Gå til innhold

Steder i Norge

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har alltid hørt historier om spøkelser og paranormale ting som skjer der og der.

Men hvor er egentlig disse stedene i Norge?

Har hørt om munken i Nidarosdomen, men hvor ellers?

Hvilke steder er "spøkelses-stedene" i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk! Så den andre tråden, men glemte å nevne de her..

Fint om man også kan skrive litt om hva som skjer der/hva (hvem) som går igjen osv.

Hvis noen flere vet da?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så ikke den andre tråden :)

Fortell hva du vet om det da Rosin....jeg lest den andre tråden før i dag...og den forklarte jo nesten ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell hva du vet om det da Rosin....jeg lest den andre tråden før i dag...og den forklarte jo nesten ikke noe.

Ja!! Fortell, fortell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Grå Dame på Dr. Holms hotell på Geilo. Ellers er det vel mange hoteller som angivelig skal være hjemsøkt.

Det sies at en gammel rektor går igjen på Vefsn Folkehøyskole i Mosjøen og Heimevernets lokaler i Mosjøen er det visstnok en tysk soldat som går igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom en bok i fjor høst som omtaler disse stedene rundt om i Norge. Husker ikke tittel eller forfatter (var en dame ihvertfall), men spør på biblioteket eller i bokhandelen de vet det sikkert :)

Men, det finnes jo mange steder som ikke er "berømte" også,da. Et sted jeg jobbet (var for mange,mange år siden en politistasjon), går det igjen en mann. Jeg så han et par ganger når jeg jobbet overtid. Han gikk forbi døren og så vidt jeg kunne skimte hadde en grå frakk. Det var litt ekkelt,men han gjorde/gjør ingen noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabellas

Vet om noen som jobber på det hotellet på Geilo... *grøss* jeg har selv opplevd spøkelser, og syns det er uhyggelig å være på slike steder. Typisk kalde steder.. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Isabellas

Jeg har iallefall opplevd masse ganger at jeg har begynt å fryse noe helt forferdelig på steder/hus det spøker - og så har det senere vist seg å være gjenferd der... De andre fryser ikke, bare jeg... Har opplevd masse slikt, og jeg er sånn at jeg ikke tror på ting før jeg ser det. Litt ekkelt... Er slik i barndomshjemmet mitt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme i Telemark var det jo en god del. I Hørte-skogene skal det visstnok finnes djevelhunder som jagde folk til døde på 1700-tallet ;)

I Ulefoss er det en gammel kirkeruin hvor presten fortsatt skal gå igjen.

Og jeg kan ikke glemme "Den Grå Damen" som går igjen i herskapshuset i Brekkeparken i Skien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akershus festning skal ha flere spøkelser, bl.a. noen små porfyrer(?) som kommer opp som små flammer fra et gulv like før det kommer en stor brann. Det skal også være en hund som går igjen ved å lage knurrelyder, og en rytter på hest som vrinsker. Her er det altså mye snacksy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det mysser av de i Telemark i alle fall.

Er visst et hus i Kilebygda som det tar helt av i. Forelda mine overnatta der på 80-tallet en gang vissnok, og det var ikke helt koselig ;)

Etter sigende skal huset ha blitt forsøkt solgt flere ganger men ingen orker å bo der. Vet ikke om det er rivd nå eller hva som har skjedd.

Er ganske sikker på at det spøkte i huset vi bodde i for et par år siden, som faktisk er "naboen" til Brekkeparken i Skien. Var ganske guffent der.

Bestemor angir også å ha sett et gjenferd ved gravlunden midt i Skien sentrum en tidlig morgen.

Det er flere gamle trehoteller rundt om i landet det spøker på sies det, husker jeg så en ganske interessant side om det på nettet en gang og tror det også har vært mange reportasjer i ukeblader og liknende om disse. Spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...