Gå til innhold

Det går bra mamma. Jeg har sluttet å glede meg til ting jeg😢

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sa min sønn når jeg fortalte at også påsken går i vasken😭 det skjærer sånn i mammahjertet å høre. Hva er det vi gjør med disse pandemibarna? Hvor skadelig er det ikke når barn slutter å glede seg, slutter å håpe. Ikke tør å tro at det kan være sant at du skal få spille fotball igjen, for han blir bare så skuffa. 

Anonymkode: b974f...edb

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

#thathappened

Anonymkode: fbd84...952

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere planlagt utenlandstur? 

Anonymkode: ddd94...638

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor gammel er han da? Er jo mye man kan finne på. Man kan bake, stå i bakken, ut på tur å grille, ut å leke, hobby inne som å male egg og lage kyllinger osv. eggjakt ++ 

påsken er jo ikke avlyst, man må jo bare gjøre det beste ut av det med de restriksjonene man har

Anonymkode: 28279...533

Han er 7. Det har vi gjort i et år og er drittlei. I påsken besøker vi alltid bestemor og bestefar i en annen by. Det er den eneste påsken han kjenner og nå er den avlyst. Vi har bitt tennene sammen og gjort det beste ut av det i ett år, og nå har han altså sluttet å glede seg til ting😢

ts

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo påske. Det er mye man kan glede seg til i påsken. påskeegg, spill, turer ut er ikke avlyst.  Hvordan snakker  du med barna dine egentlig? 

Anonymkode: 7ac69...85e

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Påsken kommer uansett. Det er opp til oss foreldre å gjøre den bra. 

Påskeegg og lammelår er det ingen forbud mot. 

Mine gleder seg til påske. Hva er det som dere ikke skal gjøre som er så ille å gå glipp av?

Anonymkode: 45d55...eef

• Liker 17
Skrevet (endret)

Kanskje du skal begynne å gi han ting å glede seg til som ikke trenger å gå i vasken? Haus opp skikkelig en tur i skogen med grilling og kakao, og få han til å glede seg skikkelig! Så gjennomfører du det 😊

Litt av cluet er kanskje å ikke fortelle for mye til barna om planer som kan gå i vasken på grunn av covid? Og heller at det blir en overraskelse for dem dersom det faktisk kan gjennomføres? 

Endret av LillEve
  • Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Nå må folk slutte å sutre og skylde på pandemien for alt mulig. Hva går i vasken???? I stedet for å skylde på pandemien for at livet ditt og livet til barna blir "ødelagt" så bruk heller fantasien! Dette er en ypperlig mulighet til å lære barna alt det man kan gjøre utendørs, i naturen, alt man kan lage. 

Hva er det forresten som går i vasken? At du ikke kan sende unga dine på Lekeland sånn at du kan sitte med mobilen og drive dank som tidligere? 

Anonymkode: 3dc84...177

• Liker 44
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor formidler du det sånn?

Man kan si «vi kan planlegge noe koselig å gjøre hjemme og i egen by/sted».

Og så tar man det derfra.

At han sier det er jo ikke så unaturlig, men at det ikke er noe vits å glede seg med mindre man skal på egeneid hytte eller utenlandsferie sier jo litt mer om standard kanskje? 

Anonymkode: 0bbf3...0f2

• Liker 18
Gjest Maxwell
Skrevet

Finn på ting som han synes er gøy, og kjøp masse påskegodteri. Påsken trenger ikke å bli ødelagt, bare litt anderledes. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må ta deg sammen, det er du som ødelegger for barnet ditt. Du har en fin anledning til å lære ham om å ta hensyn, at ting ikke alltid blir som forventet. Det er du som har hauset opp forventningene hans!  Det er du som oppfører deg som et barn.

Anonymkode: 66a84...277

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han er 7. Det har vi gjort i et år og er drittlei. I påsken besøker vi alltid bestemor og bestefar i en annen by. Det er den eneste påsken han kjenner og nå er den avlyst. Vi har bitt tennene sammen og gjort det beste ut av det i ett år, og nå har han altså sluttet å glede seg til ting😢

ts

Det er da jammen meg ditt ansvar som mor, å hjelpe gutten til å finne andre gleder. Selv om påsken blir annerledes, går den ike i vasken... 

Anonymkode: c11a5...243

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...