Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Er førstegangs gravid i uke 12 og hadde i går morges en blødning. Har ikke hatt det tidligere i svangerskapet. Blødningen oppsto etter samleie (antar jeg, hadde ikke vært oppe før vi hadde sex). Det kom en del, ikke bare litt på papiret. Det ble en stor flekk i senga, fikk litt nedover mellom beina. Når jeg tørket meg kom det en del blod på papiret , et par omganger. Etter dette kom det kun litt blod på papiret - før det ble helt borte. 
Jeg hadde ikke vondt eller ubehag, merket det ikke før vi sto opp. 
blodet i senga var det på en måte litt «grums» i, men det som kom på pairet var helt rent. Ingen klumper e.l. Har tidligere konisert, men de tok ikke mye etter hva jeg husker de fortalte.

Fastlegen min har stengt, så ringte legevakten i går. Merket at hun tydeligvis ikke kunne så mye om det, så ble nesten mer urolig etter å snakket med henne. Men hun sa uansett at jeg bare måtte vente å se an også sa hun at jeg evt. kunne ringe jordmor i dag. Men jordmor er heller ikke tilgjengelig før på mandag. 
Jeg skal uansett på organrettet ultralyd til mandag, så da får vi jo tatt en titt. 

Jeg synes det er litt vanskelig å vite hva jeg skal gjøre nå. Skal jeg bare slå meg til ro med at det sikkert var en blødning pga samleie og vente til mandag, eller skal jeg prøve å kontakte andre? Da må det vel evt. bli fødselspoliklinikken? 
Føler liksom litt på å ringe rett dit også.. Har aldri vært der før.

Var også på tidlig innvendig UL i uke 11 (pga PCOS), da så alt bra ut. Har ikke hatt noe vondt eller blødd mer siden i går. Har hatt litt stikkinger i magen og litt mensmurringer, men det har jeg jo hatt tidligere i svangerskapet også.

Beklager lang tekst, men ble litt rådvill.. Vil gjerne høre deres erfaringer / meninger.  

Anonymkode: d164f...a6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok bare vente til mandag med mindre du begynner å blø igjen. Det er ikke noe de får gjort så tidlig, og om de skulle ta deg inn er det ikke sikkert de gjør det før ut i neste uke uansett fordi det ikke er noe akutt (og med det mener jeg aktiv blødning og smerter). Hadde selv blødninger i uke 7 (en helg) og det var ikke annet å gjøre enn å måle HCG og ta en privat ultralyd så fort som mulig. 

Anonymkode: ffc6c...380

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du må nok bare vente til mandag med mindre du begynner å blø igjen. Det er ikke noe de får gjort så tidlig, og om de skulle ta deg inn er det ikke sikkert de gjør det før ut i neste uke uansett fordi det ikke er noe akutt (og med det mener jeg aktiv blødning og smerter). Hadde selv blødninger i uke 7 (en helg) og det var ikke annet å gjøre enn å måle HCG og ta en privat ultralyd så fort som mulig. 

Anonymkode: ffc6c...380

Takk for svar🥰

Hva var utfallet for din del? Var det «bare» blødninger? 

Anonymkode: d164f...a6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...