AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Har en nyfødt på bare 6 dager. Han får godt tak og dier skikkelig, men etter bare noen minutter er han fornøyd og slipper taket. Og sover da gjerne et par timer før ny runde. Han gaper og er ivrig på puppen når han vil ha mat. Men er det ikke litt kort å die bare 5 minutter? Redd for at han ikke får i seg nok mat Anonymkode: 041f5...192
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #2 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Har en nyfødt på bare 6 dager. Han får godt tak og dier skikkelig, men etter bare noen minutter er han fornøyd og slipper taket. Og sover da gjerne et par timer før ny runde. Han gaper og er ivrig på puppen når han vil ha mat. Men er det ikke litt kort å die bare 5 minutter? Redd for at han ikke får i seg nok mat Anonymkode: 041f5...192 Mi jente var også sånn fra hun var ganske liten, brukte stort sett mellom 5 og 10 minutter (oftest 5-6), med mindre hun sovnet på puppen. Jeg var bekymret for det samme, men hun gikk greit opp i vekt, så hun var nok bare veldig effektiv! Har han nok tissebleier, og er litt våken mellom soveøktene? Ville gjerne tatt noen ekstra vektkontroller for å sjekke om han går opp i vekt som han skal, og gjør han det er det ikke noe å bekymre seg for! Anonymkode: 9abba...c7c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #3 Skrevet 12. mars 2021 Min er 11 dager gammel og er også ganske raskt ferdig. Har dere vært på vektkontroll? Hører du at han svelger unna? Hvis babyen legger fint på seg og har mange våte bleier så er han nok bare effektiv til å melke brystet. Anonymkode: 1f5d2...b19
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #4 Skrevet 12. mars 2021 Min var sånn fra dag 1 og gikk veldig fint opp i vekt allikevel, han spiste bare veldig effektivt! Anonymkode: 33558...064
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #5 Skrevet 12. mars 2021 Min første var sånn, effektiv dier:) og nr 2, som er 3 dager gammel, viser samme tendensene. Første la godt på seg og nr 2 legger enda bedre på seg til nå:) Anonymkode: c1343...604
Gjest Albbas Skrevet 12. mars 2021 #6 Skrevet 12. mars 2021 Sånn var minstejenta mi også. Veldig uvant. 😛 Hvis vektutvikling og antall tissebleier (frem til vekt er sjekket) er ok er det fint.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #7 Skrevet 12. mars 2021 Jeg synes ikke han er så mye våken mellom måltidene heller 😖 men har endel av både tisse og bæsjebleier, og skriker lite. Er kun hvis han ikke får puppen raskt nok. Betryggende å høre at dere også har like erfaringer iallefall. Men er det bekymringsfullt at han er så lite våken?? Ts Anonymkode: 041f5...192
Gjest Albbas Skrevet 12. mars 2021 #8 Skrevet 12. mars 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes ikke han er så mye våken mellom måltidene heller 😖 men har endel av både tisse og bæsjebleier, og skriker lite. Er kun hvis han ikke får puppen raskt nok. Betryggende å høre at dere også har like erfaringer iallefall. Men er det bekymringsfullt at han er så lite våken?? Ts Anonymkode: 041f5...192 Så ferske babyer kan sove veldig mye ja. 😄
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #9 Skrevet 12. mars 2021 Vår yngste har også vært kjapp til å spise, og det var uvant for meg også. Hun sov også nesten hele tiden, men spiste ivrig. Det første barnet vårt hadde litt gulsott, og hun var slapp den første uken på grunn av det. Henne var det også vanskelig å få i mat i det hele tatt da hun var helt nyfødt, vi måtte vekke/holde henne våken for at hun skulle die. Når gulsotten ga seg, diet hun lenge, småsov og spiste videre uten å slippe taket, og det føltes som jeg ammet konstant. Mens lillesøsteren fortsatte å die aktivt et par minutter, og så var hun ferdig og sov et par timer i en vugge fram til neste måltid. Anonymkode: 7d098...098
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå