AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Del Skrevet 12. mars 2021 Hei, Jeg jobber med en livsstilsendring og driver derfor med pf. Spiser 16:8 eller 18:6. vinduet mitt er normalt mellom 11 og 19. Årsaken til at det ofte er et mindre vindu er tiden for middag. Å spise på denne måten fungerer veldig bra for meg på alle nivåer. Jeg blir mett, har ingen cravings, føler meg bre og går med i vekt. Denne helgen skal jeg til kjæresten min. I kveld kommer datteren hans på middag kl 20. Det betyr at jeg ikke får «lukket» vinduet før kanskje kl 21. Kjenner dette stresser meg litt. Planen er å vente med å spise til kl 13, men siden siste måltid i går var før kl 17, kjenner jeg nå på en sult som et litt ødeleggende for denne livsstilsendringen. Videre må jeg vente igjen til kl 13 med første måltid i morgen. Det bør derimot være uproblematisk. Tenker å «lukke» vinduet tidligere igjen i morgen slik at jeg er tilbake i rutinen søndag. Hvordan gjør andre som driver med periodisk faste det når det kommer anledninger som «ødelegger» rytme og rutine? Anonymkode: 0f189...d2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #2 Del Skrevet 12. mars 2021 Oh my! Mat skal ikke være så vanskelig. Anonymkode: 88184...949 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessan_ Skrevet 12. mars 2021 #3 Del Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvordan gjør andre som driver med periodisk faste det når det kommer anledninger som «ødelegger» rytme og rutine? Jeg lar ikke den periodiske fasten få styre hele livet mitt. Jeg forholder meg til den på vanlige, normale dager, og når jeg har dager som avviker så lar jeg det bare være. Jeg forsøker å være måteholden med hva jeg spiser, men jeg sitter ikke og ser på klokka i et sosialt lag. F.eks har jeg som regel 18:6 mandag til torsdag, mens i helgen har jeg lengre spisevindu og følger ikke så mye med. Hvis spisemønsteret mitt blir til et usosialt prosjekt som tvinger meg inn i faste rammer 365 dager i året, så blir det håpløst å leve med. Mitt råd er derfor å ikke være så rigid, men gi rom for fleksibilitet og tilpasning når det er nødvendig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #4 Del Skrevet 12. mars 2021 Takket for svar. Jeg har bare holdt på i ca 2 mnd, og pga corona har det vært veldig enkelt. Har også hatt en god vektnedgang og føler meg bedre enn på lenge. Liker det denne metoden gjør med meg. Skal forsøke å være mindre rigid. Anonymkode: 0f189...d2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navani Skrevet 12. mars 2021 #5 Del Skrevet 12. mars 2021 Det er ikke et problem altså bare gå tilbake til hva du trives med dagen etter. Jeg har hatt en pause ca en dag annenhver uke (altså et måltid senere enn vinduet mitt) og det har ikke påvirket vekta eller fordelene jeg merker med PF. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #6 Del Skrevet 12. mars 2021 Du stresser unødvendig. Slapp av litt. Om du endrer spisevinduet for en dag eller en uke eller en måned så spiller det ingen rolle så lenge du fortsetter med samme fastetid. Om det skjer at du må kutte ned et par timer så må du bare gjøre det. Du kan ikke leve en livsstil som på ingen måte er fleksibel og som skaper unødvendig stress. Anonymkode: e6689...bfa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå