skal gjennom, så går det vel helt greit? Men før corona hadde de et sted å gå. Nå må de være hjemme 24/7 Anonymkode: 28786...db7 9
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #10 Skrevet 12. mars 2021 Jeg klager heller ikke. Selvsagt er ikke ting slik de bruker. Derfor gjør vi mer av andre ting. Det har vært koselig og lærerikt. Jeg har blitt veldig stolt over hvor bra barna har tålt denne situasjonen. De klager ikke, men er omsorgsfulle og tålmodig. Dette er en midlertidig situasjon og vi får bare gjøre det beste ut av det. Tenk, dette kommer i historiebøkene. Vi skal i allefall ha gode historier om hva vi gjorde på. Anonymkode: cccdd...6f5 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #11 Skrevet 12. mars 2021 Jeg klager til alle som gidder å spørre hvordan det går. Har ikke noe dårlig samvittighet for det. Vi er en barnefamilie i Oslo og syntes ting er ganske tøft nå. Anonymkode: 25589...55c 12
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #12 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Bor på et middels stort tettsted, og har fint turområde kort fra huset. Livet er ikke helt som normalt, men hvis man løfter blikket litt. Vi har det egentlig utrolig bra. Og kanskje hadde det norske folk godt av en pandemi? Her er i hvertfall tråden for å se lyst på ting: - Jeg er av de heldige som har trygg jobb, mannen min litt mer usikker bransje. Men hallo. I Norge har vi jo et sikkerhetsnett uansett. - Vi lever bortimot normalt. Litt redusert, men ikke som de landene der du ikke får gå ut av døren i månedsvis. - Det er leit om ungen din ikke får sparke fotball, men... Kanskje har han godt av at ikke alt går på skinner? At man av og til må snu om på ting. - Jeg har alltid reist mye. Men... Det går helt fint å måtte holde seg litt mer i nærområdet og. Anonymkode: 6f73d...e5c Tilnærmet normalt? Jeg har ikke vært på jobb på et år, og med min kompetanse og utdanning, får jeg ikke ny jobb heller. Anonymkode: 613e8...055 10
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #13 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men før corona hadde de et sted å gå. Nå må de være hjemme 24/7 Anonymkode: 28786...db7 Mens de som vanligvis blir grovt mobbet på skole/skolevei, de får endelig fri. Det går begge veier. Anonymkode: 0c1b6...4d0 16
Hengebuksvinet Skrevet 12. mars 2021 #14 Skrevet 12. mars 2021 Har faktisk noen elever som synes de har hatt det bedre på rødt nivå. Få fordype seg på egen hånd en dag i uka, mindre grupper resten av uka. Men så er vi heldige og har naturen rett utenfor døren. Man må bare gjøre det beste ut av ting. 13
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #15 Skrevet 12. mars 2021 Er mye enig i det du skriver. Vi har det ganske så greit. Jeg har dog litt usikker jobbsituasjon, men man kan alltid miste jobben, bli syk, etc uavhengig av corona, så jeg har alltid hatt dette i bakhodet iht hvor mye huslån vi har tatt, hvor mye vi forbruker etc. Sover derfor godt om natta, selv om jobben skulle ryke! Barna ser også ut til å mestre dette bra. Det er jo selvsagt mer kjedelig, siden det er begrensninger, men barn er tilpasningsdyktige, etc. Vi bruker å gå mange turer. Er det karantene, går vi tur i naturen hver dag. Utetid er viktig! Savner selvsagt familie, etc, men sånn er det nå. Jeg tar heller ett år til med coronarestriksjoner, enn å måtte bli smittet med dette viruset. Viruset er lumsk, og vi kjenner ikke potensialet av det enda. Anonymkode: e7324...7b4 8
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #16 Skrevet 12. mars 2021 For de som ikke har det "helt fint", så hjelper det ikke så mye at noen har det verre. Man skulle kanskje tro det, men sånn er det bare ikke. Hvis ikke så hadde vel ingen hatt det dårlig i Norge nesten noen gang. Man kan strekke den logikken ganske langt.. Anonymkode: a90f8...ac6 10
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #17 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg klager til alle som gidder å spørre hvordan det går. Har ikke noe dårlig samvittighet for det. Vi er en barnefamilie i Oslo og syntes ting er ganske tøft nå. Anonymkode: 25589...55c Ja. I Oslo er det ekstra tøft. Anonymkode: 28786...db7 7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #18 Skrevet 12. mars 2021 Å få sin frihet frarøvet er ganske dramatisk, og det skal man reagere på. Jeg synes tvert imot nordmenn har vært altfor apatiske under denne pandemien, og kritiske spørsmål fra journalister har vært tilnærmet fraværende. Du er heldig som har en trygg jobb, og mange i Norge jobber i offentlig sektor og sitter trygt på hjemmekontor. For de som er selvstendig næringsdrivende og er frilansere har dette vært en katastrofe. Det samme gjelder de som jobber innen kultur, uteliv og service. Min bydel i Oslo har nå 14% arbeidsledighet. Å si at norske barn har godt av det som skjer nå er jeg ikke enig i. Jeg synes mange foreldre kunne vært strengere med barna, men ikke på denne måten. Barna kunne hatt godt av mindre skjermtid men er det noe de ikke trenger så er det mindre kvalitetsundervisning i skolen og sosialt liv. Det ser jeg ikke på som positivt på noen måte. Du kan gjerne si at andre har det verre, men dette er alltid sant, til enhver tid. Med den logikken skulle enhver norsk borger gå rundt og smile konstant fordi de er i live og har mat i magen, når folk sulter i Sudan, også utenom pandemien. Det kjenner jeg ingen som gjør. Anonymkode: 2d906...87e 10
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #19 Skrevet 12. mars 2021 Jeg syns det er kjipt at treningsstudioet nå stengte. Anonymkode: ad3ba...b27 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #20 Skrevet 12. mars 2021 Både jeg og mannen min har trygge jobber og står ikke i fare for å miste dem. Jeg har hjemmekontor og er ganske lei det. Men har null problem med å forstå at andre har det mye verre både økonomisk og psykisk. For å ikke snakke om alle barna som har det grusomt isolert hjemme. Men jeg er lei og det synes jeg er helt greit å si. Men verst er det for barna våre som ikke får god nok skolegang når det stadig er hjemmeskole, det kan faktisk ikke sammenlignes som vanlig undervisning på barne og ungdomsskolen. Jeg synes vi har lov å si at vi er lei, etter år med svært begrenset sosial kontakt og usikker fremtid. Uansett om andre har det verre. Vi er oss selv nærmest. Anonymkode: 1839a...6d0 6
Anbefalte innlegg