AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Barn som: sladrer mye på hverandre tar ting fra hverandre (viskelær, andre små gjenstander) er respektløse, trass, snakker tilbake, komme med stygge kommentarer lyver sutrer "glemmer" manerer, å si «takk», «vær så snill», og «unnskyld meg» er manerer som er rimelige å forvente. Men glemmer barna virkelig disse enkle ordene? Er dette veldig vanlig, eller bør man bli bekymret om barnet har alle disse punktene med seg i løpet av en skoleuke? Hvem i såfall bør man prate med dette om? Læreren har siden august nevnt alle de første fire punktene, og det flere ganger. Skal i utviklingssamtale neste uke og lurer på om dette er noe vi bør snakke mer med han om, uten barnet til stede? Anonymkode: 88860...ed7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #2 Skrevet 12. mars 2021 At et barn oppfører seg slik på skolen ville jeg vært veldig bekymret for. Det er ikke bra for verken barnet eller de rundt at hen oppfører seg dårlig. Barn vil unngå hen og foreldre vil være restriktive med å ha hen på besøk. Hvis hen hadde hatt denne oppførselen hjemme en gang i blant hadde det ikke vært krise for det er jo hjemme en kan prøve ut ting men alt dette første måneden og så på skolen. Tenker og at når lærer faktisk har kommentert dette så er det nok gjennomgående i barnets oppførsel dette her. Anonymkode: 24a16...736 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #3 Skrevet 12. mars 2021 Barnet mitt i andre klasse gjør alt dette bortsett fra stjelingen. Han skal utredes for adhd nå. Vi har ikke disse problemene hjemme, men på skolen klarer han tydeligvis ikke å følge normal oppførsel. Anonymkode: 3f7b9...494
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #4 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Barn som: sladrer mye på hverandre tar ting fra hverandre (viskelær, andre små gjenstander) er respektløse, trass, snakker tilbake, komme med stygge kommentarer lyver sutrer "glemmer" manerer, å si «takk», «vær så snill», og «unnskyld meg» er manerer som er rimelige å forvente. Men glemmer barna virkelig disse enkle ordene? Er dette veldig vanlig, eller bør man bli bekymret om barnet har alle disse punktene med seg i løpet av en skoleuke? Hvem i såfall bør man prate med dette om? Læreren har siden august nevnt alle de første fire punktene, og det flere ganger. Skal i utviklingssamtale neste uke og lurer på om dette er noe vi bør snakke mer med han om, uten barnet til stede? Anonymkode: 88860...ed7 Jeg ville pratet med barnet om hvordan barnet har det inni seg. Tusen muligheter... Evnerik? Høysensitiv? Deprimert? ADHD? Mobbing? Lærevansker? Dårlig syn? Dårlig søvn? Konflikter hjemme? Sorg? Anonymkode: 583cb...e1b
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #5 Skrevet 12. mars 2021 Min andreklassing kan gjøre en del av det du nevner, men hun har flere diagnoser og omfattende spesialpedagogisk oppfølging. Hun verken sladrer eller stjeler, men oppfyller tidvis de andre punktene. Anonymkode: e2456...5d3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #6 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Barn som: sladrer mye på hverandre tar ting fra hverandre (viskelær, andre små gjenstander) er respektløse, trass, snakker tilbake, komme med stygge kommentarer lyver sutrer "glemmer" manerer, å si «takk», «vær så snill», og «unnskyld meg» er manerer som er rimelige å forvente. Men glemmer barna virkelig disse enkle ordene? Er dette veldig vanlig, eller bør man bli bekymret om barnet har alle disse punktene med seg i løpet av en skoleuke? Hvem i såfall bør man prate med dette om? Læreren har siden august nevnt alle de første fire punktene, og det flere ganger. Skal i utviklingssamtale neste uke og lurer på om dette er noe vi bør snakke mer med han om, uten barnet til stede? Anonymkode: 88860...ed7 Anbefaler deg å nevne på utviklingssamtale om det er mulig å få barnet til samtaler med helsepersonell og om det er de samme lærerens som nevner denne oppførselen eller om det er i spesifikke fag. Hvis barnet ikke har oppført seg slik tidligere er det grunn til bekymring. Kan det være vanskelig for barnet i sosiale situasjoner? Er det problemer i noe fag? Hendelser i friminutt eller utenfor timene som trigger oppførselen? Er noen av punktene jeg ville nevnt under utviklingssamtale. Håper det ordner seg for barnet. Anonymkode: 1280a...d85 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #7 Skrevet 12. mars 2021 Mitt barn var utsatt for et trekløver som oppførte seg sånn. Det var ukentlig tilsnakk fra lærer. Etter et år med slik oppførsel ble jeg og foreldrene kalt inn på møte med lærer. De foreldrene fikk klar beskjed om å snakke med barna sine og komme frem til en løsning. Så ikke lærer at adferd forandret seg over kort tid ville hun få videre til rektor og vurdere bekymringsmelding til barnevernet. De nektet for at barna oppførte seg sånn, men læreren selv hadde hvert vitne til flere episoder. Så de kom seg ikke unna. De var rett og slett stygge mot jenta mi. Så stygge at hun gråt hver dag før skolen fordi de gruet seg sånn. Det gikk en måned og nå er de alle fire gode venner. De har også fått flere venner fordi nå tørr andre å leke med de. Alle ære til læren som var så hard og rett på sak. Uten læren sin støtte hadde vi nok byttet skole til slutt. Anonymkode: d7fea...2a1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #8 Skrevet 12. mars 2021 I klassen til barnet mitt er det flere av denne type barn. Vet at 2 av dem har adhd med utagering. Og 1 som bare er dårlig oppdratt, får lov til alt... Anonymkode: 16f9e...bb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå