AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Tror du alle som begynner bli lei av hjemmekontor og isolasjon nå forstår at det ikke er så gøy å være uføre og gå hjemme alene hver dag? Anonymkode: ada4b...0a7 9
Gjest Råååsa Skrevet 12. mars 2021 #3 Skrevet 12. mars 2021 Det kan jeg aldri tenke meg. For ingen prater om hvordan ungene i Syria har det etter ett tiår med krig. Bare om norske hvite unger som har liten kohort og ikke får dra på sydenferie i påska og hvor fælt det er.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #4 Skrevet 12. mars 2021 Virker som om mange elsker å ha hjemmekontor. Frykter at mange av disse blir uføre når de må møte på jobb igjen 🙂 Anonymkode: e7a85...fe6 10
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #7 Skrevet 12. mars 2021 Jeg er passe lei av hjemmekontor, men jeg har ingen anelse om hvordan det er å være ufør og tror ikke at min lille hjemmekontorerfaring vil få meg til å forstå. Jeg er i daglige digitale møter, snakker med kollega på telefon og føler at jeg gjør en god jobb ut i fra forutsetningene. Anonymkode: 6e8ad...eb2 11
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #8 Skrevet 12. mars 2021 Nei, kan ikke skjønne hvorfor man skal begynne å sammenligne seg med uføretrygdede. Ja, man kan kjenne på isolasjon og ensomhet, men derfra å tenke på uføretrygdede ser jeg ikke helt. Anonymkode: eee90...0b4 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #9 Skrevet 12. mars 2021 Uføretrygdede kan vel forlate huset i løpet av dagen? Anonymkode: bcf68...06e 7
Jif Skrevet 12. mars 2021 #10 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Uføretrygdede kan vel forlate huset i løpet av dagen? Anonymkode: bcf68...06e Tenker det samme. 1
Bloodflowers Skrevet 12. mars 2021 #11 Skrevet 12. mars 2021 Synes ikke man kan sammenligne de to tingene. Jeg har hatt hjemmekontor siden mars i fjor. Men jeg er jo på jobb. Jeg ser også kollegaene mine på Teams. Dessuten er jeg frisk. Jeg tenker ikke bare på det sosiale, men jeg kan ikke sette meg inn i hvordan det er å ha en sykdom, skade eller lyte som påvirker meg i så stor grad at jeg ikke kan jobbe, fordi jeg ikke har vært i den situasjonen selv. 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #12 Skrevet 12. mars 2021 De som er uføretrygdede sitter vel ikke på en dårlig "kontorplass" 8 timer hver dag? Anonymkode: d486b...f01 11
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #13 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Uføretrygdede kan vel forlate huset i løpet av dagen? Anonymkode: bcf68...06e Veldig mange kan faktisk ikke det pga fysiske og psykiske begrensninger. Det finnes uføre i landet som kun kan være ute av huset for å dra på butikken og handle, og that's it. Slik er det år etter år etter år. Det er vanskelig å skjønne for noen som er frisk, ja jeg vet, men når man setter det i kontekst isolasjon at folk holder på å bli gal av å være i 14 dager karantene, så bør man ha i bakhodet at noen har levd i ufrivillig karantene i f.eks 14 år. Anonymkode: 9630a...02e 19
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #14 Skrevet 12. mars 2021 Er du ufør og føler deg ensom må du jo ta grep for å ikke være så ensom da! Bli frivillig hos frivillighetssentralen - da kan du få en ringevenn eller være frivillig på arrangementer, bli frivillig hos røde kors - da kan du få en besøksvenn som du kan besøke eller så kan du være følgesvenn, du kan melde deg som vertinne/vert på et sykehus og følge pasienter til avdelingen de skal på. Med andre ord finnes det utallige muligheter der ute, men du må gjøre en innsats for å få det litt bedre! Jada, mye av dette går ikke nå, men det er likevel ting man kan være med på nå! Du kan også få deg en hobby og finne folk på nettet med samme interesse som deg! Og joda, jeg er ufør selv, alt jeg pleide å gjøre av frivillighetsarbeid før koronaen er fremdeles stengt, men vi har online-strikkekafeer, jeg er ute på tur, jeg trener, jeg ringer folk og jeg driver med hobbyene mine når energien og smertene ikke tar overhånd. I april skal jeg på digitalt sytreff f.eks., så det er mye å finne på selv på nettet! Anonymkode: b717e...c84 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #15 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Veldig mange kan faktisk ikke det pga fysiske og psykiske begrensninger. Det finnes uføre i landet som kun kan være ute av huset for å dra på butikken og handle, og that's it. Slik er det år etter år etter år. Det er vanskelig å skjønne for noen som er frisk, ja jeg vet, men når man setter det i kontekst isolasjon at folk holder på å bli gal av å være i 14 dager karantene, så bør man ha i bakhodet at noen har levd i ufrivillig karantene i f.eks 14 år. Anonymkode: 9630a...02e Jeg har mer eller mindre gjort det. Sånn sett er ikke koronatiden noe anderledes. Anonymkode: 7714b...be8 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #16 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du ufør og føler deg ensom må du jo ta grep for å ikke være så ensom da! Bli frivillig hos frivillighetssentralen - da kan du få en ringevenn eller være frivillig på arrangementer, bli frivillig hos røde kors - da kan du få en besøksvenn som du kan besøke eller så kan du være følgesvenn, du kan melde deg som vertinne/vert på et sykehus og følge pasienter til avdelingen de skal på. Med andre ord finnes det utallige muligheter der ute, men du må gjøre en innsats for å få det litt bedre! Jada, mye av dette går ikke nå, men det er likevel ting man kan være med på nå! Du kan også få deg en hobby og finne folk på nettet med samme interesse som deg! Og joda, jeg er ufør selv, alt jeg pleide å gjøre av frivillighetsarbeid før koronaen er fremdeles stengt, men vi har online-strikkekafeer, jeg er ute på tur, jeg trener, jeg ringer folk og jeg driver med hobbyene mine når energien og smertene ikke tar overhånd. I april skal jeg på digitalt sytreff f.eks., så det er mye å finne på selv på nettet! Anonymkode: b717e...c84 Ja jeg skulle gjerne ha gjort det samme som deg, hadde jeg bare hatt halvparten av energinivået du presenterer her. Men jeg er ikke i nærheten. Ikke engang litt. Anonymkode: 9630a...02e 10
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #17 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har mer eller mindre gjort det. Sånn sett er ikke koronatiden noe anderledes. Anonymkode: 7714b...be8 Jeg merker heller ingen forskjell på livet med eller uten korona. Men jeg tenker at for alle så kommer korona en dag til å gå over, det kommer det ikke for meg. Jeg må leve i koronaisolasjonen kanskje 50 år til, hvis ikke medisinsk forskning får et usannsynlig gjennombrudd. Anonymkode: 9630a...02e 8
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #18 Skrevet 12. mars 2021 Men hvis man er så syk og dårlig som det blir skrevet om i trådene her, så vil man ikke kunne sammenligne det uasnett. Er jeg hjemme flere dager fordi jeg er veldig syk eller skadet har jeg på en måte nok med å være syk de fleste timene i døgnet og jeg rekker ikke å kjede meg og det føles som om timene bare flyr av sted. Er jeg derimot frisk og sitter hjemme flere dager, så vil jeg kjede meg. Anonymkode: 349c5...641 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #19 Skrevet 12. mars 2021 De som er ekte syke er ikke ute og fester hver helg, drar på kafé og reiser til utlandet. De som er ekte syke er ensomme og sitter hjemme alene hver dag. Anonymkode: a4015...ff9 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #20 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvis man er så syk og dårlig som det blir skrevet om i trådene her, så vil man ikke kunne sammenligne det uasnett. Er jeg hjemme flere dager fordi jeg er veldig syk eller skadet har jeg på en måte nok med å være syk de fleste timene i døgnet og jeg rekker ikke å kjede meg og det føles som om timene bare flyr av sted. Er jeg derimot frisk og sitter hjemme flere dager, så vil jeg kjede meg. Anonymkode: 349c5...641 Det du skriver om egen sykdom her kan i alle fall ikke sammenlignes mot uføre som er kronisk isolert pga helsen. Timene flyr faktisk ikke av sted, og mange kjeder seg døgnet rundt uten mulighet for å gjøre noe med det. Anonymkode: 9630a...02e 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå