Gå til innhold

Det voldsomme hatet mot skinnyjeans, hva kommer det av?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Unge liker ikke skinny jeans fordi de ikke ønsker å vise/ fremheve den jævla fine figuren sin. Så de er ikke misunnelig på deg. Du får sikkert vist fram din jævla fine figur, og det er helt fint det, og alle ser at du har en fin figur,  men de unge tenker nok at du ser utdatert ut, fordi det som er moderne nå ikke fremhever kroppen så mye. Rart at du som jobber med unge ikke forstår såpass?

Anonymkode: a91fa...e2f

Men de unge drar buksa langt opp i musa og viser gjerne frem hele sprekken sin, da. 

Anonymkode: 1bcf3...285

• Liker 2
Skrevet
GudSelv skrev (13 timer siden):

Slengbukse og wide trousers. Kjedelig trend for oss menn og kanskje for enkelte kvinner liker kvinnelige former ☹️

Har ikke sett slengbukser noen steder, hvor selges de?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Unge liker ikke skinny jeans fordi de ikke ønsker å vise/ fremheve den jævla fine figuren sin. Så de er ikke misunnelig på deg. Du får sikkert vist fram din jævla fine figur, og det er helt fint det, og alle ser at du har en fin figur,  men de unge tenker nok at du ser utdatert ut, fordi det som er moderne nå ikke fremhever kroppen så mye. Rart at du som jobber med unge ikke forstår såpass?

Anonymkode: a91fa...e2f

Flott at ungdom ikke trenger å vise frem kroppen i skinnyjeans !

Anonymkode: a6285...cd0

• Liker 1
Skrevet

Hæ? Er det hat mot det?? Er det fordi mange ikke er fornøyd med hvordan de ser ut fordi de fremhever figurene deres kanskje?

AnonymBruker
Skrevet
Next skrev (23 minutter siden):

Hæ? Er det hat mot det?? Er det fordi mange ikke er fornøyd med hvordan de ser ut fordi de fremhever figurene deres kanskje?

Nei det er fordi de er schtøgge. På alle.

Anonymkode: 49249...778

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe "voldsomt hat", kun gen Z som gjør en sak ut av at det ser harry ut. De fleste har vel fått med seg at skinny jeans er ute av motebildet. Forøvrig morsomt å se voksne mennesker påstå at det er fordi folk i tenåra/tidlig tjueåra synes det er ustilig fordi de ikke kler det selv... Hallo liksom. Jeg har en bra figur, men velger en semi-tettsittende kjole med riktig snitt for å fremheve den over skinny jeans any day. Tror ikke spesielt mange unge jenter er sjalu på hvordan figuren til folk på 30+ ser ut i skinny. 

Anonymkode: d280c...b4f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er ikke noe "voldsomt hat", kun gen Z som gjør en sak ut av at det ser harry ut. De fleste har vel fått med seg at skinny jeans er ute av motebildet. Forøvrig morsomt å se voksne mennesker påstå at det er fordi folk i tenåra/tidlig tjueåra synes det er ustilig fordi de ikke kler det selv... Hallo liksom. Jeg har en bra figur, men velger en semi-tettsittende kjole med riktig snitt for å fremheve den over skinny jeans any day. Tror ikke spesielt mange unge jenter er sjalu på hvordan figuren til folk på 30+ ser ut i skinny. 

jeg kjenner jeg blir utrolig irritert over denne forestillingen om at det kun er ungdommen som har skjønt at skinny er ut. Alle som har litt sans for stil og interesse for mote har skjønt det, uansett om de er unge eller gamle. Og det har ikke noe med misunnelse å gjøre heller. Hilsen Gen X.

• Liker 7
Skrevet

Hva mener du med 30+?
hvordan ser kroppen deres ut mener du?

Jeg er syltynn og trener en del så er stram. Men jeg liker straight best. Foretrekker mer og mer klær som ikke sitter helt tett fordi det er ukomfortabelt og jeg har ikke så behov for å vise figurene min. 
Hva mener du med at gen Z ikke kler det? 

Skrevet

Nei det er fordi de er schtøgge. På alle.

Jeg synes ikke det er stygt på alle. Men da jeg var tenåring var det «ut» med buksa over navlen. Vi gikk i sånne super low, men nå synes jeg det er stygt.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Flott at ungdom ikke trenger å vise frem kroppen i skinnyjeans !

Anonymkode: a6285...cd0

Kroppen ser man jo uansett da. 

Anonymkode: 7f029...630

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Next skrev (13 minutter siden):

Hva mener du med 30+?
hvordan ser kroppen deres ut mener du?

Jeg er syltynn og trener en del så er stram. Men jeg liker straight best. Foretrekker mer og mer klær som ikke sitter helt tett fordi det er ukomfortabelt og jeg har ikke så behov for å vise figurene min. 
Hva mener du med at gen Z ikke kler det? 

