Elaine Marley Skrevet 13. mars 2021 #21 Skrevet 13. mars 2021 Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Blekkulfina Skrevet 13. mars 2021 #22 Skrevet 13. mars 2021 Little Diva skrev (2 timer siden): Ble det ikke sagt at i og med at testingen har økt har også antallet smittet økt? I Trondheim samsvarer ikke tallene med tallene MSIS har blant annet fordi det handler om hvilken kommune man er folkeregistrert. MSIS tall for Trondheim er 14 og i følge kommuneoverlegen er tallet kun 1. Tallene for Oslo er vel hentet fra MSIS de også? Er det noe avvik der? Tallet som oppgis i media er hentet fra kommunens eget register, altså ikke MSIS. 314 igår; https://experience.arcgis.com/experience/742a281a0fa74ab79147a76e6b52833b Men tallet som fremgår i VG sitt korona-barometer er hentet fra MSIS og avviker ofte noe, enten den ene eller andre veien. Økningen i Oslo reflekterer både økt testing og økt smittsomhet pga mutasjonen, siden andel positive tester fortsatt er like høy. 1
Rullerusk Skrevet 13. mars 2021 #23 Skrevet 13. mars 2021 (endret) De holder skoler og bhg åpne, og skjønner ikke at det er som å pisse på leggen for å holde varmen. Nå som foreldrene, oss 40+ begynner å bli syke får de et problem m hele samfunnet om dette fortsetter. t-baneturene jeg må ta = øst europeere med munnbind rundt haka som demonstrativt protesterer. De trasser så jævlig at de smitter jo ned alle som går ombord. Uavhengig av munnbind. Og ingen sier noe. Slik har vi jo blitt. folk tar det ikke seriøst. folk forstår ikke logaritmisk vekst. Ikke alle er Magnus Carlsen hva gjelder å tenke 5 trekk frem... Endret 13. mars 2021 av Rullerusk 2
Undrerpåmyerart Skrevet 13. mars 2021 #24 Skrevet 13. mars 2021 Rullerusk skrev (2 timer siden): De holder skoler og bhg åpne, og skjønner ikke at det er som å pisse på leggen for å holde varmen. Nå som foreldrene, oss 40+ begynner å bli syke får de et problem m hele samfunnet om dette fortsetter. t-baneturene jeg må ta = øst europeere med munnbind rundt haka som demonstrativt protesterer. De trasser så jævlig at de smitter jo ned alle som går ombord. Uavhengig av munnbind. Og ingen sier noe. Slik har vi jo blitt. folk tar det ikke seriøst. folk forstår ikke logaritmisk vekst. Ikke alle er Magnus Carlsen hva gjelder å tenke 5 trekk frem... Nordmenn flest er blitt det feigeste folket på denne planeten. Tør aldri si i fra om noe som helst og bare nikker og bukker til myndighetenes lov og orden. Ikke noe evne til å tenke selv lenger. Forstår ikke hva som har skjedd med folk i dette landet. Er det oljepengene som har gjort folk så fantastisk unikt tafatte og pissredde for å mene noe eller opponere mot noe? Det er jo helt opplagt at vi må stenge skoler og barnehager nå, men vi har visst så veike og sårbare unger og ungdom her i Norge at de takler ikke noen uker hjemme fra skolen, da kollapser de mentalt og kommer aldri til å takle livet igjen. Jeg vet ikke hvorfor norske ungdom har blitt så hjelpesløse, men personlig kjenner jeg ikke en ungdom som viser tegn til å kollapse med en eventuell nedstengning. Og jeg kjenner mange av dem, så jeg forstår ikke helt hvem disse veldig sårbare og syke ungdommene er. Må være noe helt ufattelig magisk som skjer på skolene, siden de ikke klarer seg uten det i noen uker, men hva? Det forstår jeg ikke. 2
Fremhevede innlegg