Gå til innhold

Ønsker meg 4 barn og får så mye negative kommentarer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid drømt om mange barn og samboer gjør det samme. 3 er en definitiv plan, men om det blir 4 hadde det vært fantastisk. Jeg er nå gravid med nummer 1, så jeg har ingen erfaring med barn nei. Men når jeg sier til venninner at jeg ønsker meg mange barn er de så sykt negative at jeg blir helt sprø. De sier: 

"Du kommer aldri til å ha alenetid igjen" og eg svarer " jeg skjønner at det blir veldig hektisk i småbarnsperioden, men jeg vil ha 4 barn for resten av livet og er villig til og ofre noen år der jeg er sliten for et helt liv med mange barn". da ler de bare og sier "ja vi får nå se da" 

Jeg jobber og deltid og har ikke mye penger, men mannen min har en grei lønn og vi har felles økonomi. Vi er ekstremt lite materialistiske og kjøper oss veldig sjeldent noe. Så det vil gå fint. Og jeg vil heller ha ekstra barn enn finere ting. Dette skal venner også alltid kritisere og ramse opp barnehagepriser og kostnad av bleier. 

Jeg blir gal!! Hvorfor er det ikke lov å ønske seg mange barn uten at folk alltid skal være så negativ? Har nesten lyst til å få mange bare for å motbevise de. De hører ikke etter når jeg sier at dette er mine drømmer og jeg er en voksen person, jeg forstår at barn er dyrt, jeg forstår at de krever mye og særlig de første årene. Men jeg er ikke så opptatt av det, men jeg blir ikke hørt. 

Flere som opplever det sånn? Måtte bare få en utblåsning for jeg er frustrert😅

Anonymkode: 02a6b...f84

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk slike meldinger på nr 3. På nr 4 hadde de innsett at vi klarte oss helt fint, og at dette var det livet vi ønsket oss. 

Men ta nr 1 og 2 først, og så kan dere vurdere videre om dere fortsatt vil ha mange barn. 

• Liker 28
Skrevet

4 barn? Høres helt fantastisk ut! 😊

• Liker 4
Skrevet

Støtter den over, se det an til nr 1, 2 og ev 3 er på plass 😂 

Vi har tre barn, angrer på at jeg ikke sto hardere på ønsket om nr 4. Stabilt forhold, sikre jobber og god økonomi, samt vilje til å prioritere barn og familie - ingen grunn til ikke å få fire barn!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange som fikk 4 barn for 1-2 generasjoner siden, så hvorfor ikke nå?

Anonymkode: cfa40...734

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsket meg også 4, og fikk den samme reaksjonen. Må dessverre krype til korset og di de hadde rett 😅 Vi fikk nr 1, og ble helt overveldet over all jobben. Nr 2 kom 8 år senere. Og det blir ikke flere ;) Så lenge ut som første skulle bli enebarn, så jeg er fornøyd med to. Skal sies at overgangen fra 1 til 2 var enkel. Men fra 0 til 1 var helt sinnsykt.

Anonymkode: 30a60...b90

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får samme kommentarer og jeg ønsker 3 barn. 

Skjønner ikke hvorfor de skal kommentere så fælt? Er de missunte? 🤷‍♀️

Anonymkode: effd3...cec

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en usedvanlig dårlig plan når du ikke har bedre økonomi. 

Anonymkode: 3709d...be0

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Få 2 først og vurder det derfra 😊

Anonymkode: b7233...21e

• Liker 1
Skrevet

Hva andre mener er da irrelevant for hvordan dere skal legge opp deres liv, men jeg vil si at det er viktig at dere også tenker på at dere begge skal ha mulighet til å forsørge barna dersom dere av en eller annen grunn skulle ende opp alene. Det er greit å ikke være materialistiske, men man bør sørge for å kunne forsørge barna sine selv hele veien uansett hvor mange man har.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Å le og si "vi får se" er da ikke å være sykt negativ, de har jo helt rett? Og "ofre noen år" er det jo ikke, det er jo 20 år glatt. Men fint med mer enn to barn, selvom du burde virkelig være mye mer "materialistisk" og tenke økonomi hele veien, nettopp for å ikke være det og kunne ha fire barn. Jobbe fulltid før graviditet for eksempel, slik at du kan makse ut full pott foreldrepenger og ikke minst permisjonsTID. Det er jo når du har barn det er lurt å jobbe deltid, ikke når du planlegger dem, nettopp for barnas skyld. Og dere får se, hvis dere går for nummer fire en gang, må det jo være til det beste for alle fem, ikke fordi DU har lyst på det.  

Anonymkode: 07727...4aa

• Liker 9
Skrevet

Den største gleden her i livet er barn.

Jeg sier "Go for it" 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg synes 4 barn høres hyggelig og slitsomt ut. Men husk at 4 barn og dårlig økonomi ikke hører sammen.

ingen forhold er sikre og hva gjør du om samboer bytter deg ut med en finere og yngre utgave? 

Du jobber deltid og har allerede mistet mye pensjon.. Du er med andre ord avhengig av at mannen aldri går ifra deg. 

Penger er ikke alt, men synes du høres naiv ut! Du har ikke tenkt ut hvordan du gjør det ved et brudd.

Dette høres ut som en tidligere venninne av meg. Hun ønsket mange barn og hadde nesten ikke penger og peiling på økonomi. Samboer dro ifra henne etter 3 barnet og hun måtte flytte hjem til moren. 

Endret av SnartMammaLykke
  • Liker 10
Skrevet

Jeg ønsker meg også fire barn, og folk ser på meg som jeg er sinnssyk. Men men. 

AnonymBruker
Skrevet
SnartMammaLykke skrev (Akkurat nå):

4 barn og dårlig økonomi? 

ingen forhold er sikre og hva gjør du om samboer bytter deg ut med en finere og yngre utgave? 

Du jobber deltid og har allerede mistet mye pensjon.. Du er med andre ord avhengig av at mannen aldri går ifra deg. 

Penger er ikke alt, men synes du høres naiv ut! Du har ikke tenkt ut hvordan du gjør det ved et brudd.

Nei jeg har ikke det og kommer ikke til å gjøre det heller. Jeg har en veldig god utdanning og tjener ikke dårlig. Kan alltids jobbe mer hvis det blir nødvendig. Men jeg og mannen har vært sammen i 15 år og gift i 3. Vi dropper ikke å få alle de barna vi ønsker fordi "hva hvis vi går fra hverandre". Om det skulle skje så får vi finne ut av det da. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange år som ikke har barn ønsker seg tre eller kanskje fire barn. 

Mange par med et barn ønsker seg også tre eller fire barn. 

Men blant par som har to barn, er det ikke mange som ønsker seg flere. Flere grunner til det, men folk er forskjellige. Enkelte blir tømt for energi av for mange barn, andre får tilført energi av det samme. 

Anonymkode: 85c50...578

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei jeg har ikke det og kommer ikke til å gjøre det heller. Jeg har en veldig god utdanning og tjener ikke dårlig. Kan alltids jobbe mer hvis det blir nødvendig. Men jeg og mannen har vært sammen i 15 år og gift i 3. Vi dropper ikke å få alle de barna vi ønsker fordi "hva hvis vi går fra hverandre". Om det skulle skje så får vi finne ut av det da. 

Vært sammen i 15 år allerede of starter nå med nr. 1 og du ønsker 4? Hvor gammel er du? Du må virkelig stå på med 4 tette fremover

Anonymkode: 033de...b62

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Ulven skrev (35 minutter siden):

Vi fikk slike meldinger på nr 3. På nr 4 hadde de innsett at vi klarte oss helt fint, og at dette var det livet vi ønsket oss. 

Men ta nr 1 og 2 først, og så kan dere vurdere videre om dere fortsatt vil ha mange barn. 

Ja, selvfølgelig må vi bare se et an. Jeg kan jo ikke bastant si at vi skal ha 3 eller4 barn, er bare en drøm vi har. Men kan hende nummer 1 kommer og vi syns det holder med han 😅 

Bare skjønner ikke hvorfor venner må snakke om tid og penger og hvor naiv jeg er hver gang jeg sier jeg ønsker meg det. Bare fordi de aldri kunne sett det for seg betyr ikke det at andre ikke ønsker det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan ikke jobbe mer hvis du er delvis eller helt alene med tre tette småbarn og en baby. Der er da du trenger deltiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan ikke jobbe mer hvis du er delvis eller helt alene med tre tette småbarn og en baby. Der er da du trenger deltiden.

Jeg blir ikke alene med tre småbarn og en baby. Kall meg gjerne naiv, men etter 15 år kjenner jeg mannen min. Det er ingenting vi ønsker oss mer en barn og med mindre han dør så går ikke vi fra hverandre med det første. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...