Hva snakker du om? Hvor har jeg skrevet at gen Z ikke kler det? Jeg skrev at det er latterlig å late som om folk hater skinny jeans fordi "de ikke kler det selv". Jeg tror svært få som er i tenårene/tidlig tjueåra ser noen på 30+ og tenker "shit, hun har skinny jeans og fin figur, derfor HATER jeg skinny jeans!". Når jeg var i tenårene synes jeg folk som var seint i tjueåra var gamle. Hvis jeg var sjalu på noen var det folk på min egen alder, uansett hvor stram og tynn man kan være etter fylte 30. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

jeg kjenner jeg blir utrolig irritert over denne forestillingen om at det kun er ungdommen som har skjønt at skinny er ut. Alle som har litt sans for stil og interesse for mote har skjønt det, uansett om de er unge eller gamle. Og det har ikke noe med misunnelse å gjøre heller. Hilsen Gen X.

Gen X her 🙋‍♀️ Har også skjønt at skinny er ut. Kjøper derfor ikke skinny lenger når jeg skal ha ny bukse, men kvitter meg heller ikke med fullt brukbare bukser jeg allerede har. 

Anonymkode: 1bcf3...285

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var ung så kunne jeg likesom gå dages eller ukesvis på leiting etter perfekte bukser, men jeg gidder jo ikke det nå lenger.  Nå går jeg for det jeg kjenner til, og sjekker om det passer. 🤷‍♀️ Det er bukser, det er liksom ikke så verdt den tiden i livet mitt nå lenger. 

Men med det sakt så skjønner jeg heller bare ikke hva som er så fantastisk med buksene de går med heller, for jeg synes ikke de så er fine. 

Anonymkode: 7f029...630

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 13.39):

Folk som ikke kler det selv, men egentlig synes det er veldig fint kanskje? Ikke det at de noen gang ville innrømmet det og sikkert ville protestere heftig. Skinnyjeans er tingen, spør du meg :)

Anonymkode: 3afb3...a05

Enig.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selv syns jeg det rareste med dette er at enkelte fremdeles går med skinny jeans. Det har vært fullstendig ut siden 2017. Hvorfor kommer denne "debatten" nå? Er det pga tiktok?

Anonymkode: 67a18...43a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Selv syns jeg det rareste med dette er at enkelte fremdeles går med skinny jeans. Det har vært fullstendig ut siden 2017. Hvorfor kommer denne "debatten" nå? Er det pga tiktok?

Anonymkode: 67a18...43a

Hvis man føler seg vel i skinny jeans eller peplum-topper eller hva som helst som ikke er «in» nå, så syns jeg at det er rarere og tristere dersom man lar være å gå i de for å tekkes andre (trendbildet), enn at man har utviklet såpass selvtillit og stilsans at man bare kjører sin egen greie. 

Å kle seg etter hva som er på moten bare fordi det er på moten, syns jeg at er både kleint og lite personlig. 

• Liker 3
Skrevet
Tripptrapp1 skrev (50 minutter siden):

Hvis man føler seg vel i skinny jeans eller peplum-topper eller hva som helst som ikke er «in» nå, så syns jeg at det er rarere og tristere dersom man lar være å gå i de for å tekkes andre (trendbildet), enn at man har utviklet såpass selvtillit og stilsans at man bare kjører sin egen greie. 

Å kle seg etter hva som er på moten bare fordi det er på moten, syns jeg at er både kleint og lite personlig. 

Jeg også! Og vi skal fokusere på miljøet, da er en del av det å ikke følge moten!! Det er dyrt om man skal komme med siste mote hele tiden. Jeg synes også det er mye mote som har vært stygg. Som feks bar mage, herregud så stygt! Var isåfall veldig in for litt siden. Synes også giga rumpe er stygt. Sånn som folk driver å opererer på seg og trener. Tynne kropper og så kommer DEN gigantiske rumpa? Ser bare for meg at den begynner å sige nedover når som helst :fnise: så der har vi det jeg synes er stygt. 

AnonymBruker
Skrevet
On 3/12/2021 at 1:59 PM, AnonymBruker said:

Hatet kommer fra dem som ikke har opplevd de upraktiske sidene ved slengbukser. 

Som for eksempel at de hekter seg inn i sykkelkjedet - ikke bare risikerer man å tryne, men buksene kan revne og buksene blir svarte av sykkelkjedeolje. 

Håper virkelig buksene ikke er like lange som de var på 90-tallet. Alle buksene mine var slitt nederst bak, for buksene "subbet" i bakken. Ulekkert. Skene ble ofte usynlige under slengen. Det så rart ut - vi kompenserte med å kjøpe store sko, ala Buffalo. Vil vi tilbake dit? 

Følelsen av å bytte fra sleng til smale bukser unner jeg egentlig alle å oppleve. Magisk. Praktisk. Herlig.

Anonymkode: 39e5b...bbf

Det er ingen kule ungdommer som går noe sted må, de har elsparkesykkel, buss, trikk, foreldre som kjører de dit de vil, frem til de flytter ut når de er 28😅

Anonymkode: fb87e...d33

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er ingen kule ungdommer som går noe sted må, de har elsparkesykkel, buss, trikk, foreldre som kjører de dit de vil, frem til de flytter ut når de er 28😅

Mente å si sykler eller går*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...