AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 11 åringen min kom gråtende fra fotballtrening i går. Hadde vondt i kneet. Han vet ikke hva som skjedde. Enten vridde han kneet eller fikk en trøkk av en annen spiller. Har vondt på øverste delen av kneet. Når kontakte lege? Vente noen dager? Er mest vondt når han bøyer kneet eller går Anonymkode: 8b8f1...9bb
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #2 Skrevet 12. mars 2021 Har erfart at på slike ting er leger bom-tur. Dra til en flink fysioterapeut først, de kan gjøre mirakler. Men også kjenne på kroppen på en måte som leger ikke kan og finne hvor problemet sitter og hva som bør gjøres videre. Leger bare spør hvor det gjør vondt, gir betennelsesdempende og sier "ta det rolig i to uker, og kom tilbake hvis det ikke er bedre". Anonymkode: 4dfc1...9d9
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #3 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har erfart at på slike ting er leger bom-tur. Dra til en flink fysioterapeut først, de kan gjøre mirakler. Men også kjenne på kroppen på en måte som leger ikke kan og finne hvor problemet sitter og hva som bør gjøres videre. Leger bare spør hvor det gjør vondt, gir betennelsesdempende og sier "ta det rolig i to uker, og kom tilbake hvis det ikke er bedre". Anonymkode: 4dfc1...9d9 Det er sant. Var til legen med eldste gutten for noen år siden. Han hadde vondt i knær når han løp. Legen sa at det er vanlig når han vokser og at det går over Anonymkode: 8b8f1...9bb
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #4 Skrevet 12. mars 2021 Ta han med til fysio! Da jeg røk korsbåndet dro jeg først på legevakten, og fikk beskjed om at det bare var forslått. Dro til fysio, og han fant ut hva det var. Dro til legen igjen og ble henvist til MR, og fikk bekreftet at korsbåndet faktisk hadde røket og ikke «bare var forslått». Anonymkode: 2ae3a...d31 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #5 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er sant. Var til legen med eldste gutten for noen år siden. Han hadde vondt i knær når han løp. Legen sa at det er vanlig når han vokser og at det går over Anonymkode: 8b8f1...9bb Det kalles slatters.. mitt barn har også det, og fikk det påvist på MR. Går over når han er ferdig utvokst Anonymkode: 92385...248
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #6 Skrevet 12. mars 2021 Om han har vondt, se etter hevelse, kjenn om det er varmt og eventuelt rødt. La det få hvile (RICE- prinsippet) og la det gå noen dager for å se hvordan det utvikler seg. Anonymkode: f9990...81d
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #7 Skrevet 12. mars 2021 Hvis det er hovent eller veldig misfarget, ring lege eller fysio. Hvis ikke, se ann. Anonymkode: f711a...708
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #8 Skrevet 12. mars 2021 22 minutter siden, AnonymBruker said: Ta han med til fysio! Da jeg røk korsbåndet dro jeg først på legevakten, og fikk beskjed om at det bare var forslått. Dro til fysio, og han fant ut hva det var. Dro til legen igjen og ble henvist til MR, og fikk bekreftet at korsbåndet faktisk hadde røket og ikke «bare var forslått». Anonymkode: 2ae3a...d31 Eeeh... sånne historier skremmer meg! Har hørt at å ryke korsbåndet er kjempevondt, så det er litt alvorlig at det ikke blir tatt seriøst :S Anonymkode: 2bd2a...240 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #9 Skrevet 12. mars 2021 men hallo.. han kom hjem i går? vent til over helgen.. det blir garantert bra igjen til mandag. ikke vær så hysterisk.... Anonymkode: 3f4c7...a2b
Anjatapinjata Skrevet 12. mars 2021 #10 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Eeeh... sånne historier skremmer meg! Har hørt at å ryke korsbåndet er kjempevondt, så det er litt alvorlig at det ikke blir tatt seriøst :S Anonymkode: 2bd2a...240 Vanskelig for en allmenlege å fastsette et røket korsbånd. Røyk mitt selv, var ganske sikker på hva som hadde skjedd også men jeg hovner nesten aldri opp så hun mente det absolutt ikke var røket. Kom tilbake en uke senere å ble sendt på mr. Det var røket. Nå vred jeg kneet 180grader da så visste at noe var gåent inni der. Ja det er vondt, men er skaden skjedd så skal det mye til for at det skjer noe mer. Kan fint leve med røket korsbånd 😊 Til TS, se ann et par dager eller dra til fysioterapeut eller manuellterapeut, de er flinke på sånt 😊
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #11 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): men hallo.. han kom hjem i går? vent til over helgen.. det blir garantert bra igjen til mandag. ikke vær så hysterisk.... Anonymkode: 3f4c7...a2b Mente ikke at vi skal springe til legen i dag. Ro ned litt Anonymkode: 8b8f1...9bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå