Gå til innhold

Fuktig rom!


Gjest GryVinkel

Anbefalte innlegg

Gjest GryVinkel

Sambo svetter slik når han sover! Selv om han sover uten klær og bruker et tynt laken som dyne, så blir han dyvåt av svette hver natt. Ikke bare blir sengetøyet på hans side fuktig, men jeg merket i natt når jeg var en tur på toilettet, at lufta på soverommet var blitt veldig fuktig også. Vi sover med åpent vindu om natta og vinduet står på vidt gap på dagtid. Noen som har noen tips? Enten på sambo eller lufta :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesten

Litt av det samme problemet har vi også. Leieligheten er som en hermetisk lukket boks, særlig om sommeren. Og boende mitt i byen i første er det ikke aktuelt å sove med vinduet oppe om natta, desverre.

Problemet har blitt løst ved kjøp av en aircondition som står på gulvet med en slange ut av vinduet (den skal egentlig festes, men det orka vi ikke). Den kan brukes til mer enn bare aircondition (også varme), men den suger ut fuktigheten av rommet på ca 1/2 time og rommet blir kjølig. Maskinen har en liten boks som fylles opp av det vannet som den suger opp, så vi så fysisk at fuktigheten forsvant. Merket det godt på sengetøyet nå i sommer at det var mindre fuktighet i det.

Vi kjøpte vår på Smartklubb og den kostet noen tusenlapper, men det var virkelig verdt det. Tror at andre butikker som fører litt større elektroniske varer burde ha sånne. Ta en titt på Elkjøp, Lefdal etc, så finner du det helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...