AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Dette har sikkert blitt tatt opp flere hundre ganger. Det er den eldste klisjeen i boka, hadde aldri trodd jeg skulle ende opp her så ung. Vi har relativt sjeldent sex og jeg føler ikke at hun er spesielt med eller tent når det først skjer. Dette har vært et tema flere ganger før men det har bare vært overfladisk. Men denne gangen ble samtalen litt mer opphetet en vanlig. Og da kom det frem, hun har ikke behov for å ta på meg eller for at jeg skal ta på henne. Hun har forøvrig ikke behov for noe som helst seksuell nærhet, ikke kline engang. Hun mener det er normalt at lidenskap tilhører starten av forholdet og at dette ikke er noe man må jobbe for. Hele seansen var utrolig sårende, tror det ødela mye av min tiltrekning til henne. Sex er bare sex for henne, det har tydeligvis ikke noe med følelser å gjøre. Hun forstår ikke hvorfor sex er mye viktigere en bare nytelse for meg. Uansett, har noen erfaringer å dele? Råd? Vi har det veldig bra ellers, krangler omtrent ikke og viser mye kjærlighet. Å gjøre det slutt er ikke et alternativ, så det rådet trenger jeg ikke. Anonymkode: 35df1...dae 1
Gjest Fnuggolina Skrevet 12. mars 2021 #2 Skrevet 12. mars 2021 Du svarer jo litt selv på spørsmålet ditt. Hun er enten aseksuell, eller har absolutt ingen følelser for deg. Jeg tenker vel kanskje det førstnevnte. Og det er jo dessverre ingen andre råd å gi enn at du må spørre deg selv om dette er noe du er villig til å leve med?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #3 Skrevet 12. mars 2021 stresser hun mye? Mye å gjøre? - Av egen erfaring er det det som påvirker meg i allefall. I perioder med stress kan jeg gjerne gå en måned uten å ha lyst, med en gang det blir fri og jeg kan slappe av kommer det mer naturlig tilbake Anonymkode: 61e5b...3ec 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #4 Skrevet 12. mars 2021 Tror dere begge to kan ha godt av ha en samtale med en sexolog. Høres ut som om dere har ulike seksualiteter. Det kan hjelpe å ha en tredje part å snakke med i forholdet om problemene. Anonymkode: d6385...6f5 19
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #5 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette har sikkert blitt tatt opp flere hundre ganger. Det er den eldste klisjeen i boka, hadde aldri trodd jeg skulle ende opp her så ung. Vi har relativt sjeldent sex og jeg føler ikke at hun er spesielt med eller tent når det først skjer. Dette har vært et tema flere ganger før men det har bare vært overfladisk. Men denne gangen ble samtalen litt mer opphetet en vanlig. Og da kom det frem, hun har ikke behov for å ta på meg eller for at jeg skal ta på henne. Hun har forøvrig ikke behov for noe som helst seksuell nærhet, ikke kline engang. Hun mener det er normalt at lidenskap tilhører starten av forholdet og at dette ikke er noe man må jobbe for. Hele seansen var utrolig sårende, tror det ødela mye av min tiltrekning til henne. Sex er bare sex for henne, det har tydeligvis ikke noe med følelser å gjøre. Hun forstår ikke hvorfor sex er mye viktigere en bare nytelse for meg. Uansett, har noen erfaringer å dele? Råd? Vi har det veldig bra ellers, krangler omtrent ikke og viser mye kjærlighet. Å gjøre det slutt er ikke et alternativ, så det rådet trenger jeg ikke. Anonymkode: 35df1...dae Jeg er likedan, det har med at jeg har hatt en oppvekst hvor jeg, av div årsaker, resultatet rr at jeg ikke slippe folk så nært innpå meg og at jeg føler jeg kan slippe meg «løs». Jeg er en veldig lukket person når det kommer til nærhet og følelser. Tror det er litt for å beskytte meg selv for at man skal komme meg for nær og at jeg viser meg sårbar. Har egentlig ikke noe med at jeg ikke er glad i mannen min eller at sexen er «dårlig», jeg skrur av følelsene og kroppen min når noen kommer meg for nær. Har ingen gode råd egentlig, tror det er like vanskelig for henne som for deg, hennes forklaring på manglende interesse kan være at det er vanskelig å forklare den egentlige grunnen. Anonymkode: c09fe...a17 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #6 Skrevet 12. mars 2021 Hva er deres alder? Hvorfor ser du ikke for deg å bli lykkelig med en annen? Anonymkode: e01a3...2aa 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #7 Skrevet 12. mars 2021 Hvis dere hadde sex før så kan det jo hende at det har dabba litt av for hennes del. Jeg ville ikke mast mer, tror det bare gjør vondt verre for dere begge. Spør henne heller om hun ønsker å fortsette forholdet eller føler seg ferdig med det. Anonymkode: a1cc9...c09 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #8 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dette har sikkert blitt tatt opp flere hundre ganger. Det er den eldste klisjeen i boka, hadde aldri trodd jeg skulle ende opp her så ung. Vi har relativt sjeldent sex og jeg føler ikke at hun er spesielt med eller tent når det først skjer. Dette har vært et tema flere ganger før men det har bare vært overfladisk. Men denne gangen ble samtalen litt mer opphetet en vanlig. Og da kom det frem, hun har ikke behov for å ta på meg eller for at jeg skal ta på henne. Hun har forøvrig ikke behov for noe som helst seksuell nærhet, ikke kline engang. Hun mener det er normalt at lidenskap tilhører starten av forholdet og at dette ikke er noe man må jobbe for. Hele seansen var utrolig sårende, tror det ødela mye av min tiltrekning til henne. Sex er bare sex for henne, det har tydeligvis ikke noe med følelser å gjøre. Hun forstår ikke hvorfor sex er mye viktigere en bare nytelse for meg. Uansett, har noen erfaringer å dele? Råd? Vi har det veldig bra ellers, krangler omtrent ikke og viser mye kjærlighet. Å gjøre det slutt er ikke et alternativ, så det rådet trenger jeg ikke. Anonymkode: 35df1...dae Dere har forskjellig kjærlighetsspråk. Google det, dere burde lese om det sammen så forstår dere hverandre bedre Anonymkode: abfb6...4f9
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #9 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dette har sikkert blitt tatt opp flere hundre ganger. Det er den eldste klisjeen i boka, hadde aldri trodd jeg skulle ende opp her så ung. Vi har relativt sjeldent sex og jeg føler ikke at hun er spesielt med eller tent når det først skjer. Dette har vært et tema flere ganger før men det har bare vært overfladisk. Men denne gangen ble samtalen litt mer opphetet en vanlig. Og da kom det frem, hun har ikke behov for å ta på meg eller for at jeg skal ta på henne. Hun har forøvrig ikke behov for noe som helst seksuell nærhet, ikke kline engang. Hun mener det er normalt at lidenskap tilhører starten av forholdet og at dette ikke er noe man må jobbe for. Hele seansen var utrolig sårende, tror det ødela mye av min tiltrekning til henne. Sex er bare sex for henne, det har tydeligvis ikke noe med følelser å gjøre. Hun forstår ikke hvorfor sex er mye viktigere en bare nytelse for meg. Uansett, har noen erfaringer å dele? Råd? Vi har det veldig bra ellers, krangler omtrent ikke og viser mye kjærlighet. Å gjøre det slutt er ikke et alternativ, så det rådet trenger jeg ikke. Anonymkode: 35df1...dae Jeg er mann og er 100% enig med henne. For mange menn og kvinner er det sånn at seksuell lyst (over samme partner) taper seg kraftig ettersom tiden går. Da er det mye bedre å trappe ned seksuell initmitet/aktivitet enn å spille skuespill. Anonymkode: 1641c...8cd 10
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #10 Skrevet 12. mars 2021 Jeg er litt sånn selv, hater å bli tatt på generelt og har ikke så enormt behov for noe egentlig. Noen er bare sånn, vi er jo forskjellige. Hvis du ikke klarer å leve med det, bør du finne en med samme behov som deg desverre. Anonymkode: ea7f5...3f8 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #11 Skrevet 12. mars 2021 I starten av forholdet var hun mer gira på sex pga spenninga. Dette er sånn hun er til vanlig. Dette er hennes vanlige libido, dv lavt. Anonymkode: 63178...c7d 1
sicario Skrevet 12. mars 2021 #12 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden):Uansett, har noen erfaringer å dele? Råd? Vi har det veldig bra ellers, krangler omtrent ikke og viser mye kjærlighet. Å gjøre det slutt er ikke et alternativ, så det rådet trenger jeg ikke. Anonymkode: 35df1...dae Har ingen råd, men samme erfaring egentlig. jeg lever i et forhold hvor sex ikke er en prioritet eller savn. Vi har det helt topp uten å ha et sexliv lenger 😊 forskjellen er at vi har samme behov og ønsker, noe dere ikke har. Derfor har jeg enhetlig ikke noe godt råd annet en å ha en god og åpen kommunikasjon. 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #13 Skrevet 12. mars 2021 Det finnes damer som liker sex, også langt inn i forholdet. Anonymkode: 63178...c7d 7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #14 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg er mann og er 100% enig med henne. For mange menn og kvinner er det sånn at seksuell lyst (over samme partner) taper seg kraftig ettersom tiden går. Da er det mye bedre å trappe ned seksuell initmitet/aktivitet enn å spille skuespill. Anonymkode: 1641c...8cd Men da sier man fra om dette, helt i starten. Eller hva? Anonymkode: 60745...0b4 8
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #15 Skrevet 12. mars 2021 Å være uten sex og følelser hadde jeg ikke greid å leve med Anonymkode: 72ce0...952 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #16 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men da sier man fra om dette, helt i starten. Eller hva? Anonymkode: 60745...0b4 Tror ikke alle vet hvordan de er. Anonymkode: 63178...c7d 8
sicario Skrevet 12. mars 2021 #17 Skrevet 12. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å være uten sex og følelser hadde jeg ikke greid å leve med Anonymkode: 72ce0...952 Men mange greier det. Man skal heller ikke sette sex opp mot følelser, som om man ikke kan ha det ene uten det andre. jeg og samboer har masse følelser for hverandre selvom vi ikke har sex. man kan også ha sex uten følelser. Endret 12. mars 2021 av sicario 7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #18 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror ikke alle vet hvordan de er. Anonymkode: 63178...c7d Nå spurte jeg en som var bevisst på det. Anonymkode: 60745...0b4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #19 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men da sier man fra om dette, helt i starten. Eller hva? Anonymkode: 60745...0b4 Det kan nok komme som en overraskelse, hvis det er første langvarige forholdet. Anonymkode: c9715...3c5 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #20 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Dette har sikkert blitt tatt opp flere hundre ganger. Det er den eldste klisjeen i boka, hadde aldri trodd jeg skulle ende opp her så ung. Vi har relativt sjeldent sex og jeg føler ikke at hun er spesielt med eller tent når det først skjer. Dette har vært et tema flere ganger før men det har bare vært overfladisk. Men denne gangen ble samtalen litt mer opphetet en vanlig. Og da kom det frem, hun har ikke behov for å ta på meg eller for at jeg skal ta på henne. Hun har forøvrig ikke behov for noe som helst seksuell nærhet, ikke kline engang. Hun mener det er normalt at lidenskap tilhører starten av forholdet og at dette ikke er noe man må jobbe for. Hele seansen var utrolig sårende, tror det ødela mye av min tiltrekning til henne. Sex er bare sex for henne, det har tydeligvis ikke noe med følelser å gjøre. Hun forstår ikke hvorfor sex er mye viktigere en bare nytelse for meg. Uansett, har noen erfaringer å dele? Råd? Vi har det veldig bra ellers, krangler omtrent ikke og viser mye kjærlighet. Å gjøre det slutt er ikke et alternativ, så det rådet trenger jeg ikke. Anonymkode: 35df1...dae Noen ganger kan man miste lysten på bare partneren sin, men hun har tydeligvis vært slik fra før. Jeg er kvinne selv, men hadde følt meg lurt altså. Sex er kjempeviktig for meg i et forhold. Kanskje snakke om muligheten for et åpent ekteskap. Har ikke noe annet å si egentlig, hun kan jo ikke tvinges til å føle lyst heller. Anonymkode: a818d...415 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå