Gå til innhold

Har en far som er i ferd med å gå til grunne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Faren min er en stakkarslig mann. Han klarer ikke jobbe, drikker mye og nå isolerer han seg helt fra alle. Når jeg treffer han er han tydelig utilpass og i abstinenser. Han tar overhode ikke vare på seg selv lenger og har et alkoholproblem. Finnes det noe man kan gjøre? Jeg føler meg hjelpesløs og det vanskeligste er at han ikke ønsker hjelp fordi han mener at problemet ligger hos alle rundt han og ikke han selv. Jeg er redd det kommer til å gå veldig galt med han snart. Jeg har barn og familie selv og har ikke kapasitet til å ta meg av han også. Jeg har prøvd å snakke med han men det blir ikke noe bedring.

Anonymkode: 4e061...d36

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bekymringsmelding til fastlege 

Anonymkode: 9b032...6d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han ikke ønsker hjelp, så er det lite du kan gjøre. Du er ikke ansvarlig for hans liv. Dette har jeg lært på den harde måten, da mor har vært rusmisbruker i 25 år. 

Du kan gi ham noen råd, men det er til syvende og sist han som må gjøre endringer. Du kan besøke ham, men ikke prøv å "redde" ham. Du kan kjøre ham til fastlegen om han ønsker det. Ikke ha dårlig samvittighet! Vi er alle ansvarlige for våre egne liv!! 

Anonymkode: 5fd92...be9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...