AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Skal lage cookies. Har alt, men ikke brunt sukker (har hvitt). Jeg skjønner det blir gode cookies med hvitt sukker, men hvor stor er forskjellen? Er det viktig at jeg stikker på butikken og kjøper brun sukker? I en blindtest, er det stor forskjell mellom cookies med brunt sukker og cookies med hvitt sukker? Anonymkode: fa5ec...1a7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #2 Skrevet 12. mars 2021 Stor forskjell! Vet av erfaring. Det brune sukkeret bidrar til en nøtteaktig smak som du ikke får med hvitt sukker. Anonymkode: 35359...f79 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #3 Skrevet 12. mars 2021 Blir som å sammenligne en lada og en ferrari, ergo: det KAN ikke sammenlignes. Jeg baker aldri uten at jeg har de ingridiensene som står i oppskriften, uansett om det er lapskaus eller kaker. Er en grunn til at oppskrifter finnes. Anonymkode: 4d2d1...92c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #4 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Blir som å sammenligne en lada og en ferrari, ergo: det KAN ikke sammenlignes. Jeg baker aldri uten at jeg har de ingridiensene som står i oppskriften, uansett om det er lapskaus eller kaker. Er en grunn til at oppskrifter finnes. Anonymkode: 4d2d1...92c Hva er dette for et svar?! Klart det kan sammenliknes. Hvis du smaker forskjell, så er det jo ulikheter. Jeg vil vite om du merker forskjell, og om det er stor forskjell. Det er ingen som sier at oppskrifter er perfekte. Og det går fint an å bytte ut ingredienser med andre ingredienser. Jeg spør om det er noen som har erfaring. Jeg ber ikke brukere her inne fortelle meg at jeg må følge en oppskrift fordi den finnes. Jeg ber brukere fortelle meg om det er stor forskjell, slik som f79 gjør. Anonymkode: fa5ec...1a7 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #5 Skrevet 12. mars 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva er dette for et svar?! Klart det kan sammenliknes. Hvis du smaker forskjell, så er det jo ulikheter. Jeg vil vite om du merker forskjell, og om det er stor forskjell. Det er ingen som sier at oppskrifter er perfekte. Og det går fint an å bytte ut ingredienser med andre ingredienser. Jeg spør om det er noen som har erfaring. Jeg ber ikke brukere her inne fortelle meg at jeg må følge en oppskrift fordi den finnes. Jeg ber brukere fortelle meg om det er stor forskjell, slik som f79 gjør. Anonymkode: fa5ec...1a7 🙄 Det er helt lik smak. 100%. Anonymkode: c8015...505
Brunhilde Skrevet 12. mars 2021 #6 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 🙄 Det er helt lik smak. 100%. Anonymkode: c8015...505 Nei, det er ikke det, og cookies med brunt sukker blir seigere enn med vanlig farin. Det er med andre ord helt opp til ts hva han/hun er ute etter.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #7 Skrevet 12. mars 2021 10 hours ago, Brunhilde said: Nei, det er ikke det, og cookies med brunt sukker blir seigere enn med vanlig farin. Det er med andre ord helt opp til ts hva han/hun er ute etter. Dette stemmer ikke. Kjeks/cookies bakt med brunt sukker vil etterhvert også bli sprø. Det krever bare lengre baketid ved lavere temperatur. Anonymkode: 123c2...90a 1
Brunhilde Skrevet 13. mars 2021 #8 Skrevet 13. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette stemmer ikke. Kjeks/cookies bakt med brunt sukker vil etterhvert også bli sprø. Det krever bare lengre baketid ved lavere temperatur. Anonymkode: 123c2...90a La meg si det på en annen måte, da: Hvis du er ute etter litt seige cookies, så er det lurt å bruke brunt sukker og ikke steke lengre ved lavere temperatur. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #9 Skrevet 13. mars 2021 7 hours ago, Brunhilde said: La meg si det på en annen måte, da: Hvis du er ute etter litt seige cookies, så er det lurt å bruke brunt sukker og ikke steke lengre ved lavere temperatur. Nei, også feil. Du overser her de hygroskopiske egenskapene til hvitt og brunt sukker. Det som faktisk er den store utslagsgivende faktoren mellom seig og sprø kjeks er hvilket hevemiddel som brukes. Deretter hvilken type fett som brukes. Anonymkode: 123c2...90a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå