Gå til innhold

Det voldsomme hatet mot skinnyjeans, hva kommer det av?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Håper virkelig buksene ikke er like lange som de var på 90-tallet. Alle buksene mine var slitt nederst bak, for buksene "subbet" i bakken. Ulekkert. Skene ble ofte usynlige under slengen. Det så rart ut - vi kompenserte med å kjøpe store sko, ala Buffalo. Vil vi tilbake dit

Ja det vil jeg, elsket de altfor lange buksene

Anonymkode: 46614...125

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Viste ikke at det var noe hat mot skinny jeans, jeg. 

Men uansett så   digger jeg skinny jeansene mine, så det så :jolie:

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg skjønner det ikke.

Anonymkode: 7c53c...d4f

Har ikke fått det med meg. Tipper det er noe som heter "mote". Glad jeg slipper å forholde meg til det.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi som er så gamle at vi husker 70-tallet kommer garantert aldri til å gå med slengbukser igjen. Grøss&gru.

Anonymkode: 8f96a...a8e

Hvor selger de slengbukser? Har ikke sett de en eneste plass 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe hat. Men skinny jeans er ikke moderne lenger, og det er vel ikke noe nytt at de som følger trender har en sterk motstand mot gårsdagens mote. For dem som vil gå med skinny jeans - hvorfor bry seg om hva andre måtte mene, gå med det du vil!  

Anonymkode: a91fa...e2f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Lama_Drama skrev (3 timer siden):

Nei, at buksene er helt ute og vi for gamle til å skjønne det. 

Vel, jeg synes ikke dagens olabukser ser så bra ut. Man ser bare bollete ut i dem, i min mening. 

Anonymkode: 7f029...630

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror bare skinnyjeans har blitt for «vanlig» for de yngre ungdommene. De som er født på 2000-tallet kan sannsynligvis ikke minnes at slengbukser var in en gang i tiden, og synes dermed at vide bukser er veldig revolusjonerende/eksotisk. Også er det nok mange aktører som har økonomiske interesser av at vi bytter ut alle klærne våre med jevne mellomrom

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Voldsomt hat? Altså, de er vel bare gått av moten 😛 

Anonymkode: 371f2...014

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi som er så gamle at vi husker 70-tallet kommer garantert aldri til å gå med slengbukser igjen. Grøss&gru.

Anonymkode: 8f96a...a8e

nei, vi som husker 70-tallet har vært gjennom alle jeanstrendene, og kan faktisk ha en kvalifisert mening.

Jeg er enig med deg i at slengbukser ikke er noe særlig. Jeg synes heller ikke de ekstreme low rise modellene som var in på 90-tallet fortjener et come back,( så da er de vel rett rundt hjørnet kan jeg tenke meg).

Jeg liker ikke skinny jeans, og har sikkert pådratt meg  skinny-hater-merkelappen. Nå er ikke skinny jeans de jeansene jeg hater mest (for det er low rise jeans), men jeg blir provosert over at man ikke kan få lov å si fornuftige ting som at "skinny jeans gir dårlige proporsjoner", eller "moten går i bølger, og nå er faktisk skinny jeans ut", uten at det dukker opp en haug med skinnyfanatikere og hevder at motens naturlov ikke gjelder for skinny jeans.

Jeg har levd gjennom alle jeanstrendene fra sleng til skinny, og har kommet til at det finnes en fasit: Det som ser best ut på flest, og er mest behagelig, er mid-rise jeans med bootcut eller slim fit. Ferdig snakka.

Anonymkode: 49249...778

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Som en annen skrev. Det er et klart generasjonsskille mellom de som bruker skinnyjeans og de som aldri i sin villeste fantasi kunne tenke seg å bruke det. Jeg er 26 år, bor i Oslo og har ingen venner som kunne funnet på å bruke skinnyjeans, det er flere år siden. Har noen venner på bygda som fortsatt bruker det..

Anonymkode: 7859c...404

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som en annen skrev. Det er et klart generasjonsskille mellom de som bruker skinnyjeans og de som aldri i sin villeste fantasi kunne tenke seg å bruke det. Jeg er 26 år, bor i Oslo og har ingen venner som kunne funnet på å bruke skinnyjeans, det er flere år siden. Har noen venner på bygda som fortsatt bruker det..

Anonymkode: 7859c...404

Du tenker som en middelaldrende person :Knegg:. Jeg er 52 og vil ikke drømme om å gå med skinny jeans, og kjenner ingen jevnaldrende som bruker det heller. Jeg brukte skinny jeans i 1983 og 2013.

Anonymkode: 49249...778

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AntiBullshit skrev (57 minutter siden):

Jeg tror bare skinnyjeans har blitt for «vanlig» for de yngre ungdommene. De som er født på 2000-tallet kan sannsynligvis ikke minnes at slengbukser var in en gang i tiden, og synes dermed at vide bukser er veldig revolusjonerende/eksotisk. 

Ja de får vel synes at det er det da 😄jeg tenker vel det samme om dems bukser, at det er gammeldags, fordi det er det jeg husker fra min barndom. Forresten syntes jeg slengbukser var kult på 90 tallet, men det er ikke primært slengbukser folk går med nå føler jeg, selv om de har vide bein. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forsåvidt fått med meg at skinny-jeans er «ute», men synes at formuleringen «voldsomt hat» mot et plagg som er gått ut på dato i mote-verdenen er å ta vel i. Her må det gå an å nyansere litt.. 

Kan noen opplyse opp hvilke jeans som er «in» da? 

Anonymkode: cbe29...919

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker slengbukser, straight leg og flared bukser, det er fint og klassisk. Skinny ser litt white trash ut for å være ærlig. Jeg var selv glad i skinny, men går ikke med de lenger. Har mile high fra Levis som jeg syns kan være kule i blant, men skinny er absolutt ikke noe jeg kjøper lenger. Ser bare slitne mødre med skinny jeans i kombinasjon med boblejakker og boots. Grøss

Anonymkode: 6eab3...49a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har forsåvidt fått med meg at skinny-jeans er «ute», men synes at formuleringen «voldsomt hat» mot et plagg som er gått ut på dato i mote-verdenen er å ta vel i. Her må det gå an å nyansere litt.. 

Kan noen opplyse opp hvilke jeans som er «in» da? 

Anonymkode: cbe29...919

mer mom-jeans nå om dagen. Det er det jeg har litt problemer med å forstå, hvorfor det plutselig har blitt kult. 

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er oppspilt i sos media. Egentlig ingen tenåringer som bryr seg. Det er foreldre/besteforeldre generasjonen som for en eller annen grunn har forestillt seg at de bryr seg. Tenåringer er for opptatt med andre ting til å egentlig bry seg hva de eldre generasjonene går kledd i. 

Hilsen en tenåringsmamma som jobber med tenåringer. 

P.S. De synes vi bare er teite for å fremdeles ha facebook

Anonymkode: 3cba0...862

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja de får vel synes at det er det da 😄jeg tenker vel det samme om dems bukser, at det er gammeldags, fordi det er det jeg husker fra min barndom. Forresten syntes jeg slengbukser var kult på 90 tallet, men det er ikke primært slengbukser folk går med nå føler jeg, selv om de har vide bein. 

Jeg liker at det er så stor variasjon. Før gikk "alle" med skinny, når går folk med slengbukser, flared bukser og straight leg. Syns det er kult at det ikke bare er en type bukser/jeans som er IN. Elsker variasjon. 

• Liker 4
Skrevet

Er det hat mot skinny jeans? Går hver dag med dem, har en hel haug, og ser jævla bra ut i dem. Kanskje folk som ikke kler dem selv hater at andre får en jævla fin figur i dem?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg liker at det er så stor variasjon. Før gikk "alle" med skinny, når går folk med slengbukser, flared bukser og straight leg. Syns det er kult at det ikke bare er en type bukser/jeans som er IN. Elsker variasjon. 

Det er jeg helt enig i faktisk. Bedre at alle får funnet sin stil enn at alle skal være like uansett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Low rise jeans har vist også kommet tilbake for å slå ut skinny jeans. 
Blir bra å prakke på flere ungjenter spiseforstyrrelsene som kom med de buksene.

Anonymkode: a86cf...961

Huff, low rise jeans er så ubehagelig at det gir meg frysninger. 

Anonymkode: 58cb4...3b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...