Oppgitt78 Skrevet 12. mars 2021 #61 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det merket jeg Og jeg er fullstendig uenig med deg. Varslingssaker, anonymt eller ikke, bør vektlegges og komme fram. Det finnes så utrolig mye som ikke varsles som minst er skadelig for samfunnsutviklingen. Det er en grunn til at utidighet, nedbryting, utbrenthet, mobbing, trakassering osv blomstrer som aldri før. For vi har et samfunn som er for feig til å si ifra! Jeg mener at vi heller bør vektlegge å lære folk at det er greit å stå for det de mener, selv om det måtte være ubehagelig. Anonym varsling kan i ENKELTE tilfeller være nødvendig, og det er vel derfor vi også har et lovverk som åpner for denslags. Men slik utviklingen har gått på området, så ser det ut til at anonymiteten har blitt en hvilepute for mange.. Dessverre! Tanken var god, men konsekvensene er tilsynelatende for store til at det er udelt positivt.. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg la kanskje mye i ordene dine, men måten du eksemplifiserte på for å støtte opp din argumentasjon provoserte meg. Følelser er følelser! Det er helt i orden, slikt preller av som vann på gåsa her i gården. 🤗 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Haha, godt poeng. Står du inne for ærlighet og oppriktighet så må du nesten tåle streken du også Og det gjorde du, derav er du kanskje mer utrustet for å ikke tenke så mye personvern i aktuelle saker. Men vit at andre har andre grunner enn deg, og har et annet behov enn deg, for å uttrykke seg anonymt. Og da er ikke anonymitet feigt, men riktig måte å gjøre det på. Heller det enn å holde kjeft, som er det eneste alternativet her. Anonymkode: 915d3...6a5 Jeg er veldig opptatt av personvern som et grunnprinsipp, men misbrukspotensialet er dessverre stort i anonyme varslersaker. Personvern må gå begge veier i slike saker, og i anonyme varslersaker så bortfaller store deler av det for den som ev er anklaget. Derfor er jeg av den oppfatning at slikt er feigt, og at det bør unngås i så stor grad som overhodet mulig. Satt litt på spissen, men ikke over kanten.. 😉
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #62 Skrevet 12. mars 2021 CorvusCorax skrev (1 minutt siden): Men vedkommende spør jo ikke om råd. Det er viktig å følge med på anonymkode om man skal diskutere. Kan folk finne ut at jeg har sendt dem et anonymt brev Spør ikke TS om råd ??? Jeg ville bare få frem at vil en bli tatt på alvor så bør en iallefall holde seg litt saklig uansett hva en spør om . Når det gjelder å sende anonyme brev så handler det om et ønske om å skape uro, bråk og rettferdighet uten at det nødvendigvis er reelle og sannferdige påstander som blir lagt frem i det brevet . Mottageren blir fratatt muligheten til en dialog Anonymkode: ef63d...ba0 1
CorvusCorax Skrevet 12. mars 2021 #63 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan folk finne ut at jeg har sendt dem et anonymt brev Spør ikke TS om råd ??? Jeg ville bare få frem at vil en bli tatt på alvor så bør en iallefall holde seg litt saklig uansett hva en spør om . Når det gjelder å sende anonyme brev så handler det om et ønske om å skape uro, bråk og rettferdighet uten at det nødvendigvis er reelle og sannferdige påstander som blir lagt frem i det brevet . Mottageren blir fratatt muligheten til en dialog Anonymkode: ef63d...ba0 Det svaret der var i hvert fall ikke seriøst. Og ja, TS spør om råd. Men personen du siterte er IKKE TS. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #64 Skrevet 12. mars 2021 Oppgitt78 skrev (2 minutter siden): Jeg mener at vi heller bør vektlegge å lære folk at det er greit å stå for det de mener, selv om det måtte være ubehagelig. Anonym varsling kan i ENKELTE tilfeller være nødvendig, og det er vel derfor vi også har et lovverk som åpner for denslags. Men slik utviklingen har gått på området, så ser det ut til at anonymiteten har blitt en hvilepute for mange.. Dessverre! Tanken var god, men konsekvensene er tilsynelatende for store til at det er udelt positivt.. Følelser er følelser! Det er helt i orden, slikt preller av som vann på gåsa her i gården. 🤗 Jeg er veldig opptatt av personvern som et grunnprinsipp, men misbrukspotensialet er dessverre stort i anonyme varslersaker. Personvern må gå begge veier i slike saker, og i anonyme varslersaker så bortfaller store deler av det for den som ev er anklaget. Derfor er jeg av den oppfatning at slikt er feigt, og at det bør unngås i så stor grad som overhodet mulig. Satt litt på spissen, men ikke over kanten.. 😉 Men du vet at varslinger misbrukes mye med navn også? Varslinger med navn betyr ikke at det er mer sant enn om det er anonymt. Det at du oppfordrer til at "all" varsling skal skje med undertegnelse, så mister du også mye alvorlige varslingssaker, som igjen skaper kanskje enda større konsekvenser. De aller alvorligste varslingssakene skjer faktisk anonymt. Selv om du misliker det, så er det en stor grunn til at offentlige etater inviterer til anonymitet, samtidig som vi har et lovverk som skal ivareta varslere. Misbruk av varsling er ikke til å unngå. Det har jeg nevnt tidligere. Sjalusi, misunnelse, misoppfattelser osv er hovedgrunn til det, både anonymt eller ikke. Men det viktigste er at de alvorligste og mest berettiget varslingssaker har en mulighet til å slå igjennom. Og da unnlate å signere varslinger kan på mange måter være det beste for alle parter. Ja nei. Jeg er glad vi har det slik som vi har det, selv om du kanskje er misfornøyd med systemet og lovverket. Anonymkode: 915d3...6a5 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #65 Skrevet 12. mars 2021 CorvusCorax skrev (1 minutt siden): Det svaret der var i hvert fall ikke seriøst. Og ja, TS spør om råd. Men personen du siterte er IKKE TS. Jeg siterte deg 😂 og ikke TS , og det var fordi du sa at TS ikke spurte om råd, hvilket han/hun gjorde . At du mener at mitt svar ikke var seriøst er opp til deg. Anonymkode: ef63d...ba0
Oppgitt78 Skrevet 12. mars 2021 #66 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men du vet at varslinger misbrukes mye med navn også? Varslinger med navn betyr ikke at det er mer sant enn om det er anonymt. Det at du oppfordrer til at "all" varsling skal skje med undertegnelse, så mister du også mye alvorlige varslingssaker, som igjen skaper kanskje enda større konsekvenser. De aller alvorligste varslingssakene skjer faktisk anonymt. Selv om du misliker det, så er det en stor grunn til at offentlige etater inviterer til anonymitet, samtidig som vi har et lovverk som skal ivareta varslere. Misbruk av varsling er ikke til å unngå. Det har jeg nevnt tidligere. Sjalusi, misunnelse, misoppfattelser osv er hovedgrunn til det, både anonymt eller ikke. Men det viktigste er at de alvorligste og mest berettiget varslingssaker har en mulighet til å slå igjennom. Og da unnlate å signere varslinger kan på mange måter være det beste for alle parter. Ja nei. Jeg er glad vi har det slik som vi har det, selv om du kanskje er misfornøyd med systemet og lovverket. Anonymkode: 915d3...6a5 Varslinger vil alltid misbrukes, da det finne råtne mennesker overalt. Men det er vel stort sett hevet over enhver tvil at sannsynligheten for misbruk av varsler er langt mindre ved å stå frem med fullt navn..? Problemet ender opp i at det varsles anonymt i flere og flere saker, kun fordi at det er mulig å gjøre det uten at det skal bli ubehagelig for varsler. Det er en farlig utvikling! At det i ENKELTE saker kan ha sin misjon, er jeg ikke helt uenig i. 😊
CorvusCorax Skrevet 12. mars 2021 #67 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg siterte deg 😂 og ikke TS , og det var fordi du sa at TS ikke spurte om råd, hvilket han/hun gjorde . At du mener at mitt svar ikke var seriøst er opp til deg. Anonymkode: ef63d...ba0 Snakk om å gaslighte. Er det gøy? Vet ikke om du har glemt det, men får jo litt inntrykk av det - men personen du FØRST siterte er IKKE TS. Skjønner du det nå? Jeg mener der hvor du anklager personen for en "uhyggelig tone". Husker du nå? Nei, det er ganske opplagt at skriking ikke er seriøst. Når man forstørrer bokstavene i de grader og bruker masse utropstegn f.eks, så skriker man. Og skriking er bare tragisk spør du meg. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #68 Skrevet 12. mars 2021 Oppgitt78 skrev (4 minutter siden): At det i ENKELTE saker kan ha sin misjon, er jeg ikke helt uenig i. 😊 Fin måte å si at du er forholdsvis enig Anonymkode: 915d3...6a5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #69 Skrevet 12. mars 2021 hadde aldri tatt en anonym advarsel seriøst, ingen grunn til å være redd noen som ikke tørr å si det di vil si personlig til trynet mitt Anonymkode: 99d29...41d
Oppgitt78 Skrevet 12. mars 2021 #70 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fin måte å si at du er forholdsvis enig Anonymkode: 915d3...6a5 Ja, ca rundt 1%, ser det ut til.. 😉 Det forandrer ikke synet mitt på at det er feigt, men jeg innser at det i svært sjeldne tilfeller kan være mest hensiktsmessig.. Selv om det fortsatt er feigt da også.. 🤭 Artig at du bare hoppet over den personvernsbiten, jeg trodde det var viktig? 🤓
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #71 Skrevet 12. mars 2021 CorvusCorax skrev (11 minutter siden): Snakk om å gaslighte. Er det gøy? Vet ikke om du har glemt det, men får jo litt inntrykk av det - men personen du FØRST siterte er IKKE TS. Skjønner du det nå? Jeg mener der hvor du anklager personen for en "uhyggelig tone". Husker du nå? Nei, det er ganske opplagt at skriking ikke er seriøst. Når man forstørrer bokstavene i de grader og bruker masse utropstegn f.eks, så skriker man. Og skriking er bare tragisk spør du meg. Kjære deg ! Glem mine innlegg , så viktig var det ikke at du skulle bli irritert på meg. Noe skriking har jeg ikke stått for såvidt jeg vet. Men skjønner , grunnen til at du reagerer var størrelsen på bokstavene . Forklaringen er veldig enkel : Det bare ble sånn når jeg kopierte 😂😂 Sorry, jeg tenkte ikke over at det skulle oppfattes som skriking. Jeg er ikke så veldig dreven i ale metoder en kan bruke for å «få taket « på folk . Jeg reagerte bare på ordbruken, og dermed trekker jeg meg ut av denne tråden. Anonymkode: ef63d...ba0
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #72 Skrevet 12. mars 2021 Hjelpes for en tråd dette ble da.. takk til alle som har svart saklig. Jeg gjør som jeg hadde tenkt, lar denne personen få denne advarselen. Dere får bare mene det er feigt, dere aner ingenting om denne saken. Sånn, da takker jeg for meg i denne tråden 😊 Anonymkode: e25bb...6fd
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #73 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hjelpes for en tråd dette ble da.. takk til alle som har svart saklig. Jeg gjør som jeg hadde tenkt, lar denne personen få denne advarselen. Dere får bare mene det er feigt, dere aner ingenting om denne saken. Sånn, da takker jeg for meg i denne tråden 😊 Anonymkode: e25bb...6fd Men kan du ikke si hva slags type advarsel det er? Hva gjelder det? Anonymkode: 915d3...6a5 2
Gjest Mysticgirl Skrevet 13. mars 2021 #74 Skrevet 13. mars 2021 Ta på engangshansker før du tar i brev og konvolutt og eventuelt penn, så legger du ikke igjen fingeravtrykk. Du kan likevel kontaminere med DNA om det drysser hud og hår fra deg på brevet. Om det ikke er et trussel brev blir du vel ikke straffeforfulgt. Kan skjønne at du vil advare anonymt om livet ditt er i fare om du tilkjennegir deg selv.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #75 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 12.37): Tøffe i trynet er dere selvfølgelig som alltid bak en skjerm 😂 Anonymkode: e25bb...6fd Sa vedkommende som vil sende anonymt brev i posten🙈😂😂 Anonymkode: 32be1...fdd 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #76 Skrevet 13. mars 2021 Hadde jeg fått et brev med advarsel, hadde jeg kastet det rett i bosset. Hvis det er trusler, hadde politiet fått det. Anonymkode: bf470...efc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå