AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Hei. Jeg har ei venninne som jeg føler prøver å fryse meg ute fra gjengen, i alle fall føles det sånn, uten at jeg helt vet hvorfor hun i så fall gjør det. Gjengen er blanding av både jenter og gutter, og de jeg kjenner best av alle i gjengen er henne og en annen gutt. De to er så og si kjærester, ikke offentlig men alle vet det er de to. Og det synes jeg er bare hyggelig og har selv oppfordret de til dette da det har vært mye frem og tilbake og litt historikk bak disse to. Men jeg og henne har hatt flere fortrolige samtaler om de to, hvor jeg har støttet henne og vært der når hun har trengt det. Selv har jeg litt utfordringer med en type som jeg har holdt på med en stund, hvor mye skurrer. Jeg og hun har hatt fortrolige samtaler om dette, men jeg får høre igjen det vi har snakket om via andre etterpå. Det er ofte hun som spør om å komme på besøk til meg. Og når hun er på besøk til meg snakker hun alltid om andre, og sjeldent positive ting. Hun er ganske tydelig i sine meninger og har ingen filter om hva som kommer ut i forhold til om det har vært fortrolige samtaler med andre eller hva som har skjedd med andre, mellom andre osv. Hun kan også fortelle ivrig om planer hun har til helgen for eksempel, og at hun har spurt hun og hun om å bli med på ditt og datt, men ingen har mulighet. Likevel sitter hun å vet at jeg ikke har planer eks, men spør ikke meg. Jeg føler heller ikke jeg kan spørre om å bli med, når det er så åpenbart at hun ikke ønsker at jeg skal delta. Og jeg vil heller ikke spørre de andre for å gå rundt henne, for det blir teit når jeg skjønner hun ikke vil. Det som er vondt er at ingen av de andre vet hvordan hun er mot meg, og jeg føler heller ikke jeg kunne sagt det til noen andre enn han gutten som jeg kjenner best i gjengen (kjente han før henne) men jeg vil ikke ødelegge mellom de heller. Nå vet jeg hele gjengen skal samles i kveld, og jeg skulle få beskjed om jeg kunne bli med eller ikke fra henne, men hører ikke noe. I morges fikk jeg snap fra henne om at hun gledet seg til helg og fest, og jeg skjønner ikke hvorfor hun sender dette til meg om hun ikke ønsker å ha meg med, da føles det bare som et stikk. Jeg blir så lei meg over at det er sånn, da jeg aldri har gjort henne noe galt, aldri prøvd å konkurrert på noen som helst måte eller sagt noe om henne til noen så hun skulle vært bitter for noe. Hadde jeg kunnet hadde jeg droppa hele hun, siden det er så vondt og slitsomt å forholde seg til. Men da mister jeg også alle de andre, siden det er blitt litt sånn at han hun drar med samler gutta, og hun samler jentene så treffes vi. Men nå blir jeg ikke inkludert i det hele tatt lenger, men hun fortsetter å komme på besøk for å fortelle om alt det morsomme de gjør i gjengen. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. De er de eneste jeg har rundt meg, og har hatt de siste 10 årene, og nå føler jeg at jeg skyves bort som om at jeg hindrer henne i noe ved å delta. Jeg vet ikke. Har lyst å konfrontere men vet ikke hvordan jeg skulle gjort dette uten å virke drama Queen eller ødelegge noe i gjengen. Anonymkode: 365a2...efd
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #2 Skrevet 12. mars 2021 Fjortisfakter. Spør rett ut om hvorfor hun ikke ber deg med, evt spør de andre. Hvis ikke, dropp å klage. Anonymkode: f6130...3f4
Gjest O.G. Skrevet 13. mars 2021 #3 Skrevet 13. mars 2021 Det der er ikke ei venninne av deg. Begynn å ignorere henne (gi blanke i å ta i mot besøk av henne og gi henne en beskjed om at du ikke vil høre skit om felles venner) og forhold deg/kontakte noen andre i gjengen om artighetene som skal foregå istedenfor.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #4 Skrevet 13. mars 2021 Er du tøff nok, så spør du rett ut. Jeg vet det er vanskelig, jeg har vært i samme situasjon selv. Til slutt tok jeg det opp med henne, vi var liksom bestevenner, jeg fikk aldri noe ordentlig svar, men det var svar i seg selv. Anonymkode: 5e525...271
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #5 Skrevet 13. mars 2021 Kom deg ut av dette, unngå å høre til gjenger. Bli selvstendig, ta kontrollen over din egen tid. Vi kvinner lærer dette tidlig på barneskolen, klikker og gjenger. Dessverre praktiseres dette i voksenlivet også, se bare på arbeidslivet. Anonymkode: 6b51e...b1b
Gjest ti10 Skrevet 13. mars 2021 #6 Skrevet 13. mars 2021 Det høres ikke veldig sympatisk ut, men det kan faktisk hende at hun tror det er underforstått at det er greit at du kommer. Kan du ikke bare spørre om det er greit at du kommer innom en tur?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå