Ayesh Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Hei Vi flytter neste uke og skal registrere flyttemelding. Skal man sende flyttemelding til både posten.no og folkeregisteret hver for seg? Eller gjør man det bare på ett sted og så blir det registrert på andre steder også?? Er det flere ting jeg må passe på når jeg registerer flyttemelding?
Gjest Føsleguri Skrevet 12. mars 2021 #2 Skrevet 12. mars 2021 (endret) Dette står på skatteetaten.no under flyttemelding: "Når du meldte flytting på Posten, kunne du krysse av for at Posten melder videre til Folkeregisteret. Hvis du ikke krysset av for det, må du selv melde flytting til Folkeregisteret. Krysset du av, er alt i orden og du trenger ikke gjøre noe mer. Hvis du er usikker, kan du logge inn for å sjekke hvilken adresse du har i Folkeregisteret. Hvis adressen ikke er riktig, kan du sjekke om flyttemeldingen ligger i listen under "Dine aktiviteter"." https://www.posten.no/adressetjenester/adresseendring Endret 12. mars 2021 av Føsleguri
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #3 Skrevet 12. mars 2021 Sjekk begge deler for sikkerhets skyld, da jeg flyttet ble ikke folkeregisteret oppdatert så vidt jeg husker, selv om jeg valgte at Posten kunne gjøre det også. Og husk alle de man kjøper tjenester/abonnenter fra som ikke forholder seg til posten og/eller folkeregisteret, særlig hvis det er noen utenlandske. Lett å glemme Anonymkode: a3473...89b
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #4 Skrevet 12. mars 2021 12 hours ago, Ayesh said: Hei Vi flytter neste uke og skal registrere flyttemelding. Skal man sende flyttemelding til både posten.no og folkeregisteret hver for seg? Eller gjør man det bare på ett sted og så blir det registrert på andre steder også?? Er det flere ting jeg må passe på når jeg registerer flyttemelding? Alle steder du har kundeforhold til. Flytteportalen hadde en gratis tjeneste, men lurer på om de har begynt å ta betalt Anonymkode: cba98...e02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå