AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Hun har vært helt tørr nå i et halvt år, men de siste ukene tisser hun litt-mye på seg 1-3 ganger hver eneste dag. Mest hjemme, men også i barnehagen. Jeg blir snart småsprø av å vakse klær.. Bevarer alltid roen, men nå kjenner jeg at det tærer! Hun ble store søster for 1 år siden, og vet ikke om det kan være en reaksjon på det. Plutselig vil hun aldri gå på do selv lenger. Skal løftes opp på doen, tørkes når hun tisser (vi tørker alltid avføring), løftes ned igjen osv.. Nå er det sånn akutt «jeg må på do.» Hvis vi ikke kaster fra oss alt vi har i hendene tisser hun på seg. Hjelp!!😫😫😫 Anonymkode: 38d61...65c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #2 Skrevet 12. mars 2021 Vil tro babyen har innvirkning ❤ Kan du snakke med henne om dette? Si at hun må huske å si fra når hun må på do, og stor jente, storesøster osv. Og rett ut spørre om hun skulle ønske hun også var baby nå. Merker at det hjelper veldig her hjemme når jeg husker å snakke ordentlig om ting. Men fort gjort å glemme i hverdagen. Anonymkode: 5433f...11a 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #3 Skrevet 12. mars 2021 Det er veldig vanlig at barn som har sluttet med bleie begynner å tisse på seg igjen når de får søsken. Da begynner man med bleie igjen en liten periode, og slutter når hun er klar for det igjen. Anonymkode: 0b415...912 2
Gjest Albbas Skrevet 12. mars 2021 #4 Skrevet 12. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er veldig vanlig at barn som har sluttet med bleie begynner å tisse på seg igjen når de får søsken. Da begynner man med bleie igjen en liten periode, og slutter når hun er klar for det igjen. Anonymkode: 0b415...912 Hvorfor i all verden skal man begynne med bleie igjen? Da vil hun jo ikke kjenne at hun tisser på seg i samme grad.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #5 Skrevet 12. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er veldig vanlig at barn som har sluttet med bleie begynner å tisse på seg igjen når de får søsken. Da begynner man med bleie igjen en liten periode, og slutter når hun er klar for det igjen. Anonymkode: 0b415...912 Nei, man begynner helst ikke med bleier igjen Anonymkode: 76886...86d 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #6 Skrevet 12. mars 2021 Vet ikke om det er vanlig, men min 4-åring har hatt masse uhell siden hun sluttet med bleie for over et år siden. Hun er kjempedårlig på å kjenne selv når hun må tisse, og er avhengig av at vi foreldre og barnehagepersonale minner henne på å gå på do. Virker ikke som barnehagen ser på det som unormalt. Men hun har aldri hatt perioder hvor hun har vært helt tørr da. Anonymkode: d5efa...257 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #7 Skrevet 12. mars 2021 Barn er forskjellige. Noen bruker lang tid. Ikke sammenlign deg med naboen som skryter av hvor enkelt og smertefritt det har gått. Ikke mist tålmodigheten med barnet. Det er ikke barnets feil. Få hjelp til å vaske og bytte klærne. Jeg spyr av tisseklær fordi det var så mye av det en periode. Men nå har det ikke vært uhell på 3 måneder! Fortsetter det kan du også snakke med helsestasjonen. Noen barn trenger litt mer hjelp. Det betyr ingen ting. Det er bare sånn det er. Anonymkode: afee8...429 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #8 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Barn er forskjellige. Noen bruker lang tid. Ikke sammenlign deg med naboen som skryter av hvor enkelt og smertefritt det har gått. Ikke mist tålmodigheten med barnet. Det er ikke barnets feil. Få hjelp til å vaske og bytte klærne. Jeg spyr av tisseklær fordi det var så mye av det en periode. Men nå har det ikke vært uhell på 3 måneder! Fortsetter det kan du også snakke med helsestasjonen. Noen barn trenger litt mer hjelp. Det betyr ingen ting. Det er bare sånn det er. Anonymkode: afee8...429 Jeg bare stusser over at det har gått smertefritt siden hun sluttet med bleie for et halvt år siden, mens nå er det uhell på uhell. 😖 Anonymkode: 38d61...65c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #9 Skrevet 12. mars 2021 Mi var også 100% tørr, utenom på natt, i ca ett halvt år. Så plutselig begynte hun å tisse på seg igjen, kunne skje minst 5 ganger per dag..... varte i over ett halvt år, noen dager bedre enn andre, men uhell daglig. Gikk så gradvis over.... her var det ingen åpenbart grunner og barnehagen mente det ikke var uvanlig.... Anonymkode: bc310...3af
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #10 Skrevet 12. mars 2021 Hos oss pågår det enda 2 år etter bleieslutt. Synd å si det men er blitt så vant til å vaske klærne, bilstol, sofatrekk og lignende at jeg ikke vet bedre🙈 vi har hatt oppfølging hos både lege og helsesøster, og det er ikke unormalt men kan være biologiske grunner til det. Anbefaler deg å se nrk sin serie «den magiske kroppen» om nyrene med barnet ditt, den har gitt oss gode samtaler med vår😊 Anonymkode: 731d0...ec1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